Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANİMASYON 2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Hamza KIRBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, animasyonu oluşturan temel ögeleri tanımak, tarihi sürecini kavramak, animasyon üretim tekniklerini kavramak, örneklerini analiz edebilmek ve bir fikrin metinden animasyon uygulamasına dönüşebilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Animasyonun tanımı ve kullanım alanları,Animasyon programının tanıtımı ve öğrencilerin kullanıma başlaması,Geleneksel animasyona giriş: Timing and spacing,Ağırlığı olan objelerin animasyonu,Cycles, yürüme, uçma ve koşma,Karakter tasarımına giriş,Cut-Out animasyon için karakter hazırlama,Cut-Out animasyon 2,Uygulama,Ağız senkronizasyonu ve yüz ifadeleri animasyonu,Ağız senkronizasyonu ve yüz ifadeleri animasyonu ,Uygulama,Uygulama,Final projelerinin değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fikir ve düşüncelerini estetik bilgi, algı ve becerilerini kullanarak etkili bir görsel mesaja dönüştürür.1, 10, 14, 16, 8C, D
İletişim ve tasarım kültürü konusunda donanıma sahip olurken estetik farkındalığı artar.1, 14, 16, 4, 8C, D
İletişim sürecinin tasarlanma aşamasında kavramları, fikirleri betimler ve uygular; problemleri çok boyutlu olarak algılar.1, 14, 16, 4, 8C, D
Alanıyla ilgili edindiği bilgileri yaratıcı olarak kullanır.1, 14, 16, 4, 8C, D
Görsel ve işitsel medya alanlarında teorik bilgiye ve uygulama bilgisine sahip olur.1, 14, 16, 4, 8C, D
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 14: Bireysel Çalışma, 16: Proje Temelli Öğrenme, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması
Ölçme Yöntemleri:C: Ödev, D: Proje / Tasarım

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Animasyonun tanımı ve kullanım alanları
2Animasyon programının tanıtımı ve öğrencilerin kullanıma başlaması
3Geleneksel animasyona giriş: Timing and spacing
4Ağırlığı olan objelerin animasyonu
5Cycles, yürüme, uçma ve koşma
6Karakter tasarımına giriş
7Cut-Out animasyon için karakter hazırlama
8Cut-Out animasyon 2
9Uygulama
10Ağız senkronizasyonu ve yüz ifadeleri animasyonu
11Ağız senkronizasyonu ve yüz ifadeleri animasyonu
12Uygulama
13Uygulama
14Final projelerinin değerlendirilmesi
Kaynak
1- R. Taylor, Encyclopedia of animation techniques, New Burlington Books, 2002. 2- S. A. Mark, Storyboards: motion in art, CRC Press, 2012. 3- K. Laybourne, The animation book, Three Rivers Press (CA), 1998. 4- S. Shaw, Stop motion, Taylor & Francis, 2012. 5- H. Whitaker, and H. John, Timing for animation, CRC Press, 2013. 6- M. Furniss, The Animation Bible: A Guide to Everything--from Flipbooks to Flash, Laurence King, 2008. 7- R. Williams, The animator's survival kit, Macmillan, 2012. 8- P. Lord, et al. Creating 3-D animation, Abrams, Harry N Inc, 1998.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
0
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
0
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
0
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
0
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
0
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
0
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
0
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
0
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
0
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu