Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANİMASYON | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hamza KIRBAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, animasyonu oluşturan temel ögeleri tanımak, tarihi sürecini kavramak, animasyon üretim tekniklerini kavramak, örneklerini analiz edebilmek ve bir fikrin metinden animasyon uygulamasına dönüşebilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Animasyonun tanımı ve kullanım alanları,Animasyon programının tanıtımı ve öğrencilerin kullanıma başlaması,Geleneksel animasyona giriş: Timing and spacing,Ağırlığı olan objelerin animasyonu,Cycles, yürüme, uçma ve koşma,Karakter tasarımına giriş,Cut-Out animasyon için karakter hazırlama,Cut-Out animasyon 2,Uygulama,Ağız senkronizasyonu ve yüz ifadeleri animasyonu,Ağız senkronizasyonu ve yüz ifadeleri animasyonu ,Uygulama,Uygulama,Final projelerinin değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fikir ve düşüncelerini estetik bilgi, algı ve becerilerini kullanarak etkili bir görsel mesaja dönüştürür. | 1, 10, 14, 16, 8 | C, D |
İletişim ve tasarım kültürü konusunda donanıma sahip olurken estetik farkındalığı artar. | 1, 14, 16, 4, 8 | C, D |
İletişim sürecinin tasarlanma aşamasında kavramları, fikirleri betimler ve uygular; problemleri çok boyutlu olarak algılar. | 1, 14, 16, 4, 8 | C, D |
Alanıyla ilgili edindiği bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | 1, 14, 16, 4, 8 | C, D |
Görsel ve işitsel medya alanlarında teorik bilgiye ve uygulama bilgisine sahip olur. | 1, 14, 16, 4, 8 | C, D |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 14: Bireysel Çalışma, 16: Proje Temelli Öğrenme, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev, D: Proje / Tasarım |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Animasyonun tanımı ve kullanım alanları | |
2 | Animasyon programının tanıtımı ve öğrencilerin kullanıma başlaması | |
3 | Geleneksel animasyona giriş: Timing and spacing | |
4 | Ağırlığı olan objelerin animasyonu | |
5 | Cycles, yürüme, uçma ve koşma | |
6 | Karakter tasarımına giriş | |
7 | Cut-Out animasyon için karakter hazırlama | |
8 | Cut-Out animasyon 2 | |
9 | Uygulama | |
10 | Ağız senkronizasyonu ve yüz ifadeleri animasyonu | |
11 | Ağız senkronizasyonu ve yüz ifadeleri animasyonu | |
12 | Uygulama | |
13 | Uygulama | |
14 | Final projelerinin değerlendirilmesi |
Kaynak |
1- R. Taylor, Encyclopedia of animation techniques, New Burlington Books, 2002. 2- S. A. Mark, Storyboards: motion in art, CRC Press, 2012. 3- K. Laybourne, The animation book, Three Rivers Press (CA), 1998. 4- S. Shaw, Stop motion, Taylor & Francis, 2012. 5- H. Whitaker, and H. John, Timing for animation, CRC Press, 2013. 6- M. Furniss, The Animation Bible: A Guide to Everything--from Flipbooks to Flash, Laurence King, 2008. 7- R. Williams, The animator's survival kit, Macmillan, 2012. 8- P. Lord, et al. Creating 3-D animation, Abrams, Harry N Inc, 1998. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
0 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
0 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
0 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
0 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |