Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİYASAL İLETİŞİM | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yusuf ÖZKIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Siyasal iletişimi tarihsel gelişim süreci içerisinde ana akım ve eleştirel boyutlarıyla ele alarak, liberal demokrasilerde siyasal iletişimin kurumsallaşmasını ve geçirdiği dönüşümü tanımlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Siyasal iletişimi tanımlama biçimleri. Siyaset ve iletişim arasındaki ilişkiler.,Siyasal iletişimin temel aktörleri. Siyasal iletişimin rol ve fonksiyonları.,Politik meşruiyetin sağlanmasında siyasal iletişimin rolü. Siyasal iletişim ve siyasetin bilimselleşmesi arasındaki ilişkiler.,Bir siyasal iletişim biçimi olarak retorik ve retorik türleri.,Günümüzde politik konuşma ve politik konuşma üzerinde medyanın rolü.,Siyasal kampanyaların işlevleri, Türkiye’de seçim kampanyaları ve profesyonelleşme süreci. Siyasetin gösterileşmesi.,Siyasal İletişimin Kurumsallaşması ve Basın Özgürlüğü Mücadelesi,Siyasal kampanyalar/reklamlar,Siyasal gündem ve siyasal gündemi etkileyen unsurlar.,Seçmenin oy verme davranışı ve belirli bir parti veya adayı tercih etmesinde etkili olan unsurları açıklamaya çalışan yaklaşımlar.,Ana akım ve eleştirel yaklaşımlarda kamusal alan ve kamuoyu,Sosyo psikolojik bir kavram olarak kamuoyu ve kamuoyu araştırmaları,Sivil toplum/sivil itaatsizlik,Yeni toplumsal hareketler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenciler; | ||
1. Siyaset ve iletişim kavramları arasındaki bağlantıları değerlendirir. | 10, 16, 9 | A |
1.1. Siyasal iletişimin temel aktörlerini kategorize eder. | 10, 16, 9 | A |
1.2. Farklı siyasal iletişim kavrayışlarını önerir. | 10, 16, 9 | A |
1.3. Siyasal iletişime yönelik ana akım ve eleştirel yaklaşımların temel iddialarını ayırt eder. | 10, 16, 9 | A |
2. Liberal demokrasilerde siyasal iletişimin tarihsel gelişimini ve kurumlaşma sürecini tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
2.1. İletişim özgürlüğü ve basın özgürlüğü arasındaki farkları tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
2.2. Siyasal iletişime yönelik ana akım ve eleştirel yaklaşımların temel iddialarını değerlendirir. | 10, 16, 9 | A |
2.3. Yeni liberal ekonomi politikalarla siyasal iletişimdeki yeni eğilimler arasındaki ilişkiyi tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
3. Siyasal iletişimin politik meşruiyetin sağlanmasındaki rolünü analiz eder. | 10, 16, 9 | A |
3.1. Medya ve siyaset arasındaki ilişkileri doğru bir şekilde çözümler. | 10, 16, 9 | A |
3.2. Medya metinlerini eleştirel gözle değerlendirir | 10, 16, 9 | A |
3.3. Siyasal iletişim, yeni toplumsal hareketler ve iletişim özgürlüğü arasındaki ilişkiyi değerlendirir. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Siyasal iletişimi tanımlama biçimleri. Siyaset ve iletişim arasındaki ilişkiler. | |
2 | Siyasal iletişimin temel aktörleri. Siyasal iletişimin rol ve fonksiyonları. | |
3 | Politik meşruiyetin sağlanmasında siyasal iletişimin rolü. Siyasal iletişim ve siyasetin bilimselleşmesi arasındaki ilişkiler. | |
4 | Bir siyasal iletişim biçimi olarak retorik ve retorik türleri. | |
5 | Günümüzde politik konuşma ve politik konuşma üzerinde medyanın rolü. | |
6 | Siyasal kampanyaların işlevleri, Türkiye’de seçim kampanyaları ve profesyonelleşme süreci. Siyasetin gösterileşmesi. | |
7 | Siyasal İletişimin Kurumsallaşması ve Basın Özgürlüğü Mücadelesi | |
8 | Siyasal kampanyalar/reklamlar | |
9 | Siyasal gündem ve siyasal gündemi etkileyen unsurlar. | |
10 | Seçmenin oy verme davranışı ve belirli bir parti veya adayı tercih etmesinde etkili olan unsurları açıklamaya çalışan yaklaşımlar. | |
11 | Ana akım ve eleştirel yaklaşımlarda kamusal alan ve kamuoyu | |
12 | Sosyo psikolojik bir kavram olarak kamuoyu ve kamuoyu araştırmaları | |
13 | Sivil toplum/sivil itaatsizlik | |
14 | Yeni toplumsal hareketler |
Kaynak |
Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi-Kavramlar, ilkeler, Teknikler. Ankara: Nobel Kaptan, S. (1995). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, Ankara. Balcı, A. Sosyal Bilimlerde Araştırma, Yöntem, Teknik ve İlkeler. 7. Baskı,Ankara: Pegem Akademi. Büyüköztürk, Ş.,vd. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 3. Baskı. Ankara:Pegem Akademi. Ural, A., Kılıç, İ. (2005). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS Veri Analizi. Ankara:Detay Yayıncılık. Huber, E., Uzun, L. (2001). Metin Türü ve Yazma Edimi ilişkisi: Bilimsel Metin Yazma Edimi. Dilbilim Araştırmaları 2001. s.9-35. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi. Çeşitli örnek araştırma yazıları ve tezler. |
slayt sunum |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | ||||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 20 | 40 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİYASAL İLETİŞİM | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yusuf ÖZKIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Siyasal iletişimi tarihsel gelişim süreci içerisinde ana akım ve eleştirel boyutlarıyla ele alarak, liberal demokrasilerde siyasal iletişimin kurumsallaşmasını ve geçirdiği dönüşümü tanımlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Siyasal iletişimi tanımlama biçimleri. Siyaset ve iletişim arasındaki ilişkiler.,Siyasal iletişimin temel aktörleri. Siyasal iletişimin rol ve fonksiyonları.,Politik meşruiyetin sağlanmasında siyasal iletişimin rolü. Siyasal iletişim ve siyasetin bilimselleşmesi arasındaki ilişkiler.,Bir siyasal iletişim biçimi olarak retorik ve retorik türleri.,Günümüzde politik konuşma ve politik konuşma üzerinde medyanın rolü.,Siyasal kampanyaların işlevleri, Türkiye’de seçim kampanyaları ve profesyonelleşme süreci. Siyasetin gösterileşmesi.,Siyasal İletişimin Kurumsallaşması ve Basın Özgürlüğü Mücadelesi,Siyasal kampanyalar/reklamlar,Siyasal gündem ve siyasal gündemi etkileyen unsurlar.,Seçmenin oy verme davranışı ve belirli bir parti veya adayı tercih etmesinde etkili olan unsurları açıklamaya çalışan yaklaşımlar.,Ana akım ve eleştirel yaklaşımlarda kamusal alan ve kamuoyu,Sosyo psikolojik bir kavram olarak kamuoyu ve kamuoyu araştırmaları,Sivil toplum/sivil itaatsizlik,Yeni toplumsal hareketler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenciler; | ||
1. Siyaset ve iletişim kavramları arasındaki bağlantıları değerlendirir. | 10, 16, 9 | A |
1.1. Siyasal iletişimin temel aktörlerini kategorize eder. | 10, 16, 9 | A |
1.2. Farklı siyasal iletişim kavrayışlarını önerir. | 10, 16, 9 | A |
1.3. Siyasal iletişime yönelik ana akım ve eleştirel yaklaşımların temel iddialarını ayırt eder. | 10, 16, 9 | A |
2. Liberal demokrasilerde siyasal iletişimin tarihsel gelişimini ve kurumlaşma sürecini tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
2.1. İletişim özgürlüğü ve basın özgürlüğü arasındaki farkları tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
2.2. Siyasal iletişime yönelik ana akım ve eleştirel yaklaşımların temel iddialarını değerlendirir. | 10, 16, 9 | A |
2.3. Yeni liberal ekonomi politikalarla siyasal iletişimdeki yeni eğilimler arasındaki ilişkiyi tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
3. Siyasal iletişimin politik meşruiyetin sağlanmasındaki rolünü analiz eder. | 10, 16, 9 | A |
3.1. Medya ve siyaset arasındaki ilişkileri doğru bir şekilde çözümler. | 10, 16, 9 | A |
3.2. Medya metinlerini eleştirel gözle değerlendirir | 10, 16, 9 | A |
3.3. Siyasal iletişim, yeni toplumsal hareketler ve iletişim özgürlüğü arasındaki ilişkiyi değerlendirir. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Siyasal iletişimi tanımlama biçimleri. Siyaset ve iletişim arasındaki ilişkiler. | |
2 | Siyasal iletişimin temel aktörleri. Siyasal iletişimin rol ve fonksiyonları. | |
3 | Politik meşruiyetin sağlanmasında siyasal iletişimin rolü. Siyasal iletişim ve siyasetin bilimselleşmesi arasındaki ilişkiler. | |
4 | Bir siyasal iletişim biçimi olarak retorik ve retorik türleri. | |
5 | Günümüzde politik konuşma ve politik konuşma üzerinde medyanın rolü. | |
6 | Siyasal kampanyaların işlevleri, Türkiye’de seçim kampanyaları ve profesyonelleşme süreci. Siyasetin gösterileşmesi. | |
7 | Siyasal İletişimin Kurumsallaşması ve Basın Özgürlüğü Mücadelesi | |
8 | Siyasal kampanyalar/reklamlar | |
9 | Siyasal gündem ve siyasal gündemi etkileyen unsurlar. | |
10 | Seçmenin oy verme davranışı ve belirli bir parti veya adayı tercih etmesinde etkili olan unsurları açıklamaya çalışan yaklaşımlar. | |
11 | Ana akım ve eleştirel yaklaşımlarda kamusal alan ve kamuoyu | |
12 | Sosyo psikolojik bir kavram olarak kamuoyu ve kamuoyu araştırmaları | |
13 | Sivil toplum/sivil itaatsizlik | |
14 | Yeni toplumsal hareketler |
Kaynak |
Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi-Kavramlar, ilkeler, Teknikler. Ankara: Nobel Kaptan, S. (1995). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, Ankara. Balcı, A. Sosyal Bilimlerde Araştırma, Yöntem, Teknik ve İlkeler. 7. Baskı,Ankara: Pegem Akademi. Büyüköztürk, Ş.,vd. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 3. Baskı. Ankara:Pegem Akademi. Ural, A., Kılıç, İ. (2005). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS Veri Analizi. Ankara:Detay Yayıncılık. Huber, E., Uzun, L. (2001). Metin Türü ve Yazma Edimi ilişkisi: Bilimsel Metin Yazma Edimi. Dilbilim Araştırmaları 2001. s.9-35. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi. Çeşitli örnek araştırma yazıları ve tezler. |
slayt sunum |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | ||||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |