Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ARAMA MOTORU OPTİMASYONU VE ANALİZİ-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ercan ULUSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıWeb arama motorlarının işleyişini anlatarak, web sitelerini bu motorlarda daha iyi sıralamalar elde etmek için optimize etme becerileri kazandırır.
Dersin İçeriğiBu ders; SEO Nedir?, Arama Motorlarının İşleyişi, Anahtar Kelime Araştırması, Rakip Analizi,Başlık Etiketleri, Meta Açıklamalar, URL Yapılandırması, Blog/Ürün/Sayfa Açıklamaları, İç Bağlantılar,Sayfa Hızı Optimizasyonu, Mobil Uyum, HTTPS ve Güvenlik, Site Haritaları,URL Yapılandırması İlkeleri, Kategori ve Etiket Sayfaları, Farklı URL Yönlendirme Yöntemleri, Düzgün Bağlantılar (Canonical Links),Kaliteli İçerik Oluşturma, Anahtar Kelime Yoğunluğu, Resim ve Video Optimizasyonu, SEO Dostu Başlık ve Alt Etiketler,Backlink Stratejileri, Sosyal Medya Sinyalleri, Sosyal Paylaşım Stratejileri,Google Analytics Kullanımı,Google Analytics Kullanımı,Google Search Console Kullanımı, SEO Araçları ve Kaynakları,Google My Business Optimizasyonu, Ürün Sayfaları Optimizasyonu, E-Ticaret SEO Araçları,Ürün İncelemeleri,Wordpress yazı ekleme, Seo eklentisi kullanımı,İçerik Pazarlama Temelleri, SEO ve İçerik Pazarlama İlişkisi, Sosyal Medya ve SEO İlişkisi,Mobil Dostu Tasarım, Hızlı Mobil Sayfalar (AMP)
,Herhangi bir markanın seo stratejisini oluşturma ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Web sitelerinin SEO performansını kavrar.10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 2, 20, 6, 9A, E, F
Web sitelerinin SEO performansını analiz eder11, 12, 16, 19, 6, 9E, F, G
Arama Motorlarının İşleyişini tanımlar10, 14, 16, 20, 3, 6A, D, H
Bir markanın seo stratejisini oluşturur10, 16, 20, 3, 6A, D
Backlink Stratejileri, Sosyal Medya Sinyalleri, Sosyal Paylaşım Stratejilerini tanımlar12, 14, 19, 21, 5, 6, 9F, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1SEO Nedir?, Arama Motorlarının İşleyişi, Anahtar Kelime Araştırması, Rakip AnaliziSEO'nun Sanatı: Arama Motoru Optimizasyonunu Ustalaştırmak. O'Reilly Media. Google. (2021).
2Başlık Etiketleri, Meta Açıklamalar, URL Yapılandırması, Blog/Ürün/Sayfa Açıklamaları, İç BağlantılarSEO'nun Sanatı: Arama Motoru Optimizasyonunu Ustalaştırmak. O'Reilly Media. Google. (2021).
3Sayfa Hızı Optimizasyonu, Mobil Uyum, HTTPS ve Güvenlik, Site HaritalarıSEO'nun Sanatı: Arama Motoru Optimizasyonunu Ustalaştırmak. O'Reilly Media. Google. (2021).
4URL Yapılandırması İlkeleri, Kategori ve Etiket Sayfaları, Farklı URL Yönlendirme Yöntemleri, Düzgün Bağlantılar (Canonical Links)SEO'nun Sanatı: Arama Motoru Optimizasyonunu Ustalaştırmak. O'Reilly Media. Google. (2021).
5Kaliteli İçerik Oluşturma, Anahtar Kelime Yoğunluğu, Resim ve Video Optimizasyonu, SEO Dostu Başlık ve Alt EtiketlerSEO'nun Sanatı: Arama Motoru Optimizasyonunu Ustalaştırmak. O'Reilly Media. Google. (2021).
6Backlink Stratejileri, Sosyal Medya Sinyalleri, Sosyal Paylaşım StratejileriSEO'nun Sanatı: Arama Motoru Optimizasyonunu Ustalaştırmak. O'Reilly Media. Google. (2021).
7Google Analytics KullanımıSEO'nun Sanatı: Arama Motoru Optimizasyonunu Ustalaştırmak. O'Reilly Media. Google. (2021).
8Google Analytics KullanımıSEO'nun Sanatı: Arama Motoru Optimizasyonunu Ustalaştırmak. O'Reilly Media. Google. (2021).
9Google Search Console Kullanımı, SEO Araçları ve KaynaklarıSEO'nun Sanatı: Arama Motoru Optimizasyonunu Ustalaştırmak. O'Reilly Media. Google. (2021).
10Google My Business Optimizasyonu, Ürün Sayfaları Optimizasyonu, E-Ticaret SEO Araçları,Ürün İncelemeleriSEO'nun Sanatı: Arama Motoru Optimizasyonunu Ustalaştırmak. O'Reilly Media. Google. (2021).
11Wordpress yazı ekleme, Seo eklentisi kullanımıSEO'nun Sanatı: Arama Motoru Optimizasyonunu Ustalaştırmak. O'Reilly Media. Google. (2021).
12İçerik Pazarlama Temelleri, SEO ve İçerik Pazarlama İlişkisi, Sosyal Medya ve SEO İlişkisiSEO'nun Sanatı: Arama Motoru Optimizasyonunu Ustalaştırmak. O'Reilly Media. Google. (2021).
13Mobil Dostu Tasarım, Hızlı Mobil Sayfalar (AMP)
SEO'nun Sanatı: Arama Motoru Optimizasyonunu Ustalaştırmak. O'Reilly Media. Google. (2021).
14Herhangi bir markanın seo stratejisini oluşturma SEO'nun Sanatı: Arama Motoru Optimizasyonunu Ustalaştırmak. O'Reilly Media. Google. (2021).
Kaynak
Grappone, J., & Couzin, G. (2020). Arama Motoru Optimizasyonu (SEO): Günde Bir Saat. Wiley. Enge, E., Spencer, S., Stricchiola, J., & Fishkin, R. (2019). SEO'nun Sanatı: Arama Motoru Optimizasyonunu Ustalaştırmak. O'Reilly Media. Google. (2021). Google'ın Arama Motoru Optimizasyonu Başlangıç Kılavuzu. Çevrimiçi PDF doküman.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi428
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11515
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı313
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)152
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ARAMA MOTORU OPTİMASYONU VE ANALİZİ-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ercan ULUSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıWeb arama motorlarının işleyişini anlatarak, web sitelerini bu motorlarda daha iyi sıralamalar elde etmek için optimize etme becerileri kazandırır.
Dersin İçeriğiBu ders; SEO Nedir?, Arama Motorlarının İşleyişi, Anahtar Kelime Araştırması, Rakip Analizi,Başlık Etiketleri, Meta Açıklamalar, URL Yapılandırması, Blog/Ürün/Sayfa Açıklamaları, İç Bağlantılar,Sayfa Hızı Optimizasyonu, Mobil Uyum, HTTPS ve Güvenlik, Site Haritaları,URL Yapılandırması İlkeleri, Kategori ve Etiket Sayfaları, Farklı URL Yönlendirme Yöntemleri, Düzgün Bağlantılar (Canonical Links),Kaliteli İçerik Oluşturma, Anahtar Kelime Yoğunluğu, Resim ve Video Optimizasyonu, SEO Dostu Başlık ve Alt Etiketler,Backlink Stratejileri, Sosyal Medya Sinyalleri, Sosyal Paylaşım Stratejileri,Google Analytics Kullanımı,Google Analytics Kullanımı,Google Search Console Kullanımı, SEO Araçları ve Kaynakları,Google My Business Optimizasyonu, Ürün Sayfaları Optimizasyonu, E-Ticaret SEO Araçları,Ürün İncelemeleri,Wordpress yazı ekleme, Seo eklentisi kullanımı,İçerik Pazarlama Temelleri, SEO ve İçerik Pazarlama İlişkisi, Sosyal Medya ve SEO İlişkisi,Mobil Dostu Tasarım, Hızlı Mobil Sayfalar (AMP)
,Herhangi bir markanın seo stratejisini oluşturma ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Web sitelerinin SEO performansını kavrar.10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 2, 20, 6, 9A, E, F
Web sitelerinin SEO performansını analiz eder11, 12, 16, 19, 6, 9E, F, G
Arama Motorlarının İşleyişini tanımlar10, 14, 16, 20, 3, 6A, D, H
Bir markanın seo stratejisini oluşturur10, 16, 20, 3, 6A, D
Backlink Stratejileri, Sosyal Medya Sinyalleri, Sosyal Paylaşım Stratejilerini tanımlar12, 14, 19, 21, 5, 6, 9F, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1SEO Nedir?, Arama Motorlarının İşleyişi, Anahtar Kelime Araştırması, Rakip AnaliziSEO'nun Sanatı: Arama Motoru Optimizasyonunu Ustalaştırmak. O'Reilly Media. Google. (2021).
2Başlık Etiketleri, Meta Açıklamalar, URL Yapılandırması, Blog/Ürün/Sayfa Açıklamaları, İç BağlantılarSEO'nun Sanatı: Arama Motoru Optimizasyonunu Ustalaştırmak. O'Reilly Media. Google. (2021).
3Sayfa Hızı Optimizasyonu, Mobil Uyum, HTTPS ve Güvenlik, Site HaritalarıSEO'nun Sanatı: Arama Motoru Optimizasyonunu Ustalaştırmak. O'Reilly Media. Google. (2021).
4URL Yapılandırması İlkeleri, Kategori ve Etiket Sayfaları, Farklı URL Yönlendirme Yöntemleri, Düzgün Bağlantılar (Canonical Links)SEO'nun Sanatı: Arama Motoru Optimizasyonunu Ustalaştırmak. O'Reilly Media. Google. (2021).
5Kaliteli İçerik Oluşturma, Anahtar Kelime Yoğunluğu, Resim ve Video Optimizasyonu, SEO Dostu Başlık ve Alt EtiketlerSEO'nun Sanatı: Arama Motoru Optimizasyonunu Ustalaştırmak. O'Reilly Media. Google. (2021).
6Backlink Stratejileri, Sosyal Medya Sinyalleri, Sosyal Paylaşım StratejileriSEO'nun Sanatı: Arama Motoru Optimizasyonunu Ustalaştırmak. O'Reilly Media. Google. (2021).
7Google Analytics KullanımıSEO'nun Sanatı: Arama Motoru Optimizasyonunu Ustalaştırmak. O'Reilly Media. Google. (2021).
8Google Analytics KullanımıSEO'nun Sanatı: Arama Motoru Optimizasyonunu Ustalaştırmak. O'Reilly Media. Google. (2021).
9Google Search Console Kullanımı, SEO Araçları ve KaynaklarıSEO'nun Sanatı: Arama Motoru Optimizasyonunu Ustalaştırmak. O'Reilly Media. Google. (2021).
10Google My Business Optimizasyonu, Ürün Sayfaları Optimizasyonu, E-Ticaret SEO Araçları,Ürün İncelemeleriSEO'nun Sanatı: Arama Motoru Optimizasyonunu Ustalaştırmak. O'Reilly Media. Google. (2021).
11Wordpress yazı ekleme, Seo eklentisi kullanımıSEO'nun Sanatı: Arama Motoru Optimizasyonunu Ustalaştırmak. O'Reilly Media. Google. (2021).
12İçerik Pazarlama Temelleri, SEO ve İçerik Pazarlama İlişkisi, Sosyal Medya ve SEO İlişkisiSEO'nun Sanatı: Arama Motoru Optimizasyonunu Ustalaştırmak. O'Reilly Media. Google. (2021).
13Mobil Dostu Tasarım, Hızlı Mobil Sayfalar (AMP)
SEO'nun Sanatı: Arama Motoru Optimizasyonunu Ustalaştırmak. O'Reilly Media. Google. (2021).
14Herhangi bir markanın seo stratejisini oluşturma SEO'nun Sanatı: Arama Motoru Optimizasyonunu Ustalaştırmak. O'Reilly Media. Google. (2021).
Kaynak
Grappone, J., & Couzin, G. (2020). Arama Motoru Optimizasyonu (SEO): Günde Bir Saat. Wiley. Enge, E., Spencer, S., Stricchiola, J., & Fishkin, R. (2019). SEO'nun Sanatı: Arama Motoru Optimizasyonunu Ustalaştırmak. O'Reilly Media. Google. (2021). Google'ın Arama Motoru Optimizasyonu Başlangıç Kılavuzu. Çevrimiçi PDF doküman.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10