Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAYINCILIKTA DİJİTAL DÖNÜŞÜM-Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers kapsamında; dijital yayın türleri, dijital yayın formatları ve üretim araçlarının yapısı üzerinde durur.
Dersin İçeriğiBu ders; Geleneksel Yayıncılıktan Dijital Yayıncılığa Geçiş Süreci,Dijital Yayın Formatları,Dijital Yayın Tasarımı,Dijital Yayın Türleri ve İçerikleri,Dijital Yayın Üretim Araçları,Dijital Yayıncılık Teknolojileri,Dijital Yayıncılıkta İçerik Yönetimi,Dijital Yayıncılıkta İçerik Üretimi,Sosyal Medya ve Yayıncılık,Veri Güvenliği ve Telif Hakları,Mobil Uygulamalar ve Yayıncılık,Yayıncılıkta Yapay Zeka ve Otomatikleştirme,Dijital Okuryazarlık ve Yayıncılığın Geleceği,Uygulama çalışmaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yayıncılık sektörünün dijital dönüşümünü kapsamlı bir şekilde analiz eder.10, 3, 9A
Teorik bilgilerini uygulamalı dersler, grup çalışmaları ve projelerle destekler. 10, 13, 16A
Yayıncılık sektörünün dijital dönüşümü hakkında bilgi ve beceri kazanır.10, 13, 9A
Dijitalleşmenin yayıncılık sektörüne etkilerini tartışır. 10, 16, 9A
Dijital yayıncılık modellerini ve dijital yayıncılık teknolojileri hakkında kapsamlı bilgi ve beceriye sahip olur.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Geleneksel Yayıncılıktan Dijital Yayıncılığa Geçiş Süreciilgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
2Dijital Yayın Formatlarıilgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
3Dijital Yayın Tasarımıilgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
4Dijital Yayın Türleri ve İçerikleriilgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
5Dijital Yayın Üretim Araçlarıilgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
6Dijital Yayıncılık Teknolojileriilgili bölümden ilgili kaynakların okunması
7Dijital Yayıncılıkta İçerik Yönetimiilgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
8Dijital Yayıncılıkta İçerik Üretimiilgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
9Sosyal Medya ve Yayıncılıkilgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
10Veri Güvenliği ve Telif Haklarıilgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
11Mobil Uygulamalar ve Yayıncılıkilgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
12Yayıncılıkta Yapay Zeka ve Otomatikleştirmeilgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
13Dijital Okuryazarlık ve Yayıncılığın Geleceğiilgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
14Uygulama çalışmalarıUygulama araştırmaları
Kaynak
Castells, Manuel. The Rise of The Network Society. Wiley-Blackwell, 2000. (Castells) Castells, Manuel. Communication Power. Oxford University Press, 2013. Albarran, A. B. (2018). The Media Economy. Routledge. Küng, L. (2017). Strategic Management in the Media: Theory to Practice. SAGE Publications Ltd. Picard, R. G. (2014). Digital Media and Innovation: Management and Design Strategies in Communication. SAGE Publications Ltd. Pavlik, J. V. (2013). Media in the Digital Age. Columbia University Press. Jenkins, H. (2006). Convergence Culture: Where Old and New Media Collide. New York University Press. Chadwick, A. (2013). The Hybrid Media System: Politics and Power. Oxford University Press. Deuze, M. (2012). Media Life. Polity Press. Doyle, G. (2015). Understanding Media Economics. SAGE Publications Ltd. Flew, T. (2014). New Media: An Introduction. Oxford University Press. Hindman, M. (2018). The Internet Trap: How the Digital Economy Builds Monopolies and Undermines Democracy. Princeton University Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11010
Proje Sunumu / Seminer144
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı122
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)142
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAYINCILIKTA DİJİTAL DÖNÜŞÜM-Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers kapsamında; dijital yayın türleri, dijital yayın formatları ve üretim araçlarının yapısı üzerinde durur.
Dersin İçeriğiBu ders; Geleneksel Yayıncılıktan Dijital Yayıncılığa Geçiş Süreci,Dijital Yayın Formatları,Dijital Yayın Tasarımı,Dijital Yayın Türleri ve İçerikleri,Dijital Yayın Üretim Araçları,Dijital Yayıncılık Teknolojileri,Dijital Yayıncılıkta İçerik Yönetimi,Dijital Yayıncılıkta İçerik Üretimi,Sosyal Medya ve Yayıncılık,Veri Güvenliği ve Telif Hakları,Mobil Uygulamalar ve Yayıncılık,Yayıncılıkta Yapay Zeka ve Otomatikleştirme,Dijital Okuryazarlık ve Yayıncılığın Geleceği,Uygulama çalışmaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yayıncılık sektörünün dijital dönüşümünü kapsamlı bir şekilde analiz eder.10, 3, 9A
Teorik bilgilerini uygulamalı dersler, grup çalışmaları ve projelerle destekler. 10, 13, 16A
Yayıncılık sektörünün dijital dönüşümü hakkında bilgi ve beceri kazanır.10, 13, 9A
Dijitalleşmenin yayıncılık sektörüne etkilerini tartışır. 10, 16, 9A
Dijital yayıncılık modellerini ve dijital yayıncılık teknolojileri hakkında kapsamlı bilgi ve beceriye sahip olur.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Geleneksel Yayıncılıktan Dijital Yayıncılığa Geçiş Süreciilgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
2Dijital Yayın Formatlarıilgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
3Dijital Yayın Tasarımıilgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
4Dijital Yayın Türleri ve İçerikleriilgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
5Dijital Yayın Üretim Araçlarıilgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
6Dijital Yayıncılık Teknolojileriilgili bölümden ilgili kaynakların okunması
7Dijital Yayıncılıkta İçerik Yönetimiilgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
8Dijital Yayıncılıkta İçerik Üretimiilgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
9Sosyal Medya ve Yayıncılıkilgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
10Veri Güvenliği ve Telif Haklarıilgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
11Mobil Uygulamalar ve Yayıncılıkilgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
12Yayıncılıkta Yapay Zeka ve Otomatikleştirmeilgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
13Dijital Okuryazarlık ve Yayıncılığın Geleceğiilgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
14Uygulama çalışmalarıUygulama araştırmaları
Kaynak
Castells, Manuel. The Rise of The Network Society. Wiley-Blackwell, 2000. (Castells) Castells, Manuel. Communication Power. Oxford University Press, 2013. Albarran, A. B. (2018). The Media Economy. Routledge. Küng, L. (2017). Strategic Management in the Media: Theory to Practice. SAGE Publications Ltd. Picard, R. G. (2014). Digital Media and Innovation: Management and Design Strategies in Communication. SAGE Publications Ltd. Pavlik, J. V. (2013). Media in the Digital Age. Columbia University Press. Jenkins, H. (2006). Convergence Culture: Where Old and New Media Collide. New York University Press. Chadwick, A. (2013). The Hybrid Media System: Politics and Power. Oxford University Press. Deuze, M. (2012). Media Life. Polity Press. Doyle, G. (2015). Understanding Media Economics. SAGE Publications Ltd. Flew, T. (2014). New Media: An Introduction. Oxford University Press. Hindman, M. (2018). The Internet Trap: How the Digital Economy Builds Monopolies and Undermines Democracy. Princeton University Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10