Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bir araştırma yürütmek için gereken nitel ve nicel yöntemleri öğrenciye öğretmektir. Araştırmanın amacı ve tasarımı, metodolojisi ve tekniği, biçimi ve sunumu ile sık kullanılan istatistiksel yöntemlerle, veri yönetimi ve analizleri hakkında genel bir bilgi sahibi olacaklardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel Yöntem ve Araştırmada Temel Kavramlar,Bilimsel Araştırma Türleri,Problemi Tanımlama,Varsayımlar, Sınırlılıklar öğrenci ne hakkında araştırma yapacağını ve ilk önce hangi veriler sahip olması gerektiğini manstksal yöntemler olan uslamlama ile başlar; tümegelim, tümevarim.,Varsayımlar, Sınırlılıklar (ne hakkında araştırma yapılacak, sahip olunacak veriler , Aristo mantığı, önermeler; tümegelim, tümevarimı -uslamlama),Örneklem ve Evren;Verilerin Toplanması-Güvenilirlik, Geçerlilik,anket, gözlem, mülakat teknikleri,Vize haftası,Nicel Araştırma I,Nicel Araştırma II,Nitel Araştırma I,Nitel Araştırma II,Araştırma özet yazımı,Araştırma Özet yazımı,Final haftası; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci, bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramları bilir ve uygular | 1, 16 | D |
Bilimsel Araştırma kavram ve terimlerini izah edebilir. | 1, 16 | D |
Veri toplama yöntemlerini ,problem saptamayı, hipotez kurmayı, Aristo mantığını kavrar ve uygulayabilir. | 1, 16 | D |
Nitel ve nicel yöntemleri kavrar. | 1, 16 | D |
Bir bilimsel yazının özetini kurallarına ve düzenine göre yazabilir. | 1, 16 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 16: Proje Temelli Öğrenme |
Ölçme Yöntemleri: | D: Proje / Tasarım |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bilimsel Yöntem ve Araştırmada Temel Kavramlar | Öğrencilere hakemli dergilerde ve ulusal /uluslararası dergilerde yayınlanmış makaleleri okuması önerilebilir. |
2 | Bilimsel Araştırma Türleri | |
3 | Problemi Tanımlama,Varsayımlar, Sınırlılıklar öğrenci ne hakkında araştırma yapacağını ve ilk önce hangi veriler sahip olması gerektiğini manstksal yöntemler olan uslamlama ile başlar; tümegelim, tümevarim. | Öğrencinin Aristo mantığına dair bilgi edinilmesi önerilir. |
4 | Varsayımlar, Sınırlılıklar (ne hakkında araştırma yapılacak, sahip olunacak veriler , Aristo mantığı, önermeler; tümegelim, tümevarimı -uslamlama) | Öğrenci Aristo mantığına dair bilgi edinebilir. |
5 | Örneklem ve Evren;Verilerin Toplanması-Güvenilirlik, Geçerlilik,anket, gözlem, mülakat teknikleri | |
7 | Vize haftası | |
8 | Nicel Araştırma I | |
9 | Nicel Araştırma II | |
10 | Nitel Araştırma I | |
11 | Nitel Araştırma II | |
12 | Araştırma özet yazımı | |
13 | Araştırma Özet yazımı | |
14 | Final haftası |
Kaynak |
1- Bilimsel Arş ve Yazma Teknikleri, Suat Cereci,Alfa Yay. 2- Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Rauf Arıkan, Nobel Yay. |
Bilimsel Araştırma Yöntemi, Niyazi Karasar, Nobel Yay. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
0 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | ||||||
0 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
0 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
0 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
0 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |