Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRK DİLİ II2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kübra GÜRSOY, Prof.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYerli ve yabancı öğrencilerin Türk Diliyle ilgili eksiklikerini gidermek ve Türkçeyi güzel kullanan yazarlardan örnek metinlerle yazılı ve sözlü anlatımlarını geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Öz geçmiş,2. Kelime Türleri,3. Birleşik Kelimelerin Yazılışı,4. Fiil Çatıları,5. Vurgu,6. Kelime Grupları,7. Türk Tasavvuf Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri,8. Paragraf,9. Sözlü Anlatım Türleri,10. Anlatım Bozuklukları I,11. Anlatım Bozuklukları II,12. Cümle Bilgisi: Yapılarına Göre Cümleler,13. Cümle Çeşitleri,Halk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kelimeler ve kelimelerin cümledeki yerini karşılaştırabilmesi1, 2A
2. Kelime türleri ve gruplarını irdeleyebilmesi1, 2A
3. Cümlenin ögelerini belirleyebilmesi 1, 2A
4. Anlamları bakımından cümleleri ayırt edebilmesi1, 2A
5. Yazım kurallarını tanımlayabilmesi1, 2A
6. Anlatım biçimlerini örnekleyebilmesi1, 2A
7. Yazılı eserlerin çözümlemelerini gerçekleştirebilmesi1, 2A
8. Şiir çözümlemeleri hakkında bilgi sahibidir.1, 2A
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 2: Soru - Cevap
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Öz geçmişİlgili konunun ders kitabından çalışılması.
22. Kelime Türleriİlgili konunun ders kitabından çalışılması.
33. Birleşik Kelimelerin Yazılışıİlgili konunun ders kitabından çalışılması.
44. Fiil Çatılarıİlgili konunun ders kitabından çalışılması.
55. Vurguİlgili konunun ders kitabından çalışılması.
66. Kelime Gruplarıİlgili konunun ders kitabından çalışılması.
77. Türk Tasavvuf Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleriİlgili konunun ders kitabından çalışılması.
88. Paragrafİlgili konunun ders kitabından çalışılması.
99. Sözlü Anlatım Türleriİlgili konunun ders kitabından çalışılması.
1010. Anlatım Bozuklukları Iİlgili konunun ders kitabından çalışılması.
1111. Anlatım Bozuklukları IIİlgili konunun ders kitabından çalışılması.
1212. Cümle Bilgisi: Yapılarına Göre Cümlelerİlgili konunun ders kitabından çalışılması.
1313. Cümle Çeşitleriİlgili konunun ders kitabından çalışılması.
14Halk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleriİlgili konunun ders kitabından çalışılması.
Kaynak
Ders notu öğrenciye verilecektir.
1. Muharrem Ergin, Üniversiteler İçin Türk Dili, İstanbul 1986. 2. Rekin Ertem-İsa Kocakaplan, Üniversitelerde Türk Dili ve Kompozisyon, İstanbul 2010 3. Yakup Karsoy v.dğr., Üniversiteler için Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Konya 2009

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
0
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
0
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
0
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
0
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
0
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
0
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
0
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
0
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
0
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu