Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kurumsal Portre, Moda Portre, gece fotoğrafı, uzun pozlama, çoklu pozlama vb. gibi birçok alanı kapsayan profesyonel çekimlerin stüdyo ortamında ve ilgili mekanlarda gerçekleştirilebilmesi için gerekli temel ilkeler ve uygulamaların aktarılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fotoğrafın tarihçesine giriş,Fotoğrafın tarihçesine devam,Fotoğraf makinesi çeşitleri,Diyafram, ISO ve enstantane hızı üzerinden ışığın anlatılması,Pozlama uygulamaları I,Pozlama uygulamaları II,Pozlama uygulamaları III,Genel Uygulama,Fotoğraf tekniği çeşitleri ve uygulamalarıVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması ,Pan, zoom teknikleri ve uygulamaları,Saha uygulaması,Saha uygulaması,Saha uygulaması,Saha uygulaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Medyanın tüm alanlarında gerektiğinde projeler ortaya koyar. | 6, 9 | A, E |
Paraflashlar ile bilinen tüm ışık tiplerini kullanır. | 6, 9 | A, E |
Adobe Lightroom fotoğraf düzeltme/işleme programı uygulamalarını uygulamalarını kullanabilecektir. | 6, 9 | A, E |
Fotoğrafın temel ögelerini bilir. | 11, 6, 9 | A |
Fotoğraf makinesinin temel parçalarını ve bileşenlerini bilir, kullanır. | 11, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fotoğrafın tarihçesine giriş | |
2 | Fotoğrafın tarihçesine devam | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
3 | Fotoğraf makinesi çeşitleri | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
4 | Diyafram, ISO ve enstantane hızı üzerinden ışığın anlatılması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | Pozlama uygulamaları I | Ödev |
6 | Pozlama uygulamaları II | Ödev |
7 | Pozlama uygulamaları III | |
8 | Genel Uygulama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
9 | Fotoğraf tekniği çeşitleri ve uygulamalarıVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
10 | Pan, zoom teknikleri ve uygulamaları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
11 | Saha uygulaması | |
12 | Saha uygulaması | Ödev |
13 | Saha uygulaması | Ödev |
14 | Saha uygulaması | Final projesine hazırlık |
Kaynak |
Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları David Bate - Fotoğraf Anahtar Kavramlar; De Ki Yayınları Walter Benjamin - Fotoğrafın Kısa Tarihçesi, YGS Yayınları Maria Short - Yaratıcı Fotoğrafçılıkta Bağlam ve Anlatım |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | ||||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | ||||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kurumsal Portre, Moda Portre, gece fotoğrafı, uzun pozlama, çoklu pozlama vb. gibi birçok alanı kapsayan profesyonel çekimlerin stüdyo ortamında ve ilgili mekanlarda gerçekleştirilebilmesi için gerekli temel ilkeler ve uygulamaların aktarılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fotoğrafın tarihçesine giriş,Fotoğrafın tarihçesine devam,Fotoğraf makinesi çeşitleri,Diyafram, ISO ve enstantane hızı üzerinden ışığın anlatılması,Pozlama uygulamaları I,Pozlama uygulamaları II,Pozlama uygulamaları III,Genel Uygulama,Fotoğraf tekniği çeşitleri ve uygulamalarıVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması ,Pan, zoom teknikleri ve uygulamaları,Saha uygulaması,Saha uygulaması,Saha uygulaması,Saha uygulaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Medyanın tüm alanlarında gerektiğinde projeler ortaya koyar. | 6, 9 | A, E |
Paraflashlar ile bilinen tüm ışık tiplerini kullanır. | 6, 9 | A, E |
Adobe Lightroom fotoğraf düzeltme/işleme programı uygulamalarını uygulamalarını kullanabilecektir. | 6, 9 | A, E |
Fotoğrafın temel ögelerini bilir. | 11, 6, 9 | A |
Fotoğraf makinesinin temel parçalarını ve bileşenlerini bilir, kullanır. | 11, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fotoğrafın tarihçesine giriş | |
2 | Fotoğrafın tarihçesine devam | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
3 | Fotoğraf makinesi çeşitleri | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
4 | Diyafram, ISO ve enstantane hızı üzerinden ışığın anlatılması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | Pozlama uygulamaları I | Ödev |
6 | Pozlama uygulamaları II | Ödev |
7 | Pozlama uygulamaları III | |
8 | Genel Uygulama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
9 | Fotoğraf tekniği çeşitleri ve uygulamalarıVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
10 | Pan, zoom teknikleri ve uygulamaları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
11 | Saha uygulaması | |
12 | Saha uygulaması | Ödev |
13 | Saha uygulaması | Ödev |
14 | Saha uygulaması | Final projesine hazırlık |
Kaynak |
Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları David Bate - Fotoğraf Anahtar Kavramlar; De Ki Yayınları Walter Benjamin - Fotoğrafın Kısa Tarihçesi, YGS Yayınları Maria Short - Yaratıcı Fotoğrafçılıkta Bağlam ve Anlatım |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | ||||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | ||||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |