Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL PAZARLAMA-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersin YardımcılarıPROF.DR.AYŞEN AKYÜZ
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin Dijital pazarlamanın temel kavramlarını ve başarılı Dijital pazarlama stratejilerinin yol haritasını öğrenmelerini ve dijital pazarlama metrikleri, bilgi güvenliği, SEO, mobil pazarlama gibi konularda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dijital Pazarlama-Giriş,Dijital Mikro ve Makro Çevre,Metrikler ve Kanallar,Bilgi Güvenliği,Arama Motoru Optimizasyonu,Sosyal Medya,Dijital markalama ve pazarlama karması,Dijital markalama ve pazarlama karması,Kullanıcı Deneyimi ve Dönüşüm,Kampanya Planlaması ,Dijital Pazarlama İletişimi,Mobil Pazarlama,İçerik Stratejisi,Yapay Zeka, Big Data; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dijital pazarlamanın önemini açıklar. 10, 16, 9A
E-pazarlama planları dizayn eder. 10, 16, 9A
Tüm dijital kanallarda müşteri yönetimini açıklar.. 10, 16, 9A
Arama motoru pazarlaması, çevrimiçi reklamcılık ve çevrimiçi pazarlama stratejilerinin kullanımını örneklerle açıklar.10, 16, 9A
Dijital pazarlamanın temel araç ve tekniklerini açıklar. 10, 16, 9A
Web ve sosyal medya analitiğindeki temel metrikleri açıklar10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dijital Pazarlama-Giriş
2Dijital Mikro ve Makro ÇevreDers kitabından ilgili bölümün okunması
3Metrikler ve Kanallar
4Bilgi Güvenliği
5Arama Motoru OptimizasyonuVerilen raporun okunması.
6Sosyal MedyaVerilen raporun okunması
7Dijital markalama ve pazarlama karmasıDers kitabından ilgili bölümün okunması.
8Dijital markalama ve pazarlama karmasıDers kitabından ilgili bölümün okunması.
9Kullanıcı Deneyimi ve DönüşümDers kitabından ilgili bölümün okunması.
10Kampanya Planlaması
11Dijital Pazarlama İletişimiDers kitabından ilgili bölümün okunması.
12Mobil PazarlamaKonuyla ilgili raporun okunması
13İçerik StratejisiDers kitabından ilgili bölümün okunması.
14Yapay Zeka, Big DataKonuyla ilgili raporun okunması
Kaynak
Simon Kingsnorth, Dijital Pazarlama Stratejisi, Nobel Yayınevi.
Power point notlar ve ilgili okumalar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme13030
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)142
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL PAZARLAMA-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersin YardımcılarıPROF.DR.AYŞEN AKYÜZ
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin Dijital pazarlamanın temel kavramlarını ve başarılı Dijital pazarlama stratejilerinin yol haritasını öğrenmelerini ve dijital pazarlama metrikleri, bilgi güvenliği, SEO, mobil pazarlama gibi konularda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dijital Pazarlama-Giriş,Dijital Mikro ve Makro Çevre,Metrikler ve Kanallar,Bilgi Güvenliği,Arama Motoru Optimizasyonu,Sosyal Medya,Dijital markalama ve pazarlama karması,Dijital markalama ve pazarlama karması,Kullanıcı Deneyimi ve Dönüşüm,Kampanya Planlaması ,Dijital Pazarlama İletişimi,Mobil Pazarlama,İçerik Stratejisi,Yapay Zeka, Big Data; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dijital pazarlamanın önemini açıklar. 10, 16, 9A
E-pazarlama planları dizayn eder. 10, 16, 9A
Tüm dijital kanallarda müşteri yönetimini açıklar.. 10, 16, 9A
Arama motoru pazarlaması, çevrimiçi reklamcılık ve çevrimiçi pazarlama stratejilerinin kullanımını örneklerle açıklar.10, 16, 9A
Dijital pazarlamanın temel araç ve tekniklerini açıklar. 10, 16, 9A
Web ve sosyal medya analitiğindeki temel metrikleri açıklar10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dijital Pazarlama-Giriş
2Dijital Mikro ve Makro ÇevreDers kitabından ilgili bölümün okunması
3Metrikler ve Kanallar
4Bilgi Güvenliği
5Arama Motoru OptimizasyonuVerilen raporun okunması.
6Sosyal MedyaVerilen raporun okunması
7Dijital markalama ve pazarlama karmasıDers kitabından ilgili bölümün okunması.
8Dijital markalama ve pazarlama karmasıDers kitabından ilgili bölümün okunması.
9Kullanıcı Deneyimi ve DönüşümDers kitabından ilgili bölümün okunması.
10Kampanya Planlaması
11Dijital Pazarlama İletişimiDers kitabından ilgili bölümün okunması.
12Mobil PazarlamaKonuyla ilgili raporun okunması
13İçerik StratejisiDers kitabından ilgili bölümün okunması.
14Yapay Zeka, Big DataKonuyla ilgili raporun okunması
Kaynak
Simon Kingsnorth, Dijital Pazarlama Stratejisi, Nobel Yayınevi.
Power point notlar ve ilgili okumalar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10