Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARAMA MOTORU OPTİMASYONU VE ANALİZİ | - | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Google SEO, Google Analytics gibi araçlar ile, arama motorlarının nasıl kullanıcıya uygun ve üretici için bir reklam alanı haline getirildiğini irdelemektir. Öğrencinin, dersin sonunda bu alanlar hakim olması ve arama motorlarının çalışma biçimine dair kapsamlı bilgi edinmesi hedeflenir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ve derse giriş,İnternet, bilgisayar, arama motorlarının doğuşu,Arama motorları nasıl çalışır? Keyword kavramı ne ifade eder?,SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) nedir? Nasıl çalışır?,İç Optimizasyon nedir? Nasıl çalışır?,Google Analytics üzerinden SEO performansı ölçme ve performans ölçme teknikleri,Google Analytics üzerinden SEO performansı ölçme ve performans ölçme teknikleri II,Vize,SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama I,SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama II,SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama III,SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama IV,SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama V,SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama VI; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve derse giriş | |
2 | İnternet, bilgisayar, arama motorlarının doğuşu | |
3 | Arama motorları nasıl çalışır? Keyword kavramı ne ifade eder? | |
4 | SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) nedir? Nasıl çalışır? | |
5 | İç Optimizasyon nedir? Nasıl çalışır? | |
6 | Google Analytics üzerinden SEO performansı ölçme ve performans ölçme teknikleri | |
7 | Google Analytics üzerinden SEO performansı ölçme ve performans ölçme teknikleri II | |
8 | Vize | |
9 | SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama I | |
10 | SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama II | |
11 | SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama III | |
12 | SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama IV | |
13 | SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama V | |
14 | SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama VI |
Kaynak |
John Slavio. (2016). SEO for Beginners : Step-by-step Beginners’ Guide to Dominate the First Page Using Google Analytics, Adwords Etc. Abhishek Kumar. Gülten, K., & Bakırcı, Ö. (2013). Uzmanından SE (4. bs.). Dikeyeksen. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | ||||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | ||||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARAMA MOTORU OPTİMASYONU VE ANALİZİ | - | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Google SEO, Google Analytics gibi araçlar ile, arama motorlarının nasıl kullanıcıya uygun ve üretici için bir reklam alanı haline getirildiğini irdelemektir. Öğrencinin, dersin sonunda bu alanlar hakim olması ve arama motorlarının çalışma biçimine dair kapsamlı bilgi edinmesi hedeflenir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ve derse giriş,İnternet, bilgisayar, arama motorlarının doğuşu,Arama motorları nasıl çalışır? Keyword kavramı ne ifade eder?,SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) nedir? Nasıl çalışır?,İç Optimizasyon nedir? Nasıl çalışır?,Google Analytics üzerinden SEO performansı ölçme ve performans ölçme teknikleri,Google Analytics üzerinden SEO performansı ölçme ve performans ölçme teknikleri II,Vize,SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama I,SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama II,SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama III,SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama IV,SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama V,SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama VI; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve derse giriş | |
2 | İnternet, bilgisayar, arama motorlarının doğuşu | |
3 | Arama motorları nasıl çalışır? Keyword kavramı ne ifade eder? | |
4 | SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) nedir? Nasıl çalışır? | |
5 | İç Optimizasyon nedir? Nasıl çalışır? | |
6 | Google Analytics üzerinden SEO performansı ölçme ve performans ölçme teknikleri | |
7 | Google Analytics üzerinden SEO performansı ölçme ve performans ölçme teknikleri II | |
8 | Vize | |
9 | SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama I | |
10 | SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama II | |
11 | SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama III | |
12 | SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama IV | |
13 | SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama V | |
14 | SEO nasıl yapılır? Aşama aşama uygulama VI |
Kaynak |
John Slavio. (2016). SEO for Beginners : Step-by-step Beginners’ Guide to Dominate the First Page Using Google Analytics, Adwords Etc. Abhishek Kumar. Gülten, K., & Bakırcı, Ö. (2013). Uzmanından SE (4. bs.). Dikeyeksen. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | ||||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | ||||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |