Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE II-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK
Dersi VerenlerProf.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı dersi seçen öğrencilerin alanları ile ilgili yabancı dilde yazılmış bilgilere yazı veya film eleştirilerini okuyup anlamaları olanağını sağlamak ve bu yolda doğru telaffuz bilincini yerleştirmektir. Bu bağlamda öğrenci hayali röportajlar yapması istenerek doğru cümle kurulumu ve telaffuz hataları değerlendirilir. Alan ile ilgili terminoloji metinler aracılığı ile sağlanır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş bilgileri, Yabancı dilin önemi ve ders tasarımının ve beklentilerin tanıtımı,Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi,Doğru sesletim çalışmaları -IPA ,Doğru sesletim çalışmaları -IPA ,Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi ,Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi ,ARA SINAV,Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi ,Doğru sesletim çalışmaları -IPA ,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları ,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları ,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları ,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları ,ARASINAV; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
10, 19, 3, 5, 6, 8, 9A, E, G
Mesleki İngilizce seçmeli dersini alan öğrenci -alanı ile ilgili İngilizce metinleri (sözlük yardımı ile) anlayabilir -İngilizce cümle yapılarını çözer ve anlar -Bir cümleyi nasıl kurması gerektiğini HANGİ KALIPLARI VE TERİMLERİ KULLANMASI GEREKTİĞİNİ BİLİR VE KULLANIR -Konuştuğunda fonetik kurallarına göre sesletim yapar ve IPA alfabesini bilir online sözlüklerde doğru okunuşları çözebilir.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş bilgileri, Yabancı dilin önemi ve ders tasarımının ve beklentilerin tanıtımı
2Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi
3Doğru sesletim çalışmaları -IPA
4Doğru sesletim çalışmaları -IPA
5Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi
6Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi
7ARA SINAV
8Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi
9Doğru sesletim çalışmaları -IPA
10Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları
11Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları
12Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları
13Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları
14ARASINAV
Kaynak
Ders sorumlusu tarafından hazırlamış olduğu mesleğe yönelik terminoloji listeleri içeren derleme bir ders kitabı ve her sene alanlar ile ilgili farklı makaleler öğrencilerle paylaşılmaktadır.
Ders sorumlusu tarafından hazırlamış olduğu mesleğe yönelik terminoloji listeleri içeren derleme bir ders kitabı ve her sene alanlar ile ilgili farklı makaleler öğrencilerle paylaşılmaktadır. online eğitim kapsamında doğru okuma anlam ve aksan kazandırma çabaları için çeşitli online kaynaklar önerilmektedir. www.ldoceonline.com

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3618
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı22040
Ara Sınav ve Hazırlığı21020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE II-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK
Dersi VerenlerProf.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı dersi seçen öğrencilerin alanları ile ilgili yabancı dilde yazılmış bilgilere yazı veya film eleştirilerini okuyup anlamaları olanağını sağlamak ve bu yolda doğru telaffuz bilincini yerleştirmektir. Bu bağlamda öğrenci hayali röportajlar yapması istenerek doğru cümle kurulumu ve telaffuz hataları değerlendirilir. Alan ile ilgili terminoloji metinler aracılığı ile sağlanır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş bilgileri, Yabancı dilin önemi ve ders tasarımının ve beklentilerin tanıtımı,Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi,Doğru sesletim çalışmaları -IPA ,Doğru sesletim çalışmaları -IPA ,Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi ,Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi ,ARA SINAV,Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi ,Doğru sesletim çalışmaları -IPA ,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları ,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları ,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları ,Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları ,ARASINAV; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
10, 19, 3, 5, 6, 8, 9A, E, G
Mesleki İngilizce seçmeli dersini alan öğrenci -alanı ile ilgili İngilizce metinleri (sözlük yardımı ile) anlayabilir -İngilizce cümle yapılarını çözer ve anlar -Bir cümleyi nasıl kurması gerektiğini HANGİ KALIPLARI VE TERİMLERİ KULLANMASI GEREKTİĞİNİ BİLİR VE KULLANIR -Konuştuğunda fonetik kurallarına göre sesletim yapar ve IPA alfabesini bilir online sözlüklerde doğru okunuşları çözebilir.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş bilgileri, Yabancı dilin önemi ve ders tasarımının ve beklentilerin tanıtımı
2Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi
3Doğru sesletim çalışmaları -IPA
4Doğru sesletim çalışmaları -IPA
5Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi
6Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi
7ARA SINAV
8Alanla ilgili doküman paylaşımı ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi
9Doğru sesletim çalışmaları -IPA
10Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları
11Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları
12Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları
13Hayali sohbet /röportaj konuşmaları cümle tasarım çalışmaları
14ARASINAV
Kaynak
Ders sorumlusu tarafından hazırlamış olduğu mesleğe yönelik terminoloji listeleri içeren derleme bir ders kitabı ve her sene alanlar ile ilgili farklı makaleler öğrencilerle paylaşılmaktadır.
Ders sorumlusu tarafından hazırlamış olduğu mesleğe yönelik terminoloji listeleri içeren derleme bir ders kitabı ve her sene alanlar ile ilgili farklı makaleler öğrencilerle paylaşılmaktadır. online eğitim kapsamında doğru okuma anlam ve aksan kazandırma çabaları için çeşitli online kaynaklar önerilmektedir. www.ldoceonline.com

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10