Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL İÇERİK ÜRETİMİ | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnternet kullanıcılarının alışkanlıkları doğrultusunda özgün ve etkileşimli içerikler üretmek ve üretilen bu içeriklerin nasıl optimize edilmesi gerektiğini, nasıl bir düzen içerisinde kullanıcılara sunulması gerektiğini açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dijital içerik kavramının nitelikleri. ,Dijital içerik kavramının açıklanması. ,Geleneksel medyadan yeni medyaya içerik sürecinin gelişimi. ,Dijital içerik tipleri. ,Dijital içerik platformlarının gelişimi. ,Dijital içerik üretiminin kuralları , Sosyal medya ve dijital içerik üretimi ,Video üretimi konusunun uygulanmalı olarak açıklanması. ,Sosyal müşteri ilişkileri yönetimi ,Online itibar yönetimi ,Dijital makale yazımı. Uygulamalı örnekler.,Özgün ve etkileşimli dijital içeriklerinin hazırlanması. Öğrenci çalışmaları. ,Genel Değerlendirme ,Dijital içerik örnekleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
• Özgün ve etkileşimli dijital içerikleri hazırlar. | 10 | A, E, F |
• Geleneksel medya ve yeni medya arasındaki farkları özetler. | 10, 9 | F |
• Temel dijital içerik ölçütleri tanır. | 6 | A, E, F |
• Dijital içerik üretiminde klişeler ve hataları çözümler. | 6, 9 | A, E, F |
• İçerik pazarlama için içerik nasıl üretildiğini açıklar. | 10, 9 | A, E, F |
• Dijital içerik tipleri tanır. | 10, 9 | A, E, F |
• Dijital içerik konuları ve tüketilen içerikleri değerlendirir. | 10, 9 | A, E, F |
• İçerik üretiminde dijital stratejileri uygular ve yorumlar. | 16, 6, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dijital içerik kavramının nitelikleri. | Temel kavramlar incelenebilir. |
2 | Dijital içerik kavramının açıklanması. | 'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabının 74-151 sayfaları okunabilir. |
3 | Geleneksel medyadan yeni medyaya içerik sürecinin gelişimi. | 'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabının 74-151 sayfaları okunabilir. |
4 | Dijital içerik tipleri. | 'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabının 74-151 sayfaları okunabilir. |
5 | Dijital içerik platformlarının gelişimi. | Örnek mecralar incelenebilir. |
6 | Dijital içerik üretiminin kuralları | Temel kavramlar incelenebilir. |
7 | Sosyal medya ve dijital içerik üretimi | Örnek mecralar incelenebilir. |
8 | Video üretimi konusunun uygulanmalı olarak açıklanması. | Grup çalışmaları hazırlıkları 1 |
9 | Sosyal müşteri ilişkileri yönetimi | Örnek olay incelemeleri yapılabilir |
10 | Online itibar yönetimi | 'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabını 151-181 sayfaları okunabilir. |
11 | Dijital makale yazımı. Uygulamalı örnekler. | Grup çalışmaları hazırlıkları 2 |
12 | Özgün ve etkileşimli dijital içeriklerinin hazırlanması. Öğrenci çalışmaları. | Grup çalışmaları hazırlıkları 3 |
13 | Genel Değerlendirme | Proje hazırlıkları yapılabilir |
14 | Dijital içerik örnekleri | Proje hazırlıkları yapılabilir 2 |
Kaynak |
Öğretim üyesine ait ders notları |
1. C. Chapman, A. Handley, Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Mediacat Yayınları, 2016. 2. O. Kuş, İçerik Pazarlama: Dijital Dünyada Marka ve Hikâye Yaratma Stratejileri, 2016. 3.S. Uğurlu, Yeni Medya’da Stratejik İletişim Yönetimi, Beta Yayınları, 2017 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 2 | 28 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(154/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL İÇERİK ÜRETİMİ | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnternet kullanıcılarının alışkanlıkları doğrultusunda özgün ve etkileşimli içerikler üretmek ve üretilen bu içeriklerin nasıl optimize edilmesi gerektiğini, nasıl bir düzen içerisinde kullanıcılara sunulması gerektiğini açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dijital içerik kavramının nitelikleri. ,Dijital içerik kavramının açıklanması. ,Geleneksel medyadan yeni medyaya içerik sürecinin gelişimi. ,Dijital içerik tipleri. ,Dijital içerik platformlarının gelişimi. ,Dijital içerik üretiminin kuralları , Sosyal medya ve dijital içerik üretimi ,Video üretimi konusunun uygulanmalı olarak açıklanması. ,Sosyal müşteri ilişkileri yönetimi ,Online itibar yönetimi ,Dijital makale yazımı. Uygulamalı örnekler.,Özgün ve etkileşimli dijital içeriklerinin hazırlanması. Öğrenci çalışmaları. ,Genel Değerlendirme ,Dijital içerik örnekleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
• Özgün ve etkileşimli dijital içerikleri hazırlar. | 10 | A, E, F |
• Geleneksel medya ve yeni medya arasındaki farkları özetler. | 10, 9 | F |
• Temel dijital içerik ölçütleri tanır. | 6 | A, E, F |
• Dijital içerik üretiminde klişeler ve hataları çözümler. | 6, 9 | A, E, F |
• İçerik pazarlama için içerik nasıl üretildiğini açıklar. | 10, 9 | A, E, F |
• Dijital içerik tipleri tanır. | 10, 9 | A, E, F |
• Dijital içerik konuları ve tüketilen içerikleri değerlendirir. | 10, 9 | A, E, F |
• İçerik üretiminde dijital stratejileri uygular ve yorumlar. | 16, 6, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dijital içerik kavramının nitelikleri. | Temel kavramlar incelenebilir. |
2 | Dijital içerik kavramının açıklanması. | 'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabının 74-151 sayfaları okunabilir. |
3 | Geleneksel medyadan yeni medyaya içerik sürecinin gelişimi. | 'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabının 74-151 sayfaları okunabilir. |
4 | Dijital içerik tipleri. | 'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabının 74-151 sayfaları okunabilir. |
5 | Dijital içerik platformlarının gelişimi. | Örnek mecralar incelenebilir. |
6 | Dijital içerik üretiminin kuralları | Temel kavramlar incelenebilir. |
7 | Sosyal medya ve dijital içerik üretimi | Örnek mecralar incelenebilir. |
8 | Video üretimi konusunun uygulanmalı olarak açıklanması. | Grup çalışmaları hazırlıkları 1 |
9 | Sosyal müşteri ilişkileri yönetimi | Örnek olay incelemeleri yapılabilir |
10 | Online itibar yönetimi | 'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabını 151-181 sayfaları okunabilir. |
11 | Dijital makale yazımı. Uygulamalı örnekler. | Grup çalışmaları hazırlıkları 2 |
12 | Özgün ve etkileşimli dijital içeriklerinin hazırlanması. Öğrenci çalışmaları. | Grup çalışmaları hazırlıkları 3 |
13 | Genel Değerlendirme | Proje hazırlıkları yapılabilir |
14 | Dijital içerik örnekleri | Proje hazırlıkları yapılabilir 2 |
Kaynak |
Öğretim üyesine ait ders notları |
1. C. Chapman, A. Handley, Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Mediacat Yayınları, 2016. 2. O. Kuş, İçerik Pazarlama: Dijital Dünyada Marka ve Hikâye Yaratma Stratejileri, 2016. 3.S. Uğurlu, Yeni Medya’da Stratejik İletişim Yönetimi, Beta Yayınları, 2017 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |