Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Zekeriya ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı İş Sağlığı ve güvenliği bilinci ve farkındalığı oluşturmak. İş hayatında İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili yapılan çalışmalarda nasıl rol alınacağını göstermek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması,İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş,İş Sağlığı ve Güvenliği Kavramı,İş Sağlığı ve Güvenliğine Genel Bakış ve Güvenlik Kültürü,İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları,İSG Kurulları,Risk Yönetimi ve Risk değerlendirme,Risk Yönetimi ve Risk değerlendirme devam,İş Hukuku, Yangın ve Yangın Güvenliği,Acil Durumlar,İlkyardım,Ergonomi,Sağlık ve Güvenlik İşaretleri,Kişisel Koruyucu Donanımlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İş Sağlığı ve güvenliğinin temel kavramlarını uygular. | 16, 9 | A, E |
Fiziksel risk etmenlerinden korunur. | 16, 9 | A, E |
Yangından korunma yöntemlerini uygular. | 16, 9 | A, E |
Fiziksel ve kimyasal risk etmenlerinden korunma yöntemlerini uygular. | 16, 9 | A, E |
Çalışanların yasal hak ve sorumluklarını bilerek hareket eder. | 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
2 | İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği Kavramı | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
4 | İş Sağlığı ve Güvenliğine Genel Bakış ve Güvenlik Kültürü | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
6 | İSG Kurulları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
7 | Risk Yönetimi ve Risk değerlendirme | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
8 | Risk Yönetimi ve Risk değerlendirme devam | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
9 | İş Hukuku, Yangın ve Yangın Güvenliği | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
10 | Acil Durumlar | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
11 | İlkyardım | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
12 | Ergonomi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
13 | Sağlık ve Güvenlik İşaretleri | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
14 | Kişisel Koruyucu Donanımlar | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
Kaynak |
-Gökçe CEREV, Yakup KÖSEOĞLU. İş Sağlığı Ve Güvenliği. Bursa: Dora Yayıncılık -https://www.mevzuat.gov.tr/Kanunlar.aspx -https://www.lebibyalkin.com.tr/mevzuat/ - Öğretmen notları -http://www.turkis.org.tr/dosya/lIEzkbGK8Lyp.pdf -http://portal.uzem.omu.edu.tr/ https://www.ilo.org/global/lang--en/index.htm |
www.anadoluissagligi.com/img www.bilecik.edu.tr/makine |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | ||||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | ||||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 10 | 20 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 15 | 45 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 147 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(147/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Zekeriya ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı İş Sağlığı ve güvenliği bilinci ve farkındalığı oluşturmak. İş hayatında İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili yapılan çalışmalarda nasıl rol alınacağını göstermek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması,İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş,İş Sağlığı ve Güvenliği Kavramı,İş Sağlığı ve Güvenliğine Genel Bakış ve Güvenlik Kültürü,İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları,İSG Kurulları,Risk Yönetimi ve Risk değerlendirme,Risk Yönetimi ve Risk değerlendirme devam,İş Hukuku, Yangın ve Yangın Güvenliği,Acil Durumlar,İlkyardım,Ergonomi,Sağlık ve Güvenlik İşaretleri,Kişisel Koruyucu Donanımlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İş Sağlığı ve güvenliğinin temel kavramlarını uygular. | 16, 9 | A, E |
Fiziksel risk etmenlerinden korunur. | 16, 9 | A, E |
Yangından korunma yöntemlerini uygular. | 16, 9 | A, E |
Fiziksel ve kimyasal risk etmenlerinden korunma yöntemlerini uygular. | 16, 9 | A, E |
Çalışanların yasal hak ve sorumluklarını bilerek hareket eder. | 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
2 | İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği Kavramı | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
4 | İş Sağlığı ve Güvenliğine Genel Bakış ve Güvenlik Kültürü | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
6 | İSG Kurulları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
7 | Risk Yönetimi ve Risk değerlendirme | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
8 | Risk Yönetimi ve Risk değerlendirme devam | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
9 | İş Hukuku, Yangın ve Yangın Güvenliği | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
10 | Acil Durumlar | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
11 | İlkyardım | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
12 | Ergonomi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
13 | Sağlık ve Güvenlik İşaretleri | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
14 | Kişisel Koruyucu Donanımlar | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
Kaynak |
-Gökçe CEREV, Yakup KÖSEOĞLU. İş Sağlığı Ve Güvenliği. Bursa: Dora Yayıncılık -https://www.mevzuat.gov.tr/Kanunlar.aspx -https://www.lebibyalkin.com.tr/mevzuat/ - Öğretmen notları -http://www.turkis.org.tr/dosya/lIEzkbGK8Lyp.pdf -http://portal.uzem.omu.edu.tr/ https://www.ilo.org/global/lang--en/index.htm |
www.anadoluissagligi.com/img www.bilecik.edu.tr/makine |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | ||||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | ||||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |