Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL MEDYA STÜDYOSU II | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Adobe After Effects ve Illustrator üzerinden, öğrencilere 2D animasyonun temellerini ve tekniklerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ve derse giriş,Adobe After Effects'e giriş,Adobe After Effects'de nesneler üzerinde transform hareketleri,Adobe After Effects'te renk ve efektler,Adobe After Effects'te pen tool kullanımı,Adobe After Effects'te jenerik uygulamaları I,Adobe After Effects'te jenerik uygulamaları II,Genel Uygulama,Adobe Illustrator'da çizim yapma ve şablon hazırlama,Adobe After Effects'te puppet tool kullanımı,Adobe After Effects'te sanal kamera ve ışık teknikleri,Adobe After Effects'te 2D animasyona giriş,Uygulama,Uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Görüntü tekniklerini etkin bir şekilde uygulayabilecek | 14, 17, 6, 9 | E, F |
Teknik altyapıyı kullanır | 14, 17, 6, 9 | E, F |
Görüntü düzenleme kurallarının öğrenerek bunları filmler üzerinden analiz eder | 14, 17, 6, 9 | E, F |
Temel film üretim süreçlerini gerçekleştirir | 14, 17, 6, 9 | E, F |
Güncel kamera ve efekt tekniklerini uygular | 14, 17, 6, 9 | E, F |
Dijital efektlerle görüntüyü birleştirir | 14, 17, 6, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve derse giriş | |
2 | Adobe After Effects'e giriş | |
3 | Adobe After Effects'de nesneler üzerinde transform hareketleri | |
4 | Adobe After Effects'te renk ve efektler | |
5 | Adobe After Effects'te pen tool kullanımı | |
6 | Adobe After Effects'te jenerik uygulamaları I | |
7 | Adobe After Effects'te jenerik uygulamaları II | |
8 | Genel Uygulama | |
9 | Adobe Illustrator'da çizim yapma ve şablon hazırlama | |
10 | Adobe After Effects'te puppet tool kullanımı | |
11 | Adobe After Effects'te sanal kamera ve ışık teknikleri | |
12 | Adobe After Effects'te 2D animasyona giriş | |
13 | Uygulama | |
14 | Uygulama |
Kaynak |
-Kleon, Austin. Bir Sanatçı Gibi Araklayın. İstanbul: Butik Yayıncılık ve Kişisel Gelişim, 2012. -Berger, John. Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Yayıncılık, 2016. -Canikligil, İlker. Dijital Video İle Sinema. İstanbul: Alfa yayıncılık, 2014. -Bordwell, David ve Kristin Thompson. Film Sanatı: Bir Giriş. İstanbul: Deki Yayınevi, 2011. -Mascelli, Joseph V. Sinemanın 5 Temel Öğesi: Sinema Filmi Çekim Teknikleri. Ankara: İmge Kitapevi, 2002. -Hunt, Robert Edgar, John Marland, Steven Rawle. Film Dili. İstanbul: Literatür Yayınları, 2012. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 10 | 10 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 136 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL MEDYA STÜDYOSU II | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Adobe After Effects ve Illustrator üzerinden, öğrencilere 2D animasyonun temellerini ve tekniklerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ve derse giriş,Adobe After Effects'e giriş,Adobe After Effects'de nesneler üzerinde transform hareketleri,Adobe After Effects'te renk ve efektler,Adobe After Effects'te pen tool kullanımı,Adobe After Effects'te jenerik uygulamaları I,Adobe After Effects'te jenerik uygulamaları II,Genel Uygulama,Adobe Illustrator'da çizim yapma ve şablon hazırlama,Adobe After Effects'te puppet tool kullanımı,Adobe After Effects'te sanal kamera ve ışık teknikleri,Adobe After Effects'te 2D animasyona giriş,Uygulama,Uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Görüntü tekniklerini etkin bir şekilde uygulayabilecek | 14, 17, 6, 9 | E, F |
Teknik altyapıyı kullanır | 14, 17, 6, 9 | E, F |
Görüntü düzenleme kurallarının öğrenerek bunları filmler üzerinden analiz eder | 14, 17, 6, 9 | E, F |
Temel film üretim süreçlerini gerçekleştirir | 14, 17, 6, 9 | E, F |
Güncel kamera ve efekt tekniklerini uygular | 14, 17, 6, 9 | E, F |
Dijital efektlerle görüntüyü birleştirir | 14, 17, 6, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve derse giriş | |
2 | Adobe After Effects'e giriş | |
3 | Adobe After Effects'de nesneler üzerinde transform hareketleri | |
4 | Adobe After Effects'te renk ve efektler | |
5 | Adobe After Effects'te pen tool kullanımı | |
6 | Adobe After Effects'te jenerik uygulamaları I | |
7 | Adobe After Effects'te jenerik uygulamaları II | |
8 | Genel Uygulama | |
9 | Adobe Illustrator'da çizim yapma ve şablon hazırlama | |
10 | Adobe After Effects'te puppet tool kullanımı | |
11 | Adobe After Effects'te sanal kamera ve ışık teknikleri | |
12 | Adobe After Effects'te 2D animasyona giriş | |
13 | Uygulama | |
14 | Uygulama |
Kaynak |
-Kleon, Austin. Bir Sanatçı Gibi Araklayın. İstanbul: Butik Yayıncılık ve Kişisel Gelişim, 2012. -Berger, John. Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Yayıncılık, 2016. -Canikligil, İlker. Dijital Video İle Sinema. İstanbul: Alfa yayıncılık, 2014. -Bordwell, David ve Kristin Thompson. Film Sanatı: Bir Giriş. İstanbul: Deki Yayınevi, 2011. -Mascelli, Joseph V. Sinemanın 5 Temel Öğesi: Sinema Filmi Çekim Teknikleri. Ankara: İmge Kitapevi, 2002. -Hunt, Robert Edgar, John Marland, Steven Rawle. Film Dili. İstanbul: Literatür Yayınları, 2012. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |