Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YENİ MEDYA VE REKLAMCILIK-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; reklam projelerinde yeni medyanın etkili bir şekilde kullanılabilmesine yönelik olarak detaylı bilgi sunmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yeni İletişim Teknolojileri ve Pazarlama İletişimi İlişkisi,Yeni Medya Kavramı ve Kapsamı, Yeni Medyanın Özellikleri,Yeni Tüketici, Kuşaklar ve Özellikleri,Reklam Kavramı&Reklam Türleri,Reklam Mecraları-1,Reklam Mecraları-2,Reklam ve Kreativite,Reklam Stratejileri,Reklam Üretim Süreci,İnternet Reklamcılığı,Video Reklamcılığı&Viral Reklamcılık,Arama Motoru Optimizasyonu(SEO) &Arama Motoru Pazarlaması(SEM),Sosyal Medya Reklamcılığı&Mobil Reklamcılık,Örnek Olay İncelemeleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Reklam hakkındaki temel kavramları açıklar.14, 5, 6, 9A, E
Sosyal ağ sitelerinde temel reklam stratejilerini açıklar. 14, 5, 6, 9A, E
Dijital ortamda uygulanan temel ağızdan ağıza pazarlama türlerini tanır.14, 5, 6, 9A, E
Yeni Medya ortamında reklam kampanyası planlar.14, 5, 6, 9A, E
Viral Reklam hazırlar.14, 5, 6, 9A, E
Etkin bir dijital kampanyanın temel prensiplerini açıklar.14, 5, 6, 9A, E
Podcasting, Weblogging, Vlogging, moblogging uygulamalarını yorumlar.14, 5, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yeni İletişim Teknolojileri ve Pazarlama İletişimi İlişkisi
2Yeni Medya Kavramı ve Kapsamı, Yeni Medyanın Özellikleri
3Yeni Tüketici, Kuşaklar ve Özellikleri
4Reklam Kavramı&Reklam Türleri
5Reklam Mecraları-1
6Reklam Mecraları-2
7Reklam ve Kreativite
8Reklam Stratejileri
9Reklam Üretim Süreci
10İnternet Reklamcılığı
11Video Reklamcılığı&Viral Reklamcılık
12Arama Motoru Optimizasyonu(SEO) &Arama Motoru Pazarlaması(SEM)
13Sosyal Medya Reklamcılığı&Mobil Reklamcılık
14Örnek Olay İncelemeleri
Kaynak
150 Soruda Geleneksel ve Dijital Reklamcılık, Recep Yılmaz ve M. Nur Erdem, Umuttepe Yayınları, Kocaeli, 2016.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme21020
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı21020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)132
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(132/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YENİ MEDYA VE REKLAMCILIK-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; reklam projelerinde yeni medyanın etkili bir şekilde kullanılabilmesine yönelik olarak detaylı bilgi sunmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yeni İletişim Teknolojileri ve Pazarlama İletişimi İlişkisi,Yeni Medya Kavramı ve Kapsamı, Yeni Medyanın Özellikleri,Yeni Tüketici, Kuşaklar ve Özellikleri,Reklam Kavramı&Reklam Türleri,Reklam Mecraları-1,Reklam Mecraları-2,Reklam ve Kreativite,Reklam Stratejileri,Reklam Üretim Süreci,İnternet Reklamcılığı,Video Reklamcılığı&Viral Reklamcılık,Arama Motoru Optimizasyonu(SEO) &Arama Motoru Pazarlaması(SEM),Sosyal Medya Reklamcılığı&Mobil Reklamcılık,Örnek Olay İncelemeleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Reklam hakkındaki temel kavramları açıklar.14, 5, 6, 9A, E
Sosyal ağ sitelerinde temel reklam stratejilerini açıklar. 14, 5, 6, 9A, E
Dijital ortamda uygulanan temel ağızdan ağıza pazarlama türlerini tanır.14, 5, 6, 9A, E
Yeni Medya ortamında reklam kampanyası planlar.14, 5, 6, 9A, E
Viral Reklam hazırlar.14, 5, 6, 9A, E
Etkin bir dijital kampanyanın temel prensiplerini açıklar.14, 5, 6, 9A, E
Podcasting, Weblogging, Vlogging, moblogging uygulamalarını yorumlar.14, 5, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yeni İletişim Teknolojileri ve Pazarlama İletişimi İlişkisi
2Yeni Medya Kavramı ve Kapsamı, Yeni Medyanın Özellikleri
3Yeni Tüketici, Kuşaklar ve Özellikleri
4Reklam Kavramı&Reklam Türleri
5Reklam Mecraları-1
6Reklam Mecraları-2
7Reklam ve Kreativite
8Reklam Stratejileri
9Reklam Üretim Süreci
10İnternet Reklamcılığı
11Video Reklamcılığı&Viral Reklamcılık
12Arama Motoru Optimizasyonu(SEO) &Arama Motoru Pazarlaması(SEM)
13Sosyal Medya Reklamcılığı&Mobil Reklamcılık
14Örnek Olay İncelemeleri
Kaynak
150 Soruda Geleneksel ve Dijital Reklamcılık, Recep Yılmaz ve M. Nur Erdem, Umuttepe Yayınları, Kocaeli, 2016.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10