Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YENİ MEDYA VE İLETİŞİM PROJESİ | - | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere ilgi alanları ve yetenekleri doğrultusunda akademik bilgilerini ve yaratıcılıklarını gösterecekleri yeni medya alanında bir proje gerçekleştirmelerine yardım etmektir. Öğrencilerin mesleki veya akademik ilgi alanlarında becerilerini geliştirmeleri için gerekli imkân ve desteği sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş, tanıtım ve takvimlendirme,Proje önerilerinin sunumu / Araştırma projesinin yazım aşaması süreçlerinin görüşülmesi,Fikir geliştirme, fizibilite etüdü, özgün değer oluşturma ve ekip kurma,İş takvimi planlama, bütçe planlama,Araştırmanın ilerleme sürecini tartışmak üzere danışman ile haftalık görüşme,Proje yazımı ve yonetımı egıtımlerı /TÜBİTAK SOBAG / BİGG,Proje yazımı ve yonetımı egıtımlerı KOSGEB,Yeni medya girişimciliği, Araştırmanın ilerleme sürecini tartışmak üzere danışman ile haftalık görüşme,Sosyal medya hesapları, web sitesi ve tanıtım videosu için hazırlıklar,Projelerin teslimi ve son düzeltmeler,Projelerin teslimi ve son düzeltmeler,Projelerin teslimi ve son düzeltmeler,Projelerin jüri karşısında sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yeni Medya ve iletişim alanında akademik düzeyde bir araştırma/proje planlar. | 13, 2, 5 | E, F |
Yeni medya ve iletişim alanında görsel ya da yazılı bir proje üretir. | 13, 2, 5 | E, F |
Yeni medya ve iletişim alanında önerdiği proje konusunu analiz eder. | 13, 2, 5 | E, F |
Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal teorik bilgiyi sektördekine benzer bir şekilde uygular. | 13, 2, 5 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş, tanıtım ve takvimlendirme | Ders kavramları incelnebilir |
2 | Proje önerilerinin sunumu / Araştırma projesinin yazım aşaması süreçlerinin görüşülmesi | Saha gözlemleri yapabilir |
3 | Fikir geliştirme, fizibilite etüdü, özgün değer oluşturma ve ekip kurma | Saha gözlemleri yapılabilir |
4 | İş takvimi planlama, bütçe planlama | Grup çalışması1 |
5 | Araştırmanın ilerleme sürecini tartışmak üzere danışman ile haftalık görüşme | Grup çalışması 2 |
6 | Proje yazımı ve yonetımı egıtımlerı /TÜBİTAK SOBAG / BİGG | Mebis ders dosyasında yükle notları inceleyebilir |
7 | Proje yazımı ve yonetımı egıtımlerı KOSGEB | Mebis ders dosyasında yükle notları inceleyebilir |
8 | Yeni medya girişimciliği | Girişimcilik kitabı incelenebilir |
9 | Araştırmanın ilerleme sürecini tartışmak üzere danışman ile haftalık görüşme | Grup çalışması 3 |
10 | Sosyal medya hesapları, web sitesi ve tanıtım videosu için hazırlıklar | Proje hazırlıkları |
11 | Projelerin teslimi ve son düzeltmeler | Etkili sunum teknikleri notları incelenebilir |
12 | Projelerin teslimi ve son düzeltmeler | Ödev yönerge kontrolleri yapılabilir |
13 | Projelerin teslimi ve son düzeltmeler | İstenen düzeltmeler yapılır |
14 | Projelerin jüri karşısında sunumu | Proje Sunumu |
Kaynak |
TÜBİTAK SOBAG PROJE YAZIMI VE YONETIMI EGITIM NOTLARI |
1. Girişimcilik, Emine Başar, Nobel Yayınları, 2017 2. İnovasyon Seferi, GijsVan Wulfen, Optimist Yayınları, 2013 3. İnovasyon ve Girişimcilik, John Bessant, Joe Tidd, Nobel Yayınları, 2018 4. Fikir Virüsü, Seth Godin, Rota Yayınları, 2004 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 2 | 14 | 28 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 14 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 14 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 14 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 14 | 28 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YENİ MEDYA VE İLETİŞİM PROJESİ | - | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere ilgi alanları ve yetenekleri doğrultusunda akademik bilgilerini ve yaratıcılıklarını gösterecekleri yeni medya alanında bir proje gerçekleştirmelerine yardım etmektir. Öğrencilerin mesleki veya akademik ilgi alanlarında becerilerini geliştirmeleri için gerekli imkân ve desteği sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş, tanıtım ve takvimlendirme,Proje önerilerinin sunumu / Araştırma projesinin yazım aşaması süreçlerinin görüşülmesi,Fikir geliştirme, fizibilite etüdü, özgün değer oluşturma ve ekip kurma,İş takvimi planlama, bütçe planlama,Araştırmanın ilerleme sürecini tartışmak üzere danışman ile haftalık görüşme,Proje yazımı ve yonetımı egıtımlerı /TÜBİTAK SOBAG / BİGG,Proje yazımı ve yonetımı egıtımlerı KOSGEB,Yeni medya girişimciliği, Araştırmanın ilerleme sürecini tartışmak üzere danışman ile haftalık görüşme,Sosyal medya hesapları, web sitesi ve tanıtım videosu için hazırlıklar,Projelerin teslimi ve son düzeltmeler,Projelerin teslimi ve son düzeltmeler,Projelerin teslimi ve son düzeltmeler,Projelerin jüri karşısında sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yeni Medya ve iletişim alanında akademik düzeyde bir araştırma/proje planlar. | 13, 2, 5 | E, F |
Yeni medya ve iletişim alanında görsel ya da yazılı bir proje üretir. | 13, 2, 5 | E, F |
Yeni medya ve iletişim alanında önerdiği proje konusunu analiz eder. | 13, 2, 5 | E, F |
Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal teorik bilgiyi sektördekine benzer bir şekilde uygular. | 13, 2, 5 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş, tanıtım ve takvimlendirme | Ders kavramları incelnebilir |
2 | Proje önerilerinin sunumu / Araştırma projesinin yazım aşaması süreçlerinin görüşülmesi | Saha gözlemleri yapabilir |
3 | Fikir geliştirme, fizibilite etüdü, özgün değer oluşturma ve ekip kurma | Saha gözlemleri yapılabilir |
4 | İş takvimi planlama, bütçe planlama | Grup çalışması1 |
5 | Araştırmanın ilerleme sürecini tartışmak üzere danışman ile haftalık görüşme | Grup çalışması 2 |
6 | Proje yazımı ve yonetımı egıtımlerı /TÜBİTAK SOBAG / BİGG | Mebis ders dosyasında yükle notları inceleyebilir |
7 | Proje yazımı ve yonetımı egıtımlerı KOSGEB | Mebis ders dosyasında yükle notları inceleyebilir |
8 | Yeni medya girişimciliği | Girişimcilik kitabı incelenebilir |
9 | Araştırmanın ilerleme sürecini tartışmak üzere danışman ile haftalık görüşme | Grup çalışması 3 |
10 | Sosyal medya hesapları, web sitesi ve tanıtım videosu için hazırlıklar | Proje hazırlıkları |
11 | Projelerin teslimi ve son düzeltmeler | Etkili sunum teknikleri notları incelenebilir |
12 | Projelerin teslimi ve son düzeltmeler | Ödev yönerge kontrolleri yapılabilir |
13 | Projelerin teslimi ve son düzeltmeler | İstenen düzeltmeler yapılır |
14 | Projelerin jüri karşısında sunumu | Proje Sunumu |
Kaynak |
TÜBİTAK SOBAG PROJE YAZIMI VE YONETIMI EGITIM NOTLARI |
1. Girişimcilik, Emine Başar, Nobel Yayınları, 2017 2. İnovasyon Seferi, GijsVan Wulfen, Optimist Yayınları, 2013 3. İnovasyon ve Girişimcilik, John Bessant, Joe Tidd, Nobel Yayınları, 2018 4. Fikir Virüsü, Seth Godin, Rota Yayınları, 2004 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |