Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
JENERİK TASARIMINA GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Cantekin CANTEZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı içerikle uyumlu görsel mesajları alıcıya çarpıcı bir şekilde iletebilmek ve akılda kalıcı yaratıcı konseptler oluşturmak için gerekli altyapıyı kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Jenerik Nedir?Doğuşu ve Tarihsel gelişimi nasıl olmuştur? Sinemadan televizyona jenerik örnekleri,Jenerik türleri, örnekleri ve uygun konsepti yaratma ve tasarım sürecine giriş,Genel program yapısına uygun jenerik senaryosu hazırlama ve kompozisyon yaratma süreci,Jenerik tasarlarken bilmemiz gereken kavramlar (Renk bilgisi ve tipografi),jenerik tasarlarken bilmemiz gereken kavramlar (müzik seçimi, sektörde kullanılan güncel yazılımlar, gerekli görsel efektler),Konsept yaratırken jenerikle birlikte oluşturulması gereken grafikler,Adobe Creative Clouds imkanları ve jenerik tasarlarken kullanılacak uygulamalar. Kaynak siteler,Adobe Premier programında jenerik tasarlamak, programın getirdiği imkanlar,Adobe After Effects programıyla jenerik tasarlamak, programın getirdiği imkanlar,Adobe After Effects ve Premier programıyla bir jenerik uygulaması,Adobe Creative Clouds'la hazır grafiklerden bir jenerik tasarlama ve uygulama,Video çekimi ile grafiği birleştirerek bir jenerik oluşturma,Greenbox teknolojisi ile bir jenerik tasarlama ve uygulama,Greenbox teknolojisi ile bir jenerik tasarlama ve uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Görsel dili etkin şekilde kullanır. | 10, 16, 20, 6 | A, D, E, F |
Jenerik tasarım uygulaması yapar. | 2, 20, 6, 9 | E, F, G |
Jeneriğin kullanım amacını kavrar. | 10, 16 | A, D, G |
Jenerik amacına uygun içerik oluşturur. | 2, 6 | E, H |
Adobe After Effects ve Premier programıyla bir jenerik uygulaması yapar. | 16, 2, 6 | A, D |
Teknolojik gelişmeleri takip eder. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Jenerik Nedir?Doğuşu ve Tarihsel gelişimi nasıl olmuştur? Sinemadan televizyona jenerik örnekleri | Göz Kırparken - Walter Murch |
2 | Jenerik türleri, örnekleri ve uygun konsepti yaratma ve tasarım sürecine giriş | Göz Kırparken - Walter Murch |
3 | Genel program yapısına uygun jenerik senaryosu hazırlama ve kompozisyon yaratma süreci | Göz Kırparken - Walter Murch |
4 | Jenerik tasarlarken bilmemiz gereken kavramlar (Renk bilgisi ve tipografi) | Göz Kırparken - Walter Murch |
5 | jenerik tasarlarken bilmemiz gereken kavramlar (müzik seçimi, sektörde kullanılan güncel yazılımlar, gerekli görsel efektler) | Göz Kırparken - Walter Murch |
6 | Konsept yaratırken jenerikle birlikte oluşturulması gereken grafikler | Göz Kırparken - Walter Murch |
7 | Adobe Creative Clouds imkanları ve jenerik tasarlarken kullanılacak uygulamalar. Kaynak siteler | Göz Kırparken - Walter Murch |
8 | Adobe Premier programında jenerik tasarlamak, programın getirdiği imkanlar | Göz Kırparken - Walter Murch |
9 | Adobe After Effects programıyla jenerik tasarlamak, programın getirdiği imkanlar | Göz Kırparken - Walter Murch |
10 | Adobe After Effects ve Premier programıyla bir jenerik uygulaması | Göz Kırparken - Walter Murch |
11 | Adobe Creative Clouds'la hazır grafiklerden bir jenerik tasarlama ve uygulama | Göz Kırparken - Walter Murch |
12 | Video çekimi ile grafiği birleştirerek bir jenerik oluşturma | Göz Kırparken - Walter Murch |
13 | Greenbox teknolojisi ile bir jenerik tasarlama ve uygulama | Göz Kırparken - Walter Murch |
14 | Greenbox teknolojisi ile bir jenerik tasarlama ve uygulama | Göz Kırparken - Walter Murch |
Kaynak |
Görme Biçimleri - John Berger , Göz Kırparken - Walter Murch |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 20 | 40 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 16 | 32 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
JENERİK TASARIMINA GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Cantekin CANTEZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı içerikle uyumlu görsel mesajları alıcıya çarpıcı bir şekilde iletebilmek ve akılda kalıcı yaratıcı konseptler oluşturmak için gerekli altyapıyı kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Jenerik Nedir?Doğuşu ve Tarihsel gelişimi nasıl olmuştur? Sinemadan televizyona jenerik örnekleri,Jenerik türleri, örnekleri ve uygun konsepti yaratma ve tasarım sürecine giriş,Genel program yapısına uygun jenerik senaryosu hazırlama ve kompozisyon yaratma süreci,Jenerik tasarlarken bilmemiz gereken kavramlar (Renk bilgisi ve tipografi),jenerik tasarlarken bilmemiz gereken kavramlar (müzik seçimi, sektörde kullanılan güncel yazılımlar, gerekli görsel efektler),Konsept yaratırken jenerikle birlikte oluşturulması gereken grafikler,Adobe Creative Clouds imkanları ve jenerik tasarlarken kullanılacak uygulamalar. Kaynak siteler,Adobe Premier programında jenerik tasarlamak, programın getirdiği imkanlar,Adobe After Effects programıyla jenerik tasarlamak, programın getirdiği imkanlar,Adobe After Effects ve Premier programıyla bir jenerik uygulaması,Adobe Creative Clouds'la hazır grafiklerden bir jenerik tasarlama ve uygulama,Video çekimi ile grafiği birleştirerek bir jenerik oluşturma,Greenbox teknolojisi ile bir jenerik tasarlama ve uygulama,Greenbox teknolojisi ile bir jenerik tasarlama ve uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Görsel dili etkin şekilde kullanır. | 10, 16, 20, 6 | A, D, E, F |
Jenerik tasarım uygulaması yapar. | 2, 20, 6, 9 | E, F, G |
Jeneriğin kullanım amacını kavrar. | 10, 16 | A, D, G |
Jenerik amacına uygun içerik oluşturur. | 2, 6 | E, H |
Adobe After Effects ve Premier programıyla bir jenerik uygulaması yapar. | 16, 2, 6 | A, D |
Teknolojik gelişmeleri takip eder. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Jenerik Nedir?Doğuşu ve Tarihsel gelişimi nasıl olmuştur? Sinemadan televizyona jenerik örnekleri | Göz Kırparken - Walter Murch |
2 | Jenerik türleri, örnekleri ve uygun konsepti yaratma ve tasarım sürecine giriş | Göz Kırparken - Walter Murch |
3 | Genel program yapısına uygun jenerik senaryosu hazırlama ve kompozisyon yaratma süreci | Göz Kırparken - Walter Murch |
4 | Jenerik tasarlarken bilmemiz gereken kavramlar (Renk bilgisi ve tipografi) | Göz Kırparken - Walter Murch |
5 | jenerik tasarlarken bilmemiz gereken kavramlar (müzik seçimi, sektörde kullanılan güncel yazılımlar, gerekli görsel efektler) | Göz Kırparken - Walter Murch |
6 | Konsept yaratırken jenerikle birlikte oluşturulması gereken grafikler | Göz Kırparken - Walter Murch |
7 | Adobe Creative Clouds imkanları ve jenerik tasarlarken kullanılacak uygulamalar. Kaynak siteler | Göz Kırparken - Walter Murch |
8 | Adobe Premier programında jenerik tasarlamak, programın getirdiği imkanlar | Göz Kırparken - Walter Murch |
9 | Adobe After Effects programıyla jenerik tasarlamak, programın getirdiği imkanlar | Göz Kırparken - Walter Murch |
10 | Adobe After Effects ve Premier programıyla bir jenerik uygulaması | Göz Kırparken - Walter Murch |
11 | Adobe Creative Clouds'la hazır grafiklerden bir jenerik tasarlama ve uygulama | Göz Kırparken - Walter Murch |
12 | Video çekimi ile grafiği birleştirerek bir jenerik oluşturma | Göz Kırparken - Walter Murch |
13 | Greenbox teknolojisi ile bir jenerik tasarlama ve uygulama | Göz Kırparken - Walter Murch |
14 | Greenbox teknolojisi ile bir jenerik tasarlama ve uygulama | Göz Kırparken - Walter Murch |
Kaynak |
Görme Biçimleri - John Berger , Göz Kırparken - Walter Murch |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |