Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YENİ MEDYA UYGULAMALARI-Güz Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDijital platformlarda kendi becerileri kapsamında istihdam olanakları yaratan ve olası ihtiyaçlara iş fikirleri ile çözüm bulabilen YENİ MEDYA GİRİŞİMCİLERİ yetiştirmek ve olası ihtiyaçlara yönelik yeni ve çözüm odaklı dijital ürünler geliştirebilen genç iletişimcilere; ortak sorunları dijital araçlar ile çözmeleri için sürdürülebilir ve geliştirebilir adımlar atmaları için sektördeki uzmanlar ile bir araya getirerek kendi dijital girişimlerini gerçekleştirmeleri hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Girişimcilik dersinin uygulama odaklı, etkinliğe dayalı ve ekip çalışmasını destekleyici olarak (14 ders içeriği/modülün) oluşturulması,2. Ağ ve teknoloji temelli girişimcilik faaliyetlerinin oluşması (Yeni medya çerçevesinde, teknoloji ve ağ odaklı, ağ yönetimi ve sosyal medya temelli),3. Web altyapısında projenin uygulama portalının kurulması ,4. Mentorlere, mentor eğitiminin verilmesi (Online ya da yüz yüze),5. Şirketleşme, Kuruluş İşlemleri ve Kurumsallaşma, İş Planı Hazırlama,6. İş Planı Üretim, Finans Planı ve Pazarlama Planı Hazırlama,7. İş Modeli 9 Yapıtaşı (Müşteri segmentleri, değer önerisi, kanallar, müşteri ilişkileri,,8. Temel kaynaklar, temel faaliyetler, temel ortaklıklar, maliyet yapısı),9. İş Modeli 9 Yapıtaşı (Müşteri segmentleri, değer önerisi, kanallar, müşteri ilişkileri,10. Prototip oluşturma, ekip çalışması/ruhu,11. Hikaye anlatımı, Senaryolar, Ön sunumlar ,12. Eğitmen gençlerin eğitimler gerçekleştirmesi ve takibi (Yaygın etkiye ulaşabilmek için – 400 genç),13. Dönem sonu yapılacak sunumlarda öğrencileri iş dünyasıyla buluşturma ve hibe desteği ile iş olanağı sağlanması,14. Program sonunda eğitim içeriğinin Girişimcilik dersinde kullanılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Finansal okuryazarlığı kavramını bilir.10, 6, 9A, E, F
Girişimcilik becerisini kavrar.10, 6, 9A, E, F
Ekip yönetimini kavrar.10, 6, 9A, E, F
İnovasyon ve Girişimcilik arasındaki farkı kavrar.10, 6A, E, F, H
Yeni medya kapsamında çözüm önerisi geliştirir.10, 16, 6, 9A, E, F
Ürün ve hizmet becerisini geliştirir. 10, 16, 6, 9A, E, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Girişimcilik dersinin uygulama odaklı, etkinliğe dayalı ve ekip çalışmasını destekleyici olarak (14 ders içeriği/modülün) oluşturulması
22. Ağ ve teknoloji temelli girişimcilik faaliyetlerinin oluşması (Yeni medya çerçevesinde, teknoloji ve ağ odaklı, ağ yönetimi ve sosyal medya temelli)
33. Web altyapısında projenin uygulama portalının kurulması
44. Mentorlere, mentor eğitiminin verilmesi (Online ya da yüz yüze)
55. Şirketleşme, Kuruluş İşlemleri ve Kurumsallaşma, İş Planı Hazırlama
66. İş Planı Üretim, Finans Planı ve Pazarlama Planı Hazırlama
77. İş Modeli 9 Yapıtaşı (Müşteri segmentleri, değer önerisi, kanallar, müşteri ilişkileri,
88. Temel kaynaklar, temel faaliyetler, temel ortaklıklar, maliyet yapısı)
99. İş Modeli 9 Yapıtaşı (Müşteri segmentleri, değer önerisi, kanallar, müşteri ilişkileri
1010. Prototip oluşturma, ekip çalışması/ruhu
1111. Hikaye anlatımı, Senaryolar, Ön sunumlar
1212. Eğitmen gençlerin eğitimler gerçekleştirmesi ve takibi (Yaygın etkiye ulaşabilmek için – 400 genç)
1313. Dönem sonu yapılacak sunumlarda öğrencileri iş dünyasıyla buluşturma ve hibe desteği ile iş olanağı sağlanması
1414. Program sonunda eğitim içeriğinin Girişimcilik dersinde kullanılması
Kaynak
mebis üzerinden paylaşılan notlar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14114
Proje Sunumu / Seminer14228
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14228
Genel Sınav ve Hazırlığı14342
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)154
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(154/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YENİ MEDYA UYGULAMALARI-Güz Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDijital platformlarda kendi becerileri kapsamında istihdam olanakları yaratan ve olası ihtiyaçlara iş fikirleri ile çözüm bulabilen YENİ MEDYA GİRİŞİMCİLERİ yetiştirmek ve olası ihtiyaçlara yönelik yeni ve çözüm odaklı dijital ürünler geliştirebilen genç iletişimcilere; ortak sorunları dijital araçlar ile çözmeleri için sürdürülebilir ve geliştirebilir adımlar atmaları için sektördeki uzmanlar ile bir araya getirerek kendi dijital girişimlerini gerçekleştirmeleri hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Girişimcilik dersinin uygulama odaklı, etkinliğe dayalı ve ekip çalışmasını destekleyici olarak (14 ders içeriği/modülün) oluşturulması,2. Ağ ve teknoloji temelli girişimcilik faaliyetlerinin oluşması (Yeni medya çerçevesinde, teknoloji ve ağ odaklı, ağ yönetimi ve sosyal medya temelli),3. Web altyapısında projenin uygulama portalının kurulması ,4. Mentorlere, mentor eğitiminin verilmesi (Online ya da yüz yüze),5. Şirketleşme, Kuruluş İşlemleri ve Kurumsallaşma, İş Planı Hazırlama,6. İş Planı Üretim, Finans Planı ve Pazarlama Planı Hazırlama,7. İş Modeli 9 Yapıtaşı (Müşteri segmentleri, değer önerisi, kanallar, müşteri ilişkileri,,8. Temel kaynaklar, temel faaliyetler, temel ortaklıklar, maliyet yapısı),9. İş Modeli 9 Yapıtaşı (Müşteri segmentleri, değer önerisi, kanallar, müşteri ilişkileri,10. Prototip oluşturma, ekip çalışması/ruhu,11. Hikaye anlatımı, Senaryolar, Ön sunumlar ,12. Eğitmen gençlerin eğitimler gerçekleştirmesi ve takibi (Yaygın etkiye ulaşabilmek için – 400 genç),13. Dönem sonu yapılacak sunumlarda öğrencileri iş dünyasıyla buluşturma ve hibe desteği ile iş olanağı sağlanması,14. Program sonunda eğitim içeriğinin Girişimcilik dersinde kullanılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Finansal okuryazarlığı kavramını bilir.10, 6, 9A, E, F
Girişimcilik becerisini kavrar.10, 6, 9A, E, F
Ekip yönetimini kavrar.10, 6, 9A, E, F
İnovasyon ve Girişimcilik arasındaki farkı kavrar.10, 6A, E, F, H
Yeni medya kapsamında çözüm önerisi geliştirir.10, 16, 6, 9A, E, F
Ürün ve hizmet becerisini geliştirir. 10, 16, 6, 9A, E, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Girişimcilik dersinin uygulama odaklı, etkinliğe dayalı ve ekip çalışmasını destekleyici olarak (14 ders içeriği/modülün) oluşturulması
22. Ağ ve teknoloji temelli girişimcilik faaliyetlerinin oluşması (Yeni medya çerçevesinde, teknoloji ve ağ odaklı, ağ yönetimi ve sosyal medya temelli)
33. Web altyapısında projenin uygulama portalının kurulması
44. Mentorlere, mentor eğitiminin verilmesi (Online ya da yüz yüze)
55. Şirketleşme, Kuruluş İşlemleri ve Kurumsallaşma, İş Planı Hazırlama
66. İş Planı Üretim, Finans Planı ve Pazarlama Planı Hazırlama
77. İş Modeli 9 Yapıtaşı (Müşteri segmentleri, değer önerisi, kanallar, müşteri ilişkileri,
88. Temel kaynaklar, temel faaliyetler, temel ortaklıklar, maliyet yapısı)
99. İş Modeli 9 Yapıtaşı (Müşteri segmentleri, değer önerisi, kanallar, müşteri ilişkileri
1010. Prototip oluşturma, ekip çalışması/ruhu
1111. Hikaye anlatımı, Senaryolar, Ön sunumlar
1212. Eğitmen gençlerin eğitimler gerçekleştirmesi ve takibi (Yaygın etkiye ulaşabilmek için – 400 genç)
1313. Dönem sonu yapılacak sunumlarda öğrencileri iş dünyasıyla buluşturma ve hibe desteği ile iş olanağı sağlanması
1414. Program sonunda eğitim içeriğinin Girişimcilik dersinde kullanılması
Kaynak
mebis üzerinden paylaşılan notlar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10