Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KODLAMAYA GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Zafer DEMİRKOL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu eğitimin amacı bir programlama dili bilmeyen fakat öğrenmek isteyenlere programlamanın temel kavramlarını öğreterek bir alt yapı oluşturmaktır. Eğitim herhangi bir programlama dilinden bağımsız, sadece programlamanın temel kavramları üzerine odaklanmış olarak düzenlenmiştir. Bu anlamda kavramlar üzerine bir değil pek çok programlama diliyle örnek geliştirilmiştir. Böylece öğrenci belirli bir dile bağlı kalmayacak bundan sonraki öğreneceği diller için bir alt yapı sağlamış olacaktır. Uygulamalarda günümüz programlama dillerinden en popüler dillerinden örnekler verilecek. Böylece temel programlama kavramlarına farklı dillerin yazım biçimlerinin farklı olmasına rağmen (syntax) yaklaşım mantıklarının aynı olduğu gösterilmektedir. Ancak bu eğitim saydığımız bu dilleri öğreten bir eğitim değildir. Öğrenci bu eğitimi aldıktan sonra hangi programlama dilini derinlemesine öğrenmesi gerektiğine kendi karar verecektir. Eğitimde ayrıca temel kavramlar görsel kod blokları kullanılarak da anlatılmaya çalışılmıştır. Eğitim boyunca pek çok örnek yapılmakta, anlatımlar uygulamalar üzerinden gitmektedir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Programlama Temel Kavramlarına Genel Bakış,Algoritmalar,Değişkenler,Listeler-Diziler,Döngüler,Koşullar,Grafikler,Prosedür ve Fonksiyonlar,Nesneye Yönelik Programlama Kavramları,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Programlama dilini kullanır | 10, 16, 6, 9 | E, F |
Programlama dilini Medya ve Görsel Sanatlar açısından kullanır. | 10, 16, 6, 9 | E, F |
Programlama ile problem çözer. | 10, 16, 6, 9 | E, F |
Belli kodlama dillerine hakim olur. | 11, 2, 9 | E |
Kodlamanın temel kavramlarını anlar ve çalışmalarına uygular. | 10, 11, 2, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Programlama Temel Kavramlarına Genel Bakış | |
2 | Algoritmalar | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
3 | Değişkenler | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
4 | Listeler-Diziler | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | Döngüler | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
6 | Koşullar | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
7 | Grafikler | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
8 | Prosedür ve Fonksiyonlar | Ödev |
9 | Nesneye Yönelik Programlama Kavramları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
10 | Uygulama | Ödev |
11 | Uygulama | Ödev |
12 | Uygulama | Ödev |
13 | Uygulama | Final projesine hazırlık |
14 | Uygulama | Final projesine hazırlık |
Kaynak |
Zafer Demirkol - XML (eXtensible Markup Language) publication date Jan 4, 2002 Pusula Yayıncılık Zafer Demirkol – ASP.NET https://www.youtube.com/@JesseShowalter https://www.youtube.com/@PaytonClarkSmith |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | ||||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | ||||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 20 | 1 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 20 | 1 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 1 | 14 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KODLAMAYA GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Zafer DEMİRKOL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu eğitimin amacı bir programlama dili bilmeyen fakat öğrenmek isteyenlere programlamanın temel kavramlarını öğreterek bir alt yapı oluşturmaktır. Eğitim herhangi bir programlama dilinden bağımsız, sadece programlamanın temel kavramları üzerine odaklanmış olarak düzenlenmiştir. Bu anlamda kavramlar üzerine bir değil pek çok programlama diliyle örnek geliştirilmiştir. Böylece öğrenci belirli bir dile bağlı kalmayacak bundan sonraki öğreneceği diller için bir alt yapı sağlamış olacaktır. Uygulamalarda günümüz programlama dillerinden en popüler dillerinden örnekler verilecek. Böylece temel programlama kavramlarına farklı dillerin yazım biçimlerinin farklı olmasına rağmen (syntax) yaklaşım mantıklarının aynı olduğu gösterilmektedir. Ancak bu eğitim saydığımız bu dilleri öğreten bir eğitim değildir. Öğrenci bu eğitimi aldıktan sonra hangi programlama dilini derinlemesine öğrenmesi gerektiğine kendi karar verecektir. Eğitimde ayrıca temel kavramlar görsel kod blokları kullanılarak da anlatılmaya çalışılmıştır. Eğitim boyunca pek çok örnek yapılmakta, anlatımlar uygulamalar üzerinden gitmektedir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Programlama Temel Kavramlarına Genel Bakış,Algoritmalar,Değişkenler,Listeler-Diziler,Döngüler,Koşullar,Grafikler,Prosedür ve Fonksiyonlar,Nesneye Yönelik Programlama Kavramları,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Programlama dilini kullanır | 10, 16, 6, 9 | E, F |
Programlama dilini Medya ve Görsel Sanatlar açısından kullanır. | 10, 16, 6, 9 | E, F |
Programlama ile problem çözer. | 10, 16, 6, 9 | E, F |
Belli kodlama dillerine hakim olur. | 11, 2, 9 | E |
Kodlamanın temel kavramlarını anlar ve çalışmalarına uygular. | 10, 11, 2, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Programlama Temel Kavramlarına Genel Bakış | |
2 | Algoritmalar | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
3 | Değişkenler | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
4 | Listeler-Diziler | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | Döngüler | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
6 | Koşullar | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
7 | Grafikler | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
8 | Prosedür ve Fonksiyonlar | Ödev |
9 | Nesneye Yönelik Programlama Kavramları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
10 | Uygulama | Ödev |
11 | Uygulama | Ödev |
12 | Uygulama | Ödev |
13 | Uygulama | Final projesine hazırlık |
14 | Uygulama | Final projesine hazırlık |
Kaynak |
Zafer Demirkol - XML (eXtensible Markup Language) publication date Jan 4, 2002 Pusula Yayıncılık Zafer Demirkol – ASP.NET https://www.youtube.com/@JesseShowalter https://www.youtube.com/@PaytonClarkSmith |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | ||||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | ||||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |