Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HABER UYGULAMALARI-Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHaberin teknik olarak nasıl yazılacağı kapsamında gazete, dergi ve internet için haber takibi, yazımı ve sayfa ya da katmana nasıl yerleştirileceği uygulamalı olarak incelenmektedir. Geleneksel haberciliğin kavranması ve içselleştirilmesi açısından temel bilgileri sağlamayı amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Haber tanımları ve haber öğeleri,Haber toplama sürecindeki kaynaklar,haberciliğin temel unsurları,Haber üretim aşamaları,Haber yapısının temel özellikleri,Haber yazma kuralları
,Muhabirinin haber yazarken dikkat etmesi gereken noktalar,Haberde redaksiyon,Haber Girişleri,Haber girişleri ve başlıklar,spot,Haberde denge kuralı,Haber yazma çalışmaları,Haber yazma çalışmaları,Haber yazma çalışmaları,Haber yazma çalışmaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Haber temel kurallarına göre haber yazar.13, 14A, E
Haber yazma konusundaki teorik bilgilerini uygular9F, G
Haber değerlerini dikkate alarak haber öğelerini analiz eder.13A, E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Haber tanımları ve haber öğeleriGüncel haber araştırmaları yapma
2Haber toplama sürecindeki kaynaklar,haberciliğin temel unsurlarıGüncel haber araştırmaları yapma
3Haber üretim aşamalarıGüncel haber araştırmaları yapma
4Haber yapısının temel özellikleriGüncel haber araştırmaları yapma
5Haber yazma kuralları
Güncel haber araştırmaları yapma
6Muhabirinin haber yazarken dikkat etmesi gereken noktalarGüncel haber araştırmaları yapma
7Haberde redaksiyonGüncel haber araştırmaları yapma
8Haber GirişleriGüncel haber araştırmaları yapma
9Haber girişleri ve başlıklar,spotGüncel haber araştırmaları yapma
10Haberde denge kuralıGüncel haber araştırmaları yapma
11Haber yazma çalışmalarıGüncel haber araştırmaları yapma
12Haber yazma çalışmalarıGüncel haber araştırmaları yapma
13Haber yazma çalışmalarıGüncel haber araştırmaları yapma
14Haber yazma çalışmalarıGüncel haber araştırmaları yapma
Kaynak
Atilla Girgin, Haber Yazmak, Der Yayınları, 2002 Anadolu Ajansı, Muhabir, 2017
Habercinin El Kitabı, Gazetecilik ve Habercilik, Derleyen Sevda Alankuş, IPS İletişim Vakfı Yayınları, 2003 Nevzat Kızılcan, Örneklerle Gazetecilik, Gazeteciler Cemiyeti Yayınları, 1988.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı22040
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HABER UYGULAMALARI-Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHaberin teknik olarak nasıl yazılacağı kapsamında gazete, dergi ve internet için haber takibi, yazımı ve sayfa ya da katmana nasıl yerleştirileceği uygulamalı olarak incelenmektedir. Geleneksel haberciliğin kavranması ve içselleştirilmesi açısından temel bilgileri sağlamayı amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Haber tanımları ve haber öğeleri,Haber toplama sürecindeki kaynaklar,haberciliğin temel unsurları,Haber üretim aşamaları,Haber yapısının temel özellikleri,Haber yazma kuralları
,Muhabirinin haber yazarken dikkat etmesi gereken noktalar,Haberde redaksiyon,Haber Girişleri,Haber girişleri ve başlıklar,spot,Haberde denge kuralı,Haber yazma çalışmaları,Haber yazma çalışmaları,Haber yazma çalışmaları,Haber yazma çalışmaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Haber temel kurallarına göre haber yazar.13, 14A, E
Haber yazma konusundaki teorik bilgilerini uygular9F, G
Haber değerlerini dikkate alarak haber öğelerini analiz eder.13A, E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Haber tanımları ve haber öğeleriGüncel haber araştırmaları yapma
2Haber toplama sürecindeki kaynaklar,haberciliğin temel unsurlarıGüncel haber araştırmaları yapma
3Haber üretim aşamalarıGüncel haber araştırmaları yapma
4Haber yapısının temel özellikleriGüncel haber araştırmaları yapma
5Haber yazma kuralları
Güncel haber araştırmaları yapma
6Muhabirinin haber yazarken dikkat etmesi gereken noktalarGüncel haber araştırmaları yapma
7Haberde redaksiyonGüncel haber araştırmaları yapma
8Haber GirişleriGüncel haber araştırmaları yapma
9Haber girişleri ve başlıklar,spotGüncel haber araştırmaları yapma
10Haberde denge kuralıGüncel haber araştırmaları yapma
11Haber yazma çalışmalarıGüncel haber araştırmaları yapma
12Haber yazma çalışmalarıGüncel haber araştırmaları yapma
13Haber yazma çalışmalarıGüncel haber araştırmaları yapma
14Haber yazma çalışmalarıGüncel haber araştırmaları yapma
Kaynak
Atilla Girgin, Haber Yazmak, Der Yayınları, 2002 Anadolu Ajansı, Muhabir, 2017
Habercinin El Kitabı, Gazetecilik ve Habercilik, Derleyen Sevda Alankuş, IPS İletişim Vakfı Yayınları, 2003 Nevzat Kızılcan, Örneklerle Gazetecilik, Gazeteciler Cemiyeti Yayınları, 1988.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10