Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MARKA İLETİŞİMİ VE YÖNETİMİ -Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ali BÜYÜKASLAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, öğrencilerin marka ile ilgili markanın unsurları, konumlandırma, marka kişiliği ve imajı gibi temel kavramları tanımasını, rekabet avantajı yaratacak marka stratejilerini ve marka iletişim araçlarını öğrenmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Markalamaya İlişkin Temel Kavramlar,Pazar Bölümlendirme ve Marka Konumlandırma,Marka Denkliği Oluşturacak Unsurların Seçimi,Marka Kimliği ve Marka Kişiliği,Marka İmajı,Marka Denkliği Oluşturacak 4 P’ nin Planlanması,Bütünleşik Marka İletişimi I,Bütünleşik Marka İletişimi II, Marka Denkliğine Yardımcı Marka Çağrışımları,Marka Stratejileri I,Marka Stratejileri II,Dijital Markalama,Global Markalama,Markalamada Etik Konular; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2. Markaya ilişkin temel kavramları tanımlar. 13, 16, 9C
3. Marka değerinin nasıl ölçümlenebileceğini açıklar. 13, 16, 9C
4. Marka denkliği yaratacak markanın unsurlarını tanır.13, 16, 9C
5. Temel marka stratejileri açıklar.13, 16, 9C
6. Temel marka iletişim araçlarını açıklar13, 16, 9C
7. Marka iletişim stratejilerini açıklar. 13, 16, 9C
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Markalamaya İlişkin Temel KavramlarDerse katılım
2Pazar Bölümlendirme ve Marka KonumlandırmaKitaptan ilgili bölümün okunması
3Marka Denkliği Oluşturacak Unsurların SeçimiKitaptan ilgili bölümün okunması
4Marka Kimliği ve Marka Kişiliğiİlgili raporun okunması
5Marka İmajıİlgili okuma
6Marka Denkliği Oluşturacak 4 P’ nin PlanlanmasıKitaptan ilgili bölümün okunması
7Bütünleşik Marka İletişimi IÖn hazırlık yok
8Bütünleşik Marka İletişimi IIİlgili raporun okunmasu
9 Marka Denkliğine Yardımcı Marka ÇağrışımlarıÖn hazırlık yok
10Marka Stratejileri IÖn hazırlık yok
11Marka Stratejileri IIKitaptan ilgili bölümün okunması
12Dijital Markalamaİlgili raporun okunması
13Global Markalamaİlgili raporun okunması
14Markalamada Etik KonularÖn hazırlık yok
Kaynak
Tosun, N.B. Marka Yönetimi. Beta Yayınevi. Ustakara, F. Marka Yöneimi ve Marka İletişimi. Akdemisyen Kitabevi.
Powerpoint sunumlar, raporlar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme4416
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4416
Okul Dışı Diğer Faaliyetler12020
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11616
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)140
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MARKA İLETİŞİMİ VE YÖNETİMİ -Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ali BÜYÜKASLAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, öğrencilerin marka ile ilgili markanın unsurları, konumlandırma, marka kişiliği ve imajı gibi temel kavramları tanımasını, rekabet avantajı yaratacak marka stratejilerini ve marka iletişim araçlarını öğrenmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Markalamaya İlişkin Temel Kavramlar,Pazar Bölümlendirme ve Marka Konumlandırma,Marka Denkliği Oluşturacak Unsurların Seçimi,Marka Kimliği ve Marka Kişiliği,Marka İmajı,Marka Denkliği Oluşturacak 4 P’ nin Planlanması,Bütünleşik Marka İletişimi I,Bütünleşik Marka İletişimi II, Marka Denkliğine Yardımcı Marka Çağrışımları,Marka Stratejileri I,Marka Stratejileri II,Dijital Markalama,Global Markalama,Markalamada Etik Konular; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2. Markaya ilişkin temel kavramları tanımlar. 13, 16, 9C
3. Marka değerinin nasıl ölçümlenebileceğini açıklar. 13, 16, 9C
4. Marka denkliği yaratacak markanın unsurlarını tanır.13, 16, 9C
5. Temel marka stratejileri açıklar.13, 16, 9C
6. Temel marka iletişim araçlarını açıklar13, 16, 9C
7. Marka iletişim stratejilerini açıklar. 13, 16, 9C
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Markalamaya İlişkin Temel KavramlarDerse katılım
2Pazar Bölümlendirme ve Marka KonumlandırmaKitaptan ilgili bölümün okunması
3Marka Denkliği Oluşturacak Unsurların SeçimiKitaptan ilgili bölümün okunması
4Marka Kimliği ve Marka Kişiliğiİlgili raporun okunması
5Marka İmajıİlgili okuma
6Marka Denkliği Oluşturacak 4 P’ nin PlanlanmasıKitaptan ilgili bölümün okunması
7Bütünleşik Marka İletişimi IÖn hazırlık yok
8Bütünleşik Marka İletişimi IIİlgili raporun okunmasu
9 Marka Denkliğine Yardımcı Marka ÇağrışımlarıÖn hazırlık yok
10Marka Stratejileri IÖn hazırlık yok
11Marka Stratejileri IIKitaptan ilgili bölümün okunması
12Dijital Markalamaİlgili raporun okunması
13Global Markalamaİlgili raporun okunması
14Markalamada Etik KonularÖn hazırlık yok
Kaynak
Tosun, N.B. Marka Yönetimi. Beta Yayınevi. Ustakara, F. Marka Yöneimi ve Marka İletişimi. Akdemisyen Kitabevi.
Powerpoint sunumlar, raporlar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10