Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL İÇERİK ÜRETİMİ-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİnternet kullanıcılarının alışkanlıkları doğrultusunda özgün ve etkileşimli içerikler üretmek ve üretilen bu içeriklerin nasıl optimize edilmesi gerektiğini, nasıl bir düzen içerisinde kullanıcılara sunulması gerektiğini açıklamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dijital içerik kavramının nitelikleri.
,Dijital içerik kavramının açıklanması.
,Geleneksel medyadan yeni medyaya içerik sürecinin gelişimi.
,Dijital içerik tipleri.
,Dijital içerik platformlarının gelişimi.
,Dijital içerik üretiminin kuralları
, Sosyal medya ve dijital içerik üretimi
,Video üretimi konusunun uygulanmalı olarak açıklanması.
,Sosyal müşteri ilişkileri yönetimi
,Online itibar yönetimi
,Dijital makale yazımı. Uygulamalı örnekler.,Özgün ve etkileşimli dijital içeriklerinin hazırlanması. Öğrenci çalışmaları.
,Genel Değerlendirme
,Dijital içerik örnekleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
• Özgün ve etkileşimli dijital içerikleri hazırlar. 10A, E, F
• Geleneksel medya ve yeni medya arasındaki farkları özetler. 10, 9F
• Temel dijital içerik ölçütleri tanır. 6A, E, F
• Dijital içerik üretiminde klişeler ve hataları çözümler. 6, 9A, E, F
• İçerik pazarlama için içerik nasıl üretildiğini açıklar. 10, 9A, E, F
• Dijital içerik tipleri tanır. 10, 9A, E, F
• Dijital içerik konuları ve tüketilen içerikleri değerlendirir. 10, 9A, E, F
• İçerik üretiminde dijital stratejileri uygular ve yorumlar. 16, 6, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dijital içerik kavramının nitelikleri.
Temel kavramlar incelenebilir.
2Dijital içerik kavramının açıklanması.
'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabının 74-151 sayfaları okunabilir.
3Geleneksel medyadan yeni medyaya içerik sürecinin gelişimi.
'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabının 74-151 sayfaları okunabilir.
4Dijital içerik tipleri.
'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabının 74-151 sayfaları okunabilir.
5Dijital içerik platformlarının gelişimi.
Örnek mecralar incelenebilir.
6Dijital içerik üretiminin kuralları
Temel kavramlar incelenebilir.
7 Sosyal medya ve dijital içerik üretimi
Örnek mecralar incelenebilir.
8Video üretimi konusunun uygulanmalı olarak açıklanması.
Grup çalışmaları hazırlıkları 1
9Sosyal müşteri ilişkileri yönetimi
Örnek olay incelemeleri yapılabilir
10Online itibar yönetimi
'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabını 151-181 sayfaları okunabilir.
11Dijital makale yazımı. Uygulamalı örnekler.Grup çalışmaları hazırlıkları 2
12Özgün ve etkileşimli dijital içeriklerinin hazırlanması. Öğrenci çalışmaları.
Grup çalışmaları hazırlıkları 3
13Genel Değerlendirme
Proje hazırlıkları yapılabilir
14Dijital içerik örnekleriProje hazırlıkları yapılabilir 2
Kaynak
Öğretim üyesine ait ders notları
1. C. Chapman, A. Handley, Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Mediacat Yayınları, 2016. 2. O. Kuş, İçerik Pazarlama: Dijital Dünyada Marka ve Hikâye Yaratma Stratejileri, 2016. 3.S. Uğurlu, Yeni Medya’da Stratejik İletişim Yönetimi, Beta Yayınları, 2017

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14114
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14228
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14228
Genel Sınav ve Hazırlığı14342
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)154
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(154/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL İÇERİK ÜRETİMİ-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİnternet kullanıcılarının alışkanlıkları doğrultusunda özgün ve etkileşimli içerikler üretmek ve üretilen bu içeriklerin nasıl optimize edilmesi gerektiğini, nasıl bir düzen içerisinde kullanıcılara sunulması gerektiğini açıklamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dijital içerik kavramının nitelikleri.
,Dijital içerik kavramının açıklanması.
,Geleneksel medyadan yeni medyaya içerik sürecinin gelişimi.
,Dijital içerik tipleri.
,Dijital içerik platformlarının gelişimi.
,Dijital içerik üretiminin kuralları
, Sosyal medya ve dijital içerik üretimi
,Video üretimi konusunun uygulanmalı olarak açıklanması.
,Sosyal müşteri ilişkileri yönetimi
,Online itibar yönetimi
,Dijital makale yazımı. Uygulamalı örnekler.,Özgün ve etkileşimli dijital içeriklerinin hazırlanması. Öğrenci çalışmaları.
,Genel Değerlendirme
,Dijital içerik örnekleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
• Özgün ve etkileşimli dijital içerikleri hazırlar. 10A, E, F
• Geleneksel medya ve yeni medya arasındaki farkları özetler. 10, 9F
• Temel dijital içerik ölçütleri tanır. 6A, E, F
• Dijital içerik üretiminde klişeler ve hataları çözümler. 6, 9A, E, F
• İçerik pazarlama için içerik nasıl üretildiğini açıklar. 10, 9A, E, F
• Dijital içerik tipleri tanır. 10, 9A, E, F
• Dijital içerik konuları ve tüketilen içerikleri değerlendirir. 10, 9A, E, F
• İçerik üretiminde dijital stratejileri uygular ve yorumlar. 16, 6, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dijital içerik kavramının nitelikleri.
Temel kavramlar incelenebilir.
2Dijital içerik kavramının açıklanması.
'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabının 74-151 sayfaları okunabilir.
3Geleneksel medyadan yeni medyaya içerik sürecinin gelişimi.
'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabının 74-151 sayfaları okunabilir.
4Dijital içerik tipleri.
'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabının 74-151 sayfaları okunabilir.
5Dijital içerik platformlarının gelişimi.
Örnek mecralar incelenebilir.
6Dijital içerik üretiminin kuralları
Temel kavramlar incelenebilir.
7 Sosyal medya ve dijital içerik üretimi
Örnek mecralar incelenebilir.
8Video üretimi konusunun uygulanmalı olarak açıklanması.
Grup çalışmaları hazırlıkları 1
9Sosyal müşteri ilişkileri yönetimi
Örnek olay incelemeleri yapılabilir
10Online itibar yönetimi
'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabını 151-181 sayfaları okunabilir.
11Dijital makale yazımı. Uygulamalı örnekler.Grup çalışmaları hazırlıkları 2
12Özgün ve etkileşimli dijital içeriklerinin hazırlanması. Öğrenci çalışmaları.
Grup çalışmaları hazırlıkları 3
13Genel Değerlendirme
Proje hazırlıkları yapılabilir
14Dijital içerik örnekleriProje hazırlıkları yapılabilir 2
Kaynak
Öğretim üyesine ait ders notları
1. C. Chapman, A. Handley, Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Mediacat Yayınları, 2016. 2. O. Kuş, İçerik Pazarlama: Dijital Dünyada Marka ve Hikâye Yaratma Stratejileri, 2016. 3.S. Uğurlu, Yeni Medya’da Stratejik İletişim Yönetimi, Beta Yayınları, 2017

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10