Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMATİK YAYINCILIK | - | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Olga UNTİLA KAPLAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Bahtiyar SİS |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Bahtiyar Sis |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, son yıllarda giderek önemi artan tematik televizyon ve radyo yayıncılık hakkında bilgi edinmesini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tematik yayıncılığına giriş,Türkiye'de Televizyon Yayıncılığı Çeşitleri,Televizyon Kanalların İçerikleri,Dijitalleşme ve Tematik Kanalların Gelişimi,Tematik Kanallar ve TV İzleyicisi,Televizyonlarda Aranan ve Elde Edilen Doyumun Beklenti-Değer Modeli,Kullanımlar ve Doyumlar Kuramı İle İlişkilendirme,Ara Sınav,Haber, Belgesel ve Spor Kanalları,Sinema, Dizi, Müzik ve Eğlence Kanalları,Çocuk ve Dini Yayınları,Tematik Kanallarında Reklam Politikaları,Tematik Yayıncılığın Uygulama Süreçleri,Grup Projesi Oluşturma ve Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Tematik yayıncılık ile ilgili temel kavramların anlatılması | 20, 23, 9 | A |
2. Tematik yayınlardan örnekler verilmesi | 11, 13, 20, 21, 37, 9 | A |
3. Tematik kanallarda izleyici konumlandırma analizi yapabilmesi | 12, 13, 19, 20, 21, 5 | A |
4. Kullanımlar ve doyumlar kuramı ışığında tematik yayıncılığını değerlendirebilmesi | 12, 19, 20, 23, 3, 9 | A |
5. Türkiye'de televizyon yayıncılığı çeşitlerini ve kanallarını ayırt edilmesi | 16, 20, 4, 9 | |
6. Tematik kanallarında reklam politikaların rolü ve önemi tartışabilmesi | 10, 16, 19, 20, 37, 4, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tematik yayıncılığına giriş | Ders materyallerin ve makalelerin incelenmesi |
2 | Türkiye'de Televizyon Yayıncılığı Çeşitleri | Ders materyallerin ve makalelerin incelenmesi |
3 | Televizyon Kanalların İçerikleri | Ders materyallerin ve makalelerin incelenmesi |
4 | Dijitalleşme ve Tematik Kanalların Gelişimi | Ders materyallerin ve makalelerin incelenmesi |
5 | Tematik Kanallar ve TV İzleyicisi | Ders materyallerin ve makalelerin incelenmesi |
6 | Televizyonlarda Aranan ve Elde Edilen Doyumun Beklenti-Değer Modeli | Ders materyallerin ve makalelerin incelenmesi |
7 | Kullanımlar ve Doyumlar Kuramı İle İlişkilendirme | Ders materyallerin ve makalelerin incelenmesi |
8 | Ara Sınav | İncelendiği konuların tekrarlanması |
9 | Haber, Belgesel ve Spor Kanalları | Ders materyallerin ve makalelerin incelenmesi |
10 | Sinema, Dizi, Müzik ve Eğlence Kanalları | Ders materyallerin ve makalelerin incelenmesi |
11 | Çocuk ve Dini Yayınları | Ders materyallerin ve makalelerin incelenmesi |
12 | Tematik Kanallarında Reklam Politikaları | Ders materyallerin ve makalelerin incelenmesi |
13 | Tematik Yayıncılığın Uygulama Süreçleri | Ders materyallerin ve makalelerin incelenmesi |
14 | Grup Projesi Oluşturma ve Değerlendirme | Teorik bilgilerin pratiğe uygulanması |
Kaynak |
Tematik yayıncılıkla ilgili hazırlanan ders notları ve tematik yayınların tümü |
(1) Emine Sayılgan, Medya Sektöründe Bir Uzmanlaşma Olgu Olarak Tematik Kanallar ve İzleyici Çeşitliliğinin Tematik Kanal Oluşumundaki Rolü, Gümüşhane Üniversitesi Elektronik Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 3, Mart 2014. (2) Mihalis Kuyucu, Türkiye'de Tematik TV Yayıncılığı: Gençlerin Tematik Televizyon İzleme Alışkanlıklarının Televizyon Yayıncılığına Olan Yansımaları, Internatıonal Journal of Social Science, Nr: 32, p. 249-265, Winter III, 2015. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 1 | 14 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 3 | 21 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 10 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 10 | 3 | 30 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 145 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(145/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMATİK YAYINCILIK | - | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Olga UNTİLA KAPLAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Bahtiyar SİS |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Bahtiyar Sis |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, son yıllarda giderek önemi artan tematik televizyon ve radyo yayıncılık hakkında bilgi edinmesini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tematik yayıncılığına giriş,Türkiye'de Televizyon Yayıncılığı Çeşitleri,Televizyon Kanalların İçerikleri,Dijitalleşme ve Tematik Kanalların Gelişimi,Tematik Kanallar ve TV İzleyicisi,Televizyonlarda Aranan ve Elde Edilen Doyumun Beklenti-Değer Modeli,Kullanımlar ve Doyumlar Kuramı İle İlişkilendirme,Ara Sınav,Haber, Belgesel ve Spor Kanalları,Sinema, Dizi, Müzik ve Eğlence Kanalları,Çocuk ve Dini Yayınları,Tematik Kanallarında Reklam Politikaları,Tematik Yayıncılığın Uygulama Süreçleri,Grup Projesi Oluşturma ve Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Tematik yayıncılık ile ilgili temel kavramların anlatılması | 20, 23, 9 | A |
2. Tematik yayınlardan örnekler verilmesi | 11, 13, 20, 21, 37, 9 | A |
3. Tematik kanallarda izleyici konumlandırma analizi yapabilmesi | 12, 13, 19, 20, 21, 5 | A |
4. Kullanımlar ve doyumlar kuramı ışığında tematik yayıncılığını değerlendirebilmesi | 12, 19, 20, 23, 3, 9 | A |
5. Türkiye'de televizyon yayıncılığı çeşitlerini ve kanallarını ayırt edilmesi | 16, 20, 4, 9 | |
6. Tematik kanallarında reklam politikaların rolü ve önemi tartışabilmesi | 10, 16, 19, 20, 37, 4, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tematik yayıncılığına giriş | Ders materyallerin ve makalelerin incelenmesi |
2 | Türkiye'de Televizyon Yayıncılığı Çeşitleri | Ders materyallerin ve makalelerin incelenmesi |
3 | Televizyon Kanalların İçerikleri | Ders materyallerin ve makalelerin incelenmesi |
4 | Dijitalleşme ve Tematik Kanalların Gelişimi | Ders materyallerin ve makalelerin incelenmesi |
5 | Tematik Kanallar ve TV İzleyicisi | Ders materyallerin ve makalelerin incelenmesi |
6 | Televizyonlarda Aranan ve Elde Edilen Doyumun Beklenti-Değer Modeli | Ders materyallerin ve makalelerin incelenmesi |
7 | Kullanımlar ve Doyumlar Kuramı İle İlişkilendirme | Ders materyallerin ve makalelerin incelenmesi |
8 | Ara Sınav | İncelendiği konuların tekrarlanması |
9 | Haber, Belgesel ve Spor Kanalları | Ders materyallerin ve makalelerin incelenmesi |
10 | Sinema, Dizi, Müzik ve Eğlence Kanalları | Ders materyallerin ve makalelerin incelenmesi |
11 | Çocuk ve Dini Yayınları | Ders materyallerin ve makalelerin incelenmesi |
12 | Tematik Kanallarında Reklam Politikaları | Ders materyallerin ve makalelerin incelenmesi |
13 | Tematik Yayıncılığın Uygulama Süreçleri | Ders materyallerin ve makalelerin incelenmesi |
14 | Grup Projesi Oluşturma ve Değerlendirme | Teorik bilgilerin pratiğe uygulanması |
Kaynak |
Tematik yayıncılıkla ilgili hazırlanan ders notları ve tematik yayınların tümü |
(1) Emine Sayılgan, Medya Sektöründe Bir Uzmanlaşma Olgu Olarak Tematik Kanallar ve İzleyici Çeşitliliğinin Tematik Kanal Oluşumundaki Rolü, Gümüşhane Üniversitesi Elektronik Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 3, Mart 2014. (2) Mihalis Kuyucu, Türkiye'de Tematik TV Yayıncılığı: Gençlerin Tematik Televizyon İzleme Alışkanlıklarının Televizyon Yayıncılığına Olan Yansımaları, Internatıonal Journal of Social Science, Nr: 32, p. 249-265, Winter III, 2015. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |