Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL PAZARLAMA | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersin Yardımcıları | PROF.DR.AYŞEN AKYÜZ |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin Dijital pazarlamanın temel kavramlarını ve başarılı Dijital pazarlama stratejilerinin yol haritasını öğrenmelerini ve dijital pazarlama metrikleri, bilgi güvenliği, SEO, mobil pazarlama gibi konularda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dijital Pazarlama-Giriş,Dijital Mikro ve Makro Çevre,Metrikler ve Kanallar,Bilgi Güvenliği,Arama Motoru Optimizasyonu,Sosyal Medya,Dijital markalama ve pazarlama karması,Dijital markalama ve pazarlama karması,Kullanıcı Deneyimi ve Dönüşüm,Kampanya Planlaması ,Dijital Pazarlama İletişimi,Mobil Pazarlama,İçerik Stratejisi,Yapay Zeka, Big Data; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dijital pazarlamanın önemini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
E-pazarlama planları dizayn eder. | 10, 16, 9 | A |
Tüm dijital kanallarda müşteri yönetimini açıklar.. | 10, 16, 9 | A |
Arama motoru pazarlaması, çevrimiçi reklamcılık ve çevrimiçi pazarlama stratejilerinin kullanımını örneklerle açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Dijital pazarlamanın temel araç ve tekniklerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Web ve sosyal medya analitiğindeki temel metrikleri açıklar | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dijital Pazarlama-Giriş | |
2 | Dijital Mikro ve Makro Çevre | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
3 | Metrikler ve Kanallar | |
4 | Bilgi Güvenliği | |
5 | Arama Motoru Optimizasyonu | Verilen raporun okunması. |
6 | Sosyal Medya | Verilen raporun okunması |
7 | Dijital markalama ve pazarlama karması | Ders kitabından ilgili bölümün okunması. |
8 | Dijital markalama ve pazarlama karması | Ders kitabından ilgili bölümün okunması. |
9 | Kullanıcı Deneyimi ve Dönüşüm | Ders kitabından ilgili bölümün okunması. |
10 | Kampanya Planlaması | |
11 | Dijital Pazarlama İletişimi | Ders kitabından ilgili bölümün okunması. |
12 | Mobil Pazarlama | Konuyla ilgili raporun okunması |
13 | İçerik Stratejisi | Ders kitabından ilgili bölümün okunması. |
14 | Yapay Zeka, Big Data | Konuyla ilgili raporun okunması |
Kaynak |
Simon Kingsnorth, Dijital Pazarlama Stratejisi, Nobel Yayınevi. |
Power point notlar ve ilgili okumalar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 30 | 30 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL PAZARLAMA | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersin Yardımcıları | PROF.DR.AYŞEN AKYÜZ |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin Dijital pazarlamanın temel kavramlarını ve başarılı Dijital pazarlama stratejilerinin yol haritasını öğrenmelerini ve dijital pazarlama metrikleri, bilgi güvenliği, SEO, mobil pazarlama gibi konularda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dijital Pazarlama-Giriş,Dijital Mikro ve Makro Çevre,Metrikler ve Kanallar,Bilgi Güvenliği,Arama Motoru Optimizasyonu,Sosyal Medya,Dijital markalama ve pazarlama karması,Dijital markalama ve pazarlama karması,Kullanıcı Deneyimi ve Dönüşüm,Kampanya Planlaması ,Dijital Pazarlama İletişimi,Mobil Pazarlama,İçerik Stratejisi,Yapay Zeka, Big Data; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dijital pazarlamanın önemini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
E-pazarlama planları dizayn eder. | 10, 16, 9 | A |
Tüm dijital kanallarda müşteri yönetimini açıklar.. | 10, 16, 9 | A |
Arama motoru pazarlaması, çevrimiçi reklamcılık ve çevrimiçi pazarlama stratejilerinin kullanımını örneklerle açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Dijital pazarlamanın temel araç ve tekniklerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Web ve sosyal medya analitiğindeki temel metrikleri açıklar | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dijital Pazarlama-Giriş | |
2 | Dijital Mikro ve Makro Çevre | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
3 | Metrikler ve Kanallar | |
4 | Bilgi Güvenliği | |
5 | Arama Motoru Optimizasyonu | Verilen raporun okunması. |
6 | Sosyal Medya | Verilen raporun okunması |
7 | Dijital markalama ve pazarlama karması | Ders kitabından ilgili bölümün okunması. |
8 | Dijital markalama ve pazarlama karması | Ders kitabından ilgili bölümün okunması. |
9 | Kullanıcı Deneyimi ve Dönüşüm | Ders kitabından ilgili bölümün okunması. |
10 | Kampanya Planlaması | |
11 | Dijital Pazarlama İletişimi | Ders kitabından ilgili bölümün okunması. |
12 | Mobil Pazarlama | Konuyla ilgili raporun okunması |
13 | İçerik Stratejisi | Ders kitabından ilgili bölümün okunması. |
14 | Yapay Zeka, Big Data | Konuyla ilgili raporun okunması |
Kaynak |
Simon Kingsnorth, Dijital Pazarlama Stratejisi, Nobel Yayınevi. |
Power point notlar ve ilgili okumalar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |