Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDYA İŞLETMECİLİĞİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı1980'den sonra hızla gelişen medya işletmelerinin konumu ve ve ekonomiye katkılarını aktararak ülkemizde ve dünyada medya işletmelerine ve medya ekonomisine bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Küresel medya ve uluslararası medya kuruluşları,Medya endüstrisi kavramı,Medya üretimi süreçleri,Medya ekonomisine giriş,Geçmiş ve modern ekonomi sistemleri,Medyada tekelleşme ,Reklam endüstrisi ve medya,Basın işletmeciliği kavramı ve özellikleri,Medyada Üretim Süreçleri,Geleneksel medya kuruluşlarında işletmecilik (kitap, dergi, gazete, televizyon, radyo),Yeni medya kurumlarında basın işletmeciliği ,Medya sektörü ve küreselleşme,Uluslararası medya kuruluşlarında sivil toplum örgütleri ve sendikal haklar,Medyada Üretim; Çalışma Koşulları, Haklar, Denetim ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
medya işletmeciliğine yönelik tanımları kavrar6, 9A, D, G
medya ve ekonomi ilişkisini açıklar9A, D, E
medya kuruluşlarının ekonomik, idari ve toplumsal yapısını inceler9A, D, E
geleneksel medya kurumları ile yeni medya kurumları çalışanlarının çalışma koşullarını , haklarını ve sorumluluklarını açıklar9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Küresel medya ve uluslararası medya kuruluşları
2Medya endüstrisi kavramı
3Medya üretimi süreçleri
4Medya ekonomisine giriş
5Geçmiş ve modern ekonomi sistemleri
6Medyada tekelleşme
7Reklam endüstrisi ve medya
8Basın işletmeciliği kavramı ve özellikleri
9Medyada Üretim Süreçleri
10Geleneksel medya kuruluşlarında işletmecilik (kitap, dergi, gazete, televizyon, radyo)
11Yeni medya kurumlarında basın işletmeciliği
12Medya sektörü ve küreselleşme
13Uluslararası medya kuruluşlarında sivil toplum örgütleri ve sendikal haklar
14Medyada Üretim; Çalışma Koşulları, Haklar, Denetim
Kaynak
Baytar, O. (2013). Teorik ve Pratik Açıdan Medya Ekonomisine Bakış, Konya: Çizgi Kitabevi. Kuyucu, M. (2012). Türkiye’de Medya Ekonomisi, İstanbul: Esen Kitap. Schneider Martin (2013), Management von Medienunternehmen, Springer, Wiesbaden
öğretim üyesi ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11010
Proje Sunumu / Seminer144
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı122
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)142
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDYA İŞLETMECİLİĞİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı1980'den sonra hızla gelişen medya işletmelerinin konumu ve ve ekonomiye katkılarını aktararak ülkemizde ve dünyada medya işletmelerine ve medya ekonomisine bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Küresel medya ve uluslararası medya kuruluşları,Medya endüstrisi kavramı,Medya üretimi süreçleri,Medya ekonomisine giriş,Geçmiş ve modern ekonomi sistemleri,Medyada tekelleşme ,Reklam endüstrisi ve medya,Basın işletmeciliği kavramı ve özellikleri,Medyada Üretim Süreçleri,Geleneksel medya kuruluşlarında işletmecilik (kitap, dergi, gazete, televizyon, radyo),Yeni medya kurumlarında basın işletmeciliği ,Medya sektörü ve küreselleşme,Uluslararası medya kuruluşlarında sivil toplum örgütleri ve sendikal haklar,Medyada Üretim; Çalışma Koşulları, Haklar, Denetim ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
medya işletmeciliğine yönelik tanımları kavrar6, 9A, D, G
medya ve ekonomi ilişkisini açıklar9A, D, E
medya kuruluşlarının ekonomik, idari ve toplumsal yapısını inceler9A, D, E
geleneksel medya kurumları ile yeni medya kurumları çalışanlarının çalışma koşullarını , haklarını ve sorumluluklarını açıklar9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Küresel medya ve uluslararası medya kuruluşları
2Medya endüstrisi kavramı
3Medya üretimi süreçleri
4Medya ekonomisine giriş
5Geçmiş ve modern ekonomi sistemleri
6Medyada tekelleşme
7Reklam endüstrisi ve medya
8Basın işletmeciliği kavramı ve özellikleri
9Medyada Üretim Süreçleri
10Geleneksel medya kuruluşlarında işletmecilik (kitap, dergi, gazete, televizyon, radyo)
11Yeni medya kurumlarında basın işletmeciliği
12Medya sektörü ve küreselleşme
13Uluslararası medya kuruluşlarında sivil toplum örgütleri ve sendikal haklar
14Medyada Üretim; Çalışma Koşulları, Haklar, Denetim
Kaynak
Baytar, O. (2013). Teorik ve Pratik Açıdan Medya Ekonomisine Bakış, Konya: Çizgi Kitabevi. Kuyucu, M. (2012). Türkiye’de Medya Ekonomisi, İstanbul: Esen Kitap. Schneider Martin (2013), Management von Medienunternehmen, Springer, Wiesbaden
öğretim üyesi ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10