Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL SORUMLULUK KAMPANYALARI-Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL
Dersin YardımcılarıDr. Şİfa Elcil
Dersin AmacıDersin amacı; sosyal sorumluluk bilincinin oluşması, bir sosyal sorumluluk projesini geliştirebilme ve ekip çalışması ile proje yürütebilmektir. Dersin %70'ine devam zorunluluğu vardır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sosyal Sorumluluğa Giriş,KSS'nin Tarihçesi,Toplumda İşletmenin Rolü,Paydaş Teorisi,Paydaş Haritalama ve Yönetme ,Kurumsal Sosyal Sorumluluk Yönetimi,Bir KSS Projesi Oluşturma,Şirketlere KSS'nin Entegre Edilmesi,KSS Performansının Ölçülmesi,Yenilik Olarak KSS,Sürdürülebilirlik ve Değer Üretimi,Tüketicilere Karşı Sosyal Sorumluluk,Sponsorluk Yönetimi,Ders tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Halkla ilişkilerde sosyal sorumluluğun önemini kavrar. 2. Sosyal sorumluluk bileşenlerini açıklar. 3. Sosyal sorumluluk kampanyalarının hazırlanması ve yönetilmesinin önemini içselleştirir. 4. Sosyal sorumlulukta toplumsal faydanın önemini kavrar. 5. Stratejik kurumsal iletişim yönetimi ve sosyal sorumluluk ilişkisini deneyimler.10, 13, 16, 19, 4A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sosyal Sorumluluğa GirişDers notları
2KSS'nin TarihçesiDers notları
3Toplumda İşletmenin RolüDers notları
4Paydaş TeorisiDers notları
5Paydaş Haritalama ve Yönetme Ders notları
6Kurumsal Sosyal Sorumluluk YönetimiDers notları
7Bir KSS Projesi OluşturmaDers notları
8Şirketlere KSS'nin Entegre EdilmesiDers notları, ödev
9KSS Performansının ÖlçülmesiDers notları, ödev
10Yenilik Olarak KSSDers notları, ödev
11Sürdürülebilirlik ve Değer ÜretimiDers notları, ödev
12Tüketicilere Karşı Sosyal SorumlulukDers notları, ödev
13Sponsorluk YönetimiDers notları, ödev
14Ders tekrarıDers notları
Kaynak
Philip Kotler, Nancy Lee, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Mediacat Kitapları, 2006 Ceyda Aydede, Yükselen Trend Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Mediacat Kitapları, 2007 Ebru Özgen, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Mavi Ağaç Yayınları, 2006

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme15230
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi6742
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı11616
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL SORUMLULUK KAMPANYALARI-Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL
Dersin YardımcılarıDr. Şİfa Elcil
Dersin AmacıDersin amacı; sosyal sorumluluk bilincinin oluşması, bir sosyal sorumluluk projesini geliştirebilme ve ekip çalışması ile proje yürütebilmektir. Dersin %70'ine devam zorunluluğu vardır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sosyal Sorumluluğa Giriş,KSS'nin Tarihçesi,Toplumda İşletmenin Rolü,Paydaş Teorisi,Paydaş Haritalama ve Yönetme ,Kurumsal Sosyal Sorumluluk Yönetimi,Bir KSS Projesi Oluşturma,Şirketlere KSS'nin Entegre Edilmesi,KSS Performansının Ölçülmesi,Yenilik Olarak KSS,Sürdürülebilirlik ve Değer Üretimi,Tüketicilere Karşı Sosyal Sorumluluk,Sponsorluk Yönetimi,Ders tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Halkla ilişkilerde sosyal sorumluluğun önemini kavrar. 2. Sosyal sorumluluk bileşenlerini açıklar. 3. Sosyal sorumluluk kampanyalarının hazırlanması ve yönetilmesinin önemini içselleştirir. 4. Sosyal sorumlulukta toplumsal faydanın önemini kavrar. 5. Stratejik kurumsal iletişim yönetimi ve sosyal sorumluluk ilişkisini deneyimler.10, 13, 16, 19, 4A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sosyal Sorumluluğa GirişDers notları
2KSS'nin TarihçesiDers notları
3Toplumda İşletmenin RolüDers notları
4Paydaş TeorisiDers notları
5Paydaş Haritalama ve Yönetme Ders notları
6Kurumsal Sosyal Sorumluluk YönetimiDers notları
7Bir KSS Projesi OluşturmaDers notları
8Şirketlere KSS'nin Entegre EdilmesiDers notları, ödev
9KSS Performansının ÖlçülmesiDers notları, ödev
10Yenilik Olarak KSSDers notları, ödev
11Sürdürülebilirlik ve Değer ÜretimiDers notları, ödev
12Tüketicilere Karşı Sosyal SorumlulukDers notları, ödev
13Sponsorluk YönetimiDers notları, ödev
14Ders tekrarıDers notları
Kaynak
Philip Kotler, Nancy Lee, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Mediacat Kitapları, 2006 Ceyda Aydede, Yükselen Trend Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Mediacat Kitapları, 2007 Ebru Özgen, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Mavi Ağaç Yayınları, 2006

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10