Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE DEVLET-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Can CEYLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders; özellikle endüstri 4.0'ın dijital dönüşüme olan etkisi üzerinden, devlet kurumlarında ve kamu sektöründeki değişimleri, yapay zeka alanında yaşanan gelişmelerin organizasyon ve yönetim kademelerinde edindiği rolleri tespit etmeyi, elektronik devlete geçişi aşamalarıyla birlikte aktararak dünyada yaşanan post-dijital dönüşümün unsurlarının ve aktörleri hakkında bilgilendirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Endüstri 4.0'ın Kavramsal Çerçevesi,Endüstri 4.0'a dayalı üretim sistemleri,Endüstri 4.0'de Teknoloji Yol Haritası,Internet of Things: Yeni değer önerme,Dijital Devlet ve Siber Güvenlik,Yönetimde Veri Analitiği,Ara Sınav,Örneklerle Toplum Mühendisliği,Dijital Dönüşümün Beş Alanı: Birey,Dijital Dönüşümün Beş Alanı: Rekabet,Dijital Dönüşümün Beş Alanı: Veri,Dijital Dönüşümün Beş Alanı: İnovasyon,Dijital Dönüşümün Beş Alanı: Değer,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dijital dönüşümü oluşturan unsurları adlandırır10, 16, 9A, E
Endüstri 4.0'ın dijital devlet kavramıyla ilişkisini analiz eder.13, 9A, E
Yapay zekanın getirdiği yenilikleri ve potansiyeli yorumlar10, 16, 9A, E
Post-Dijital devlet kavramını tanımlar10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Endüstri 4.0'ın Kavramsal Çerçevesi
2Endüstri 4.0'a dayalı üretim sistemleri
3Endüstri 4.0'de Teknoloji Yol Haritası
4Internet of Things: Yeni değer önerme
5Dijital Devlet ve Siber Güvenlik
6Yönetimde Veri Analitiği
7Ara Sınav
8Örneklerle Toplum Mühendisliği
9Dijital Dönüşümün Beş Alanı: Birey
10Dijital Dönüşümün Beş Alanı: Rekabet
11Dijital Dönüşümün Beş Alanı: Veri
12Dijital Dönüşümün Beş Alanı: İnovasyon
13Dijital Dönüşümün Beş Alanı: Değer
14Genel Sınav
Kaynak
The Fourth Industrial Revoluation, Klaus Schwab. The Digital Transformation Playbook, David L. Rogers, 2016. Industry 4.0: Managing The Digital Transformation, Alp Ustundag, Emre Cevikcan, 2018.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi30130
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer15115
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı166
Ara Sınav ve Hazırlığı7321
Genel Sınav ve Hazırlığı7321
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)135
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(135/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE DEVLET-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Can CEYLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders; özellikle endüstri 4.0'ın dijital dönüşüme olan etkisi üzerinden, devlet kurumlarında ve kamu sektöründeki değişimleri, yapay zeka alanında yaşanan gelişmelerin organizasyon ve yönetim kademelerinde edindiği rolleri tespit etmeyi, elektronik devlete geçişi aşamalarıyla birlikte aktararak dünyada yaşanan post-dijital dönüşümün unsurlarının ve aktörleri hakkında bilgilendirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Endüstri 4.0'ın Kavramsal Çerçevesi,Endüstri 4.0'a dayalı üretim sistemleri,Endüstri 4.0'de Teknoloji Yol Haritası,Internet of Things: Yeni değer önerme,Dijital Devlet ve Siber Güvenlik,Yönetimde Veri Analitiği,Ara Sınav,Örneklerle Toplum Mühendisliği,Dijital Dönüşümün Beş Alanı: Birey,Dijital Dönüşümün Beş Alanı: Rekabet,Dijital Dönüşümün Beş Alanı: Veri,Dijital Dönüşümün Beş Alanı: İnovasyon,Dijital Dönüşümün Beş Alanı: Değer,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dijital dönüşümü oluşturan unsurları adlandırır10, 16, 9A, E
Endüstri 4.0'ın dijital devlet kavramıyla ilişkisini analiz eder.13, 9A, E
Yapay zekanın getirdiği yenilikleri ve potansiyeli yorumlar10, 16, 9A, E
Post-Dijital devlet kavramını tanımlar10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Endüstri 4.0'ın Kavramsal Çerçevesi
2Endüstri 4.0'a dayalı üretim sistemleri
3Endüstri 4.0'de Teknoloji Yol Haritası
4Internet of Things: Yeni değer önerme
5Dijital Devlet ve Siber Güvenlik
6Yönetimde Veri Analitiği
7Ara Sınav
8Örneklerle Toplum Mühendisliği
9Dijital Dönüşümün Beş Alanı: Birey
10Dijital Dönüşümün Beş Alanı: Rekabet
11Dijital Dönüşümün Beş Alanı: Veri
12Dijital Dönüşümün Beş Alanı: İnovasyon
13Dijital Dönüşümün Beş Alanı: Değer
14Genel Sınav
Kaynak
The Fourth Industrial Revoluation, Klaus Schwab. The Digital Transformation Playbook, David L. Rogers, 2016. Industry 4.0: Managing The Digital Transformation, Alp Ustundag, Emre Cevikcan, 2018.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10