Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL MEDYA OKURYAZARLIĞI-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY
Dersi VerenlerDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, dijital ortam ve araçları tanımasını ve yetkin şekilde kullanabilecek düzeye gelmelerini sağlamaktır. Öğrencinin dijital ortamda bilgiyi bulması, işlemesi, düzenlemesi, paylaşması, değerlendirmesi ve analizi sağlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yeni medya ortamı, yeni medya ortamındaki olay ve olguları değerlendiren kavramlar ,Dijital medya ve dijital medyanın toplum, birey üzerindeki etkileri,Medya okuryazarlığı kavramsal çerçeve,Dünyada ve Türkiye'de medya okuryazarlığının tarihsel gelişimi,Dijital vatandaş, dijital okuryazar kavramları,Eleştirel medya okuryazarlığının unsurları olan eleştirel okuma ve alternatif içerik üretimi süreçleri,Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği,Eleştirel Söylem Analizi,Dijital Demokrasi,Büyük Veri,Yeni Medya ve Toplumsal Hareketler,Dijital Medya ve Sanat,Dijital medya ve siyaset,Yeni medya ve toplumsal cinsiyet söylemi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dijital içerik çözümleme becerisi kazanır16, 37, 9A
Dijital ortamı tanır ve dijital beceri kazanarak yetkin şekilde kullanabilecek düzeye gelir. 37, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yeni medya ortamı, yeni medya ortamındaki olay ve olguları değerlendiren kavramlar İlgili Okuma
2Dijital medya ve dijital medyanın toplum, birey üzerindeki etkileriİlgili Okuma
3Medya okuryazarlığı kavramsal çerçeveİlgili Okuma
4Dünyada ve Türkiye'de medya okuryazarlığının tarihsel gelişimiİlgili Okuma
5Dijital vatandaş, dijital okuryazar kavramlarıİlgili Okuma
6Eleştirel medya okuryazarlığının unsurları olan eleştirel okuma ve alternatif içerik üretimi süreçleriİlgili Okuma
7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliğiİlgili Okuma
8Eleştirel Söylem Analiziİlgili Okuma
9Dijital Demokrasiİlgili Okuma
10Büyük Veriİlgili Okuma
11Yeni Medya ve Toplumsal Hareketlerİlgili Okuma
12Dijital Medya ve Sanatİlgili Okuma
13Dijital medya ve siyasetİlgili Okuma
14Yeni medya ve toplumsal cinsiyet söylemiİlgili Okuma
Kaynak
Digital literacy: A primer on media, identity and the evolution of technology, Susan Wiesinger, Ralph Beliveau Bilici E. İbrahim(2014) Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi. Nobel Kitapevi. Ankara. Mebis ders kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme5525
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5525
Okul Dışı Diğer Faaliyetler5525
Proje Sunumu / Seminer224
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı224
Toplam İş Yükü (Saat)155
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(155/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL MEDYA OKURYAZARLIĞI-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY
Dersi VerenlerDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, dijital ortam ve araçları tanımasını ve yetkin şekilde kullanabilecek düzeye gelmelerini sağlamaktır. Öğrencinin dijital ortamda bilgiyi bulması, işlemesi, düzenlemesi, paylaşması, değerlendirmesi ve analizi sağlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yeni medya ortamı, yeni medya ortamındaki olay ve olguları değerlendiren kavramlar ,Dijital medya ve dijital medyanın toplum, birey üzerindeki etkileri,Medya okuryazarlığı kavramsal çerçeve,Dünyada ve Türkiye'de medya okuryazarlığının tarihsel gelişimi,Dijital vatandaş, dijital okuryazar kavramları,Eleştirel medya okuryazarlığının unsurları olan eleştirel okuma ve alternatif içerik üretimi süreçleri,Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği,Eleştirel Söylem Analizi,Dijital Demokrasi,Büyük Veri,Yeni Medya ve Toplumsal Hareketler,Dijital Medya ve Sanat,Dijital medya ve siyaset,Yeni medya ve toplumsal cinsiyet söylemi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dijital içerik çözümleme becerisi kazanır16, 37, 9A
Dijital ortamı tanır ve dijital beceri kazanarak yetkin şekilde kullanabilecek düzeye gelir. 37, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yeni medya ortamı, yeni medya ortamındaki olay ve olguları değerlendiren kavramlar İlgili Okuma
2Dijital medya ve dijital medyanın toplum, birey üzerindeki etkileriİlgili Okuma
3Medya okuryazarlığı kavramsal çerçeveİlgili Okuma
4Dünyada ve Türkiye'de medya okuryazarlığının tarihsel gelişimiİlgili Okuma
5Dijital vatandaş, dijital okuryazar kavramlarıİlgili Okuma
6Eleştirel medya okuryazarlığının unsurları olan eleştirel okuma ve alternatif içerik üretimi süreçleriİlgili Okuma
7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliğiİlgili Okuma
8Eleştirel Söylem Analiziİlgili Okuma
9Dijital Demokrasiİlgili Okuma
10Büyük Veriİlgili Okuma
11Yeni Medya ve Toplumsal Hareketlerİlgili Okuma
12Dijital Medya ve Sanatİlgili Okuma
13Dijital medya ve siyasetİlgili Okuma
14Yeni medya ve toplumsal cinsiyet söylemiİlgili Okuma
Kaynak
Digital literacy: A primer on media, identity and the evolution of technology, Susan Wiesinger, Ralph Beliveau Bilici E. İbrahim(2014) Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi. Nobel Kitapevi. Ankara. Mebis ders kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10