Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLGİ SİSTEMLERİNE GİRİŞ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan SİLAHTAROĞLU |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. Gökhan Silahtaroğlu |
Dersin Amacı | Bilgisayar programlarını yönetimsel ve operasyonel olarak etkin bir şekilde kullanabilmeleri için,temel donanım, işletim sistemi ve ofis uygulamaları ve özellikle excel konusunda öğrencilere bilgi vepratiklik kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilgisayar Tarihi,Donanım ve Çevre Birimleri,Bilgisayar İşletim Sistemleri,Bilgisayar Ağları ve İnternet,Kelime İşlem Programları,Kelime İşlem Programları,Sunum Programları,Sunum Programları,Web Tasarımı,Hesap Tabloları,Hesap Tabloları,Hesap Tabloları,Veri güvenliği,İnternet Güvenliği; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bilişim teknolojilerini değerlendirebilecektir. | 16, 9 | |
1.1. Bilişim teknolojilerinin kullanım alanlarını açıklar. | 9 | E |
1.2. Bilişim teknolojilerinin avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırır. | 10, 9 | |
1.3. Bilgisayar sistemlerinin alt yapılarını tartışır. | 10, 9 | |
2. Bilgi teknolojileri sürecini değerlendirebilecektir. | 13, 16, 9 | |
2.1. Bilgisayardaki işletim sistemlerini ayırt eder. | 9 | D |
2.2. İşletim sistemlerindeki hataları çözer. | 16, 9 | |
3. Bilgi teknolojilerini değerlendirebilecektir. | 10, 9 | |
3.1. Kelime işlem ve sunum programlarını kullanır. | 16, 9 | |
3.2. Kendi sosyal medya hesaplarını yönetir. | 16, 6, 9 | |
3.3 Hesap tablosu programlarını yönetir. | 16, 9 | E |
4. Yazılım programlamadaki temel kavramları, yazılım geliştirme sürecini ve bilgi sistemlerindeki güvenliği özetleyebilecektir. | 10, 9 | |
4.1. Programlamadaki temel kavramları kullanır. | 10, 8, 9 | |
4.2. Bilgi sistemlerindeki güvenlik açıklarını anlar. | 10, 6, 9 | |
4.3. Web tasarımı hakkında genel bilgi sahibi olur. | 6, 9 | |
5. Türkiye’de bilgi sistemleri, buradaki verilerin mahremiyeti ve karşılaşılan zorlukları değerlendirebilecektir. | 16, 9 | |
5.1. Veri güvenliği konusunu tartışır. | 10, 16, 9 | |
5.2. Siber güvenlik konusunu anlatır. | 10, 16, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar Tarihi | 1. Bölüm |
2 | Donanım ve Çevre Birimleri | 2. Bölüm |
3 | Bilgisayar İşletim Sistemleri | 3. Bölüm |
4 | Bilgisayar Ağları ve İnternet | 4. Bölüm |
5 | Kelime İşlem Programları | 5. Bölüm |
6 | Kelime İşlem Programları | 6. Bölüm |
7 | Sunum Programları | 7. Bölüm |
8 | Sunum Programları | 8. Bölüm |
9 | Web Tasarımı | 9. Bölüm |
10 | Hesap Tabloları | 10. Bölüm |
11 | Hesap Tabloları | 11. Bölüm |
12 | Hesap Tabloları | 12. Bölüm |
13 | Veri güvenliği | 13. Bölüm |
14 | İnternet Güvenliği | 14. Bölüm |
Kaynak |
Windows 8.1 , by Pert Mason; Excel 2010 Advanced by Stephen Moffat; |
Temel Bilgi Teknolojileri, Nobel Yayıncılık, Yazar: İbrahim Halil Sugözü |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | ||||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 10 | 10 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 3 | 42 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 2 | 4 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 3 | 42 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 1 | 2 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 178 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(178/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLGİ SİSTEMLERİNE GİRİŞ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan SİLAHTAROĞLU |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. Gökhan Silahtaroğlu |
Dersin Amacı | Bilgisayar programlarını yönetimsel ve operasyonel olarak etkin bir şekilde kullanabilmeleri için,temel donanım, işletim sistemi ve ofis uygulamaları ve özellikle excel konusunda öğrencilere bilgi vepratiklik kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilgisayar Tarihi,Donanım ve Çevre Birimleri,Bilgisayar İşletim Sistemleri,Bilgisayar Ağları ve İnternet,Kelime İşlem Programları,Kelime İşlem Programları,Sunum Programları,Sunum Programları,Web Tasarımı,Hesap Tabloları,Hesap Tabloları,Hesap Tabloları,Veri güvenliği,İnternet Güvenliği; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bilişim teknolojilerini değerlendirebilecektir. | 16, 9 | |
1.1. Bilişim teknolojilerinin kullanım alanlarını açıklar. | 9 | E |
1.2. Bilişim teknolojilerinin avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırır. | 10, 9 | |
1.3. Bilgisayar sistemlerinin alt yapılarını tartışır. | 10, 9 | |
2. Bilgi teknolojileri sürecini değerlendirebilecektir. | 13, 16, 9 | |
2.1. Bilgisayardaki işletim sistemlerini ayırt eder. | 9 | D |
2.2. İşletim sistemlerindeki hataları çözer. | 16, 9 | |
3. Bilgi teknolojilerini değerlendirebilecektir. | 10, 9 | |
3.1. Kelime işlem ve sunum programlarını kullanır. | 16, 9 | |
3.2. Kendi sosyal medya hesaplarını yönetir. | 16, 6, 9 | |
3.3 Hesap tablosu programlarını yönetir. | 16, 9 | E |
4. Yazılım programlamadaki temel kavramları, yazılım geliştirme sürecini ve bilgi sistemlerindeki güvenliği özetleyebilecektir. | 10, 9 | |
4.1. Programlamadaki temel kavramları kullanır. | 10, 8, 9 | |
4.2. Bilgi sistemlerindeki güvenlik açıklarını anlar. | 10, 6, 9 | |
4.3. Web tasarımı hakkında genel bilgi sahibi olur. | 6, 9 | |
5. Türkiye’de bilgi sistemleri, buradaki verilerin mahremiyeti ve karşılaşılan zorlukları değerlendirebilecektir. | 16, 9 | |
5.1. Veri güvenliği konusunu tartışır. | 10, 16, 9 | |
5.2. Siber güvenlik konusunu anlatır. | 10, 16, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar Tarihi | 1. Bölüm |
2 | Donanım ve Çevre Birimleri | 2. Bölüm |
3 | Bilgisayar İşletim Sistemleri | 3. Bölüm |
4 | Bilgisayar Ağları ve İnternet | 4. Bölüm |
5 | Kelime İşlem Programları | 5. Bölüm |
6 | Kelime İşlem Programları | 6. Bölüm |
7 | Sunum Programları | 7. Bölüm |
8 | Sunum Programları | 8. Bölüm |
9 | Web Tasarımı | 9. Bölüm |
10 | Hesap Tabloları | 10. Bölüm |
11 | Hesap Tabloları | 11. Bölüm |
12 | Hesap Tabloları | 12. Bölüm |
13 | Veri güvenliği | 13. Bölüm |
14 | İnternet Güvenliği | 14. Bölüm |
Kaynak |
Windows 8.1 , by Pert Mason; Excel 2010 Advanced by Stephen Moffat; |
Temel Bilgi Teknolojileri, Nobel Yayıncılık, Yazar: İbrahim Halil Sugözü |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | ||||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |