Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MOBİL HABERCİLİK VE YURTTAŞ GAZETECİLİĞİ-Bahar Dönemi0+31,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers kapsamında; dijital teknolojilerin gelişimiyle ana akım medyaya bir alternatif olmak için ortaya çıkan ve yeni iletişim teknolojileri ve platformlarının sunduğu imkanlarla gelişen, haber tüketicilerinin de haber üretim sürecine katıldığı yeni gazetecilik uygulaması olan yurttaş gazeteciliği ele alınacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yurttaş gazeteciliği kavramı,Ana akım medya ve alternatif medya arasındaki farklar,Yurttaş gazeteciliğinin hukuki ve etik boyutu,İnteraktiflik ve katılımcı gazetecilik,Yurttaş gazeteciliğin geleceği,Alternatif medya ortamlarındaki haberlerin analizi,Ara sınav,Bloglar ve blog gazeteciliği,Sosyal medya ve gazeteciliğe etkileri,Yurttaş gazeteciliğinde kullanılan farklı yöntemler ve teknikler I,Yurttaş gazeteciliğinde kullanılan farklı yöntemler ve teknikler II,Yurttaş gazeteciliğinde kullanılan farklı yöntemler ve teknikler III,Uygulama alıştırmaları,Final sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yurttaş gazeteciliği kavramını tanımlar.16, 5, 6, 9A, F, H
Yurttaş gazeteciliğinin basın faaliyetlerindeki yeri ve önemini ifade eder.16, 5, 6, 9A, F, H
Yurttaş gazeteciliği kavramının uygulama alanı ve temel ilkelerini açıklar.10, 16, 5, 9A, F, H
Yurttaş gazeteciliği ile haberin oluşumundaki yeni etkileri yorumlar.10, 16, 5, 9A, F, H
Yurttaş gazeteciliği ve sosyal medya haberciliğini tanımlar.10, 16, 5, 6, 9A, F, H
Alternatif medyayı tanımlar ve demokrasiyle ilişkisini kurar10, 16, 5, 6, 9A, F, H
Dijital çağın ile beraber yurttaş gazeteciliğinin gelişim sürecini ifade eder10, 16, 5, 6, 9A, F, H
Bir alternatif olarak yurttaş gazeteciliğinin ana akım medyayı nasıl değiştirdiğini ifade eder 10, 16, 5, 6, 9A, F, H
Gazetecilik alanındaki yeni kavramların altını çizer10, 16, 5, 6, 9A, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yurttaş gazeteciliği kavramı
2Ana akım medya ve alternatif medya arasındaki farklar
3Yurttaş gazeteciliğinin hukuki ve etik boyutu
4İnteraktiflik ve katılımcı gazetecilik
5Yurttaş gazeteciliğin geleceği
6Alternatif medya ortamlarındaki haberlerin analizi
7Ara sınav
8Bloglar ve blog gazeteciliği
9Sosyal medya ve gazeteciliğe etkileri
10Yurttaş gazeteciliğinde kullanılan farklı yöntemler ve teknikler I
11Yurttaş gazeteciliğinde kullanılan farklı yöntemler ve teknikler II
12Yurttaş gazeteciliğinde kullanılan farklı yöntemler ve teknikler III
13Uygulama alıştırmaları
14Final sınavı
Kaynak
-Alankuş, Sevda (derleyen), Gazetecilik ve Habercilik : Habercinin El Kitabı 4, BİA Yayınları, 2008 -Gıllmor, Dan, We The Media, O’Reilly Media, USA, 2004 -Citizen Journalism : Global Perspectives (Global Crises and the Media), edited by Stuart Allan, Einar Thorsen, Peter Lang Publishing, 2009
Mebis ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme5525
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5525
Okul Dışı Diğer Faaliyetler5525
Proje Sunumu / Seminer224
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı224
Toplam İş Yükü (Saat)155
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(155/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MOBİL HABERCİLİK VE YURTTAŞ GAZETECİLİĞİ-Bahar Dönemi0+31,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers kapsamında; dijital teknolojilerin gelişimiyle ana akım medyaya bir alternatif olmak için ortaya çıkan ve yeni iletişim teknolojileri ve platformlarının sunduğu imkanlarla gelişen, haber tüketicilerinin de haber üretim sürecine katıldığı yeni gazetecilik uygulaması olan yurttaş gazeteciliği ele alınacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yurttaş gazeteciliği kavramı,Ana akım medya ve alternatif medya arasındaki farklar,Yurttaş gazeteciliğinin hukuki ve etik boyutu,İnteraktiflik ve katılımcı gazetecilik,Yurttaş gazeteciliğin geleceği,Alternatif medya ortamlarındaki haberlerin analizi,Ara sınav,Bloglar ve blog gazeteciliği,Sosyal medya ve gazeteciliğe etkileri,Yurttaş gazeteciliğinde kullanılan farklı yöntemler ve teknikler I,Yurttaş gazeteciliğinde kullanılan farklı yöntemler ve teknikler II,Yurttaş gazeteciliğinde kullanılan farklı yöntemler ve teknikler III,Uygulama alıştırmaları,Final sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yurttaş gazeteciliği kavramını tanımlar.16, 5, 6, 9A, F, H
Yurttaş gazeteciliğinin basın faaliyetlerindeki yeri ve önemini ifade eder.16, 5, 6, 9A, F, H
Yurttaş gazeteciliği kavramının uygulama alanı ve temel ilkelerini açıklar.10, 16, 5, 9A, F, H
Yurttaş gazeteciliği ile haberin oluşumundaki yeni etkileri yorumlar.10, 16, 5, 9A, F, H
Yurttaş gazeteciliği ve sosyal medya haberciliğini tanımlar.10, 16, 5, 6, 9A, F, H
Alternatif medyayı tanımlar ve demokrasiyle ilişkisini kurar10, 16, 5, 6, 9A, F, H
Dijital çağın ile beraber yurttaş gazeteciliğinin gelişim sürecini ifade eder10, 16, 5, 6, 9A, F, H
Bir alternatif olarak yurttaş gazeteciliğinin ana akım medyayı nasıl değiştirdiğini ifade eder 10, 16, 5, 6, 9A, F, H
Gazetecilik alanındaki yeni kavramların altını çizer10, 16, 5, 6, 9A, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yurttaş gazeteciliği kavramı
2Ana akım medya ve alternatif medya arasındaki farklar
3Yurttaş gazeteciliğinin hukuki ve etik boyutu
4İnteraktiflik ve katılımcı gazetecilik
5Yurttaş gazeteciliğin geleceği
6Alternatif medya ortamlarındaki haberlerin analizi
7Ara sınav
8Bloglar ve blog gazeteciliği
9Sosyal medya ve gazeteciliğe etkileri
10Yurttaş gazeteciliğinde kullanılan farklı yöntemler ve teknikler I
11Yurttaş gazeteciliğinde kullanılan farklı yöntemler ve teknikler II
12Yurttaş gazeteciliğinde kullanılan farklı yöntemler ve teknikler III
13Uygulama alıştırmaları
14Final sınavı
Kaynak
-Alankuş, Sevda (derleyen), Gazetecilik ve Habercilik : Habercinin El Kitabı 4, BİA Yayınları, 2008 -Gıllmor, Dan, We The Media, O’Reilly Media, USA, 2004 -Citizen Journalism : Global Perspectives (Global Crises and the Media), edited by Stuart Allan, Einar Thorsen, Peter Lang Publishing, 2009
Mebis ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10