Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİLM ANALİZİ VE ELEŞTİRİSİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Selin ULUDOĞAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEstetik, teknik ve anlatısal özellikleri bakımından filmlerin yapısını çözümlemeyi öğretir. Film eleştirileriyle ilgili temel yaklaşımların kavranmasını sağlar, böylece filmlerin derinlikle değerlendirilmesi kabiliyeti kazandırır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sanat Olarak Film ,Film Teknolojisi ,Sinema Dili ,Sinema Tarihi ,Sinema Kuramları ,Medya ,Televizyon Programları ,Ara Sınav,Film Analizi #1,Film Analizi #2,Film analizi #3,Televizyon Programları Format Analizi,Uzun Eleştiri Makalesi Son Hali,Final Sınavı/ Sunumlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler film sanatı ve teknolojisini film tarihi bağlamında öğrenirler. Film dili, biçimi ve terimleri hakkında derinlemesine bilgi sahibi olarak hareketli görüntü analizi yapmayı öğrenirler. Film eleştirisinde altı temel yaklaşımı öğrenerek film raporu ve eleştiri makalesi yazmayı öğrenirler.11, 13, 20, 37, 6, 9A
Film sanatının ögelerini öğrenir10, 14, 16, 9E, F, G
Film dili terimlerini öğrenir ve film analizi yaparken uygular.12, 13, 16, 9
Film eleştirisi makalesi tasarlamayı ve yazmayı öğrenir10, 12, 13, 14, 9G
Film eleştirisinde altı temel yaklaşımı öğrenerek film raporu ve eleştiri makalesi yazarE, F, G, I
Hareketli görüntü çözümlemesi öğrenirE, F, I
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, I: Portfolyo Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sanat Olarak Film Ünite 1 "Bir Film Nasıl Okunur?"
2Film Teknolojisi Ünite 2 "Bir Film Nasıl Okunur?"
3Sinema Dili Ünite 3 "Bir Film Nasıl Okunur?"
4Sinema Tarihi Ünite 4 "Bir Film Nasıl Okunur?"
5Sinema Kuramları Ünite 1 Thomas Elsaesser "Film Kuramı"
6Medya Ünite 5 "Bir Film Nasıl Okunur?"
7Televizyon Programları Televizyon programları araştırma ödevi
8Ara SınavSınav tekrarı
9Film Analizi #1Film Terimleri Ödevi
10Film Analizi #2Film Eleştirisi Örnekleri Okuma
11Film analizi #3Film Analizi ve Eleştirisi Grup Çalışması
12Televizyon Programları Format AnaliziÜnite 6 "Bir Film Nasıl Okunur?"
13Uzun Eleştiri Makalesi Son HaliÜnite 7 "Bir Film Nasıl Okunur?" ; Elsaesser ve Hagener "Dijital Sinema"
14Final Sınavı/ SunumlarSınav Tekrarı
Kaynak
James Monaco, "Bir Film Nasıl Okunur? , Elsaesser ve Hagener "Film Kuramı", Sinema tarihindeki klasik sinema filmleri.
Timothy Corrigan, "Film Eleştirisi El Kitabı"

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme51575
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi428
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı122
Genel Sınav ve Hazırlığı133
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)138
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİLM ANALİZİ VE ELEŞTİRİSİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Selin ULUDOĞAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEstetik, teknik ve anlatısal özellikleri bakımından filmlerin yapısını çözümlemeyi öğretir. Film eleştirileriyle ilgili temel yaklaşımların kavranmasını sağlar, böylece filmlerin derinlikle değerlendirilmesi kabiliyeti kazandırır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sanat Olarak Film ,Film Teknolojisi ,Sinema Dili ,Sinema Tarihi ,Sinema Kuramları ,Medya ,Televizyon Programları ,Ara Sınav,Film Analizi #1,Film Analizi #2,Film analizi #3,Televizyon Programları Format Analizi,Uzun Eleştiri Makalesi Son Hali,Final Sınavı/ Sunumlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler film sanatı ve teknolojisini film tarihi bağlamında öğrenirler. Film dili, biçimi ve terimleri hakkında derinlemesine bilgi sahibi olarak hareketli görüntü analizi yapmayı öğrenirler. Film eleştirisinde altı temel yaklaşımı öğrenerek film raporu ve eleştiri makalesi yazmayı öğrenirler.11, 13, 20, 37, 6, 9A
Film sanatının ögelerini öğrenir10, 14, 16, 9E, F, G
Film dili terimlerini öğrenir ve film analizi yaparken uygular.12, 13, 16, 9
Film eleştirisi makalesi tasarlamayı ve yazmayı öğrenir10, 12, 13, 14, 9G
Film eleştirisinde altı temel yaklaşımı öğrenerek film raporu ve eleştiri makalesi yazarE, F, G, I
Hareketli görüntü çözümlemesi öğrenirE, F, I
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, I: Portfolyo Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sanat Olarak Film Ünite 1 "Bir Film Nasıl Okunur?"
2Film Teknolojisi Ünite 2 "Bir Film Nasıl Okunur?"
3Sinema Dili Ünite 3 "Bir Film Nasıl Okunur?"
4Sinema Tarihi Ünite 4 "Bir Film Nasıl Okunur?"
5Sinema Kuramları Ünite 1 Thomas Elsaesser "Film Kuramı"
6Medya Ünite 5 "Bir Film Nasıl Okunur?"
7Televizyon Programları Televizyon programları araştırma ödevi
8Ara SınavSınav tekrarı
9Film Analizi #1Film Terimleri Ödevi
10Film Analizi #2Film Eleştirisi Örnekleri Okuma
11Film analizi #3Film Analizi ve Eleştirisi Grup Çalışması
12Televizyon Programları Format AnaliziÜnite 6 "Bir Film Nasıl Okunur?"
13Uzun Eleştiri Makalesi Son HaliÜnite 7 "Bir Film Nasıl Okunur?" ; Elsaesser ve Hagener "Dijital Sinema"
14Final Sınavı/ SunumlarSınav Tekrarı
Kaynak
James Monaco, "Bir Film Nasıl Okunur? , Elsaesser ve Hagener "Film Kuramı", Sinema tarihindeki klasik sinema filmleri.
Timothy Corrigan, "Film Eleştirisi El Kitabı"

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10