Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNOVASYON VE İLETİŞİM | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı örgütlerde inovasyonu oluşturmak, yürütmek ve yönetmek adına temel oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnovasyonun Tanımı,İnovasyonun Belirleyicileri,İnovasyonun Özellikleri,İnovasyonun Etkisi,İnovasyonun Altyapısı,Ürün ve Süreç İnovasyonları,Diğer İnovasyon Çeşitleri,İnovasyon Süreç ve Yönetimi,İnovasyon Sürecinde Bilgi ve Öğrenme Süreçleri,İnovasyon Sürecini Güçlendiren Yapılar,İnovasyon ve Yönelimlilik,Pazarlama ve İnovasyon İlişkisi,İletişim ve İnovasyon İlişkisi,İnovasyonların Yayılımı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Örgütlerde inovasyon türlerini tanımlar | 9 | A |
Örgütlerde farklı inovasyon faaliyetleri önerir | 10 | A |
Örgütlerde inovasyon faaliyetlerini uygular | 9 | A |
Örgütlerde inovasyonu kavrar. | 13 | A |
İnovasyon faaliyetlerini ayırt eder. | 9 | A |
İnovatif faaliyetler tasarlar. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnovasyonun Tanımı | Kaynak kitaptaki ilgili konuyu okumak. |
2 | İnovasyonun Belirleyicileri | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
3 | İnovasyonun Özellikleri | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
4 | İnovasyonun Etkisi | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
5 | İnovasyonun Altyapısı | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
6 | Ürün ve Süreç İnovasyonları | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
7 | Diğer İnovasyon Çeşitleri | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
8 | İnovasyon Süreç ve Yönetimi | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
9 | İnovasyon Sürecinde Bilgi ve Öğrenme Süreçleri | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak |
10 | İnovasyon Sürecini Güçlendiren Yapılar | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
11 | İnovasyon ve Yönelimlilik | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak |
12 | Pazarlama ve İnovasyon İlişkisi | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
13 | İletişim ve İnovasyon İlişkisi | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
14 | İnovasyonların Yayılımı | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
Kaynak |
1.İnovasyon ve İnovasyon Yönetimi, Dr. Serkan Kılıç, , 2. Baskı, Şubat 2016. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 10 | 20 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 10 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 18 | 18 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNOVASYON VE İLETİŞİM | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı örgütlerde inovasyonu oluşturmak, yürütmek ve yönetmek adına temel oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnovasyonun Tanımı,İnovasyonun Belirleyicileri,İnovasyonun Özellikleri,İnovasyonun Etkisi,İnovasyonun Altyapısı,Ürün ve Süreç İnovasyonları,Diğer İnovasyon Çeşitleri,İnovasyon Süreç ve Yönetimi,İnovasyon Sürecinde Bilgi ve Öğrenme Süreçleri,İnovasyon Sürecini Güçlendiren Yapılar,İnovasyon ve Yönelimlilik,Pazarlama ve İnovasyon İlişkisi,İletişim ve İnovasyon İlişkisi,İnovasyonların Yayılımı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Örgütlerde inovasyon türlerini tanımlar | 9 | A |
Örgütlerde farklı inovasyon faaliyetleri önerir | 10 | A |
Örgütlerde inovasyon faaliyetlerini uygular | 9 | A |
Örgütlerde inovasyonu kavrar. | 13 | A |
İnovasyon faaliyetlerini ayırt eder. | 9 | A |
İnovatif faaliyetler tasarlar. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnovasyonun Tanımı | Kaynak kitaptaki ilgili konuyu okumak. |
2 | İnovasyonun Belirleyicileri | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
3 | İnovasyonun Özellikleri | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
4 | İnovasyonun Etkisi | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
5 | İnovasyonun Altyapısı | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
6 | Ürün ve Süreç İnovasyonları | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
7 | Diğer İnovasyon Çeşitleri | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
8 | İnovasyon Süreç ve Yönetimi | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
9 | İnovasyon Sürecinde Bilgi ve Öğrenme Süreçleri | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak |
10 | İnovasyon Sürecini Güçlendiren Yapılar | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
11 | İnovasyon ve Yönelimlilik | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak |
12 | Pazarlama ve İnovasyon İlişkisi | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
13 | İletişim ve İnovasyon İlişkisi | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
14 | İnovasyonların Yayılımı | Kaynaktaki ilgili konuyu okumak. |
Kaynak |
1.İnovasyon ve İnovasyon Yönetimi, Dr. Serkan Kılıç, , 2. Baskı, Şubat 2016. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |