Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNOVASYON VE İLETİŞİM-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı örgütlerde inovasyonu oluşturmak, yürütmek ve yönetmek adına temel oluşturmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İnovasyonun Tanımı,İnovasyonun Belirleyicileri,İnovasyonun Özellikleri,İnovasyonun Etkisi,İnovasyonun Altyapısı,Ürün ve Süreç İnovasyonları,Diğer İnovasyon Çeşitleri,İnovasyon Süreç ve Yönetimi,İnovasyon Sürecinde Bilgi ve Öğrenme Süreçleri,İnovasyon Sürecini Güçlendiren Yapılar,İnovasyon ve Yönelimlilik,Pazarlama ve İnovasyon İlişkisi,İletişim ve İnovasyon İlişkisi,İnovasyonların Yayılımı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Örgütlerde inovasyon türlerini tanımlar9A
Örgütlerde farklı inovasyon faaliyetleri önerir10A
Örgütlerde inovasyon faaliyetlerini uygular9A
Örgütlerde inovasyonu kavrar.13A
İnovasyon faaliyetlerini ayırt eder.9A
İnovatif faaliyetler tasarlar.9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İnovasyonun TanımıKaynak kitaptaki ilgili konuyu okumak.
2İnovasyonun BelirleyicileriKaynaktaki ilgili konuyu okumak.
3İnovasyonun ÖzellikleriKaynaktaki ilgili konuyu okumak.
4İnovasyonun EtkisiKaynaktaki ilgili konuyu okumak.
5İnovasyonun AltyapısıKaynaktaki ilgili konuyu okumak.
6Ürün ve Süreç İnovasyonlarıKaynaktaki ilgili konuyu okumak.
7Diğer İnovasyon ÇeşitleriKaynaktaki ilgili konuyu okumak.
8İnovasyon Süreç ve YönetimiKaynaktaki ilgili konuyu okumak.
9İnovasyon Sürecinde Bilgi ve Öğrenme SüreçleriKaynaktaki ilgili konuyu okumak
10İnovasyon Sürecini Güçlendiren YapılarKaynaktaki ilgili konuyu okumak.
11İnovasyon ve YönelimlilikKaynaktaki ilgili konuyu okumak
12Pazarlama ve İnovasyon İlişkisiKaynaktaki ilgili konuyu okumak.
13İletişim ve İnovasyon İlişkisiKaynaktaki ilgili konuyu okumak.
14İnovasyonların YayılımıKaynaktaki ilgili konuyu okumak.
Kaynak
1.İnovasyon ve İnovasyon Yönetimi, Dr. Serkan Kılıç, , 2. Baskı, Şubat 2016.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme21020
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı11818
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNOVASYON VE İLETİŞİM-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı örgütlerde inovasyonu oluşturmak, yürütmek ve yönetmek adına temel oluşturmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İnovasyonun Tanımı,İnovasyonun Belirleyicileri,İnovasyonun Özellikleri,İnovasyonun Etkisi,İnovasyonun Altyapısı,Ürün ve Süreç İnovasyonları,Diğer İnovasyon Çeşitleri,İnovasyon Süreç ve Yönetimi,İnovasyon Sürecinde Bilgi ve Öğrenme Süreçleri,İnovasyon Sürecini Güçlendiren Yapılar,İnovasyon ve Yönelimlilik,Pazarlama ve İnovasyon İlişkisi,İletişim ve İnovasyon İlişkisi,İnovasyonların Yayılımı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Örgütlerde inovasyon türlerini tanımlar9A
Örgütlerde farklı inovasyon faaliyetleri önerir10A
Örgütlerde inovasyon faaliyetlerini uygular9A
Örgütlerde inovasyonu kavrar.13A
İnovasyon faaliyetlerini ayırt eder.9A
İnovatif faaliyetler tasarlar.9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İnovasyonun TanımıKaynak kitaptaki ilgili konuyu okumak.
2İnovasyonun BelirleyicileriKaynaktaki ilgili konuyu okumak.
3İnovasyonun ÖzellikleriKaynaktaki ilgili konuyu okumak.
4İnovasyonun EtkisiKaynaktaki ilgili konuyu okumak.
5İnovasyonun AltyapısıKaynaktaki ilgili konuyu okumak.
6Ürün ve Süreç İnovasyonlarıKaynaktaki ilgili konuyu okumak.
7Diğer İnovasyon ÇeşitleriKaynaktaki ilgili konuyu okumak.
8İnovasyon Süreç ve YönetimiKaynaktaki ilgili konuyu okumak.
9İnovasyon Sürecinde Bilgi ve Öğrenme SüreçleriKaynaktaki ilgili konuyu okumak
10İnovasyon Sürecini Güçlendiren YapılarKaynaktaki ilgili konuyu okumak.
11İnovasyon ve YönelimlilikKaynaktaki ilgili konuyu okumak
12Pazarlama ve İnovasyon İlişkisiKaynaktaki ilgili konuyu okumak.
13İletişim ve İnovasyon İlişkisiKaynaktaki ilgili konuyu okumak.
14İnovasyonların YayılımıKaynaktaki ilgili konuyu okumak.
Kaynak
1.İnovasyon ve İnovasyon Yönetimi, Dr. Serkan Kılıç, , 2. Baskı, Şubat 2016.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10