Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YENİ MEDYA VE REKLAMCILIK | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; reklam projelerinde yeni medyanın etkili bir şekilde kullanılabilmesine yönelik olarak detaylı bilgi sunmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yeni İletişim Teknolojileri ve Pazarlama İletişimi İlişkisi,Yeni Medya Kavramı ve Kapsamı, Yeni Medyanın Özellikleri,Yeni Tüketici, Kuşaklar ve Özellikleri,Reklam Kavramı&Reklam Türleri,Reklam Mecraları-1,Reklam Mecraları-2,Reklam ve Kreativite,Reklam Stratejileri,Reklam Üretim Süreci,İnternet Reklamcılığı,Video Reklamcılığı&Viral Reklamcılık,Arama Motoru Optimizasyonu(SEO) &Arama Motoru Pazarlaması(SEM),Sosyal Medya Reklamcılığı&Mobil Reklamcılık,Örnek Olay İncelemeleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Reklam hakkındaki temel kavramları açıklar. | 14, 5, 6, 9 | A, E |
Sosyal ağ sitelerinde temel reklam stratejilerini açıklar. | 14, 5, 6, 9 | A, E |
Dijital ortamda uygulanan temel ağızdan ağıza pazarlama türlerini tanır. | 14, 5, 6, 9 | A, E |
Yeni Medya ortamında reklam kampanyası planlar. | 14, 5, 6, 9 | A, E |
Viral Reklam hazırlar. | 14, 5, 6, 9 | A, E |
Etkin bir dijital kampanyanın temel prensiplerini açıklar. | 14, 5, 6, 9 | A, E |
Podcasting, Weblogging, Vlogging, moblogging uygulamalarını yorumlar. | 14, 5, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yeni İletişim Teknolojileri ve Pazarlama İletişimi İlişkisi | |
2 | Yeni Medya Kavramı ve Kapsamı, Yeni Medyanın Özellikleri | |
3 | Yeni Tüketici, Kuşaklar ve Özellikleri | |
4 | Reklam Kavramı&Reklam Türleri | |
5 | Reklam Mecraları-1 | |
6 | Reklam Mecraları-2 | |
7 | Reklam ve Kreativite | |
8 | Reklam Stratejileri | |
9 | Reklam Üretim Süreci | |
10 | İnternet Reklamcılığı | |
11 | Video Reklamcılığı&Viral Reklamcılık | |
12 | Arama Motoru Optimizasyonu(SEO) &Arama Motoru Pazarlaması(SEM) | |
13 | Sosyal Medya Reklamcılığı&Mobil Reklamcılık | |
14 | Örnek Olay İncelemeleri |
Kaynak |
150 Soruda Geleneksel ve Dijital Reklamcılık, Recep Yılmaz ve M. Nur Erdem, Umuttepe Yayınları, Kocaeli, 2016. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 10 | 20 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 10 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(132/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YENİ MEDYA VE REKLAMCILIK | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; reklam projelerinde yeni medyanın etkili bir şekilde kullanılabilmesine yönelik olarak detaylı bilgi sunmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yeni İletişim Teknolojileri ve Pazarlama İletişimi İlişkisi,Yeni Medya Kavramı ve Kapsamı, Yeni Medyanın Özellikleri,Yeni Tüketici, Kuşaklar ve Özellikleri,Reklam Kavramı&Reklam Türleri,Reklam Mecraları-1,Reklam Mecraları-2,Reklam ve Kreativite,Reklam Stratejileri,Reklam Üretim Süreci,İnternet Reklamcılığı,Video Reklamcılığı&Viral Reklamcılık,Arama Motoru Optimizasyonu(SEO) &Arama Motoru Pazarlaması(SEM),Sosyal Medya Reklamcılığı&Mobil Reklamcılık,Örnek Olay İncelemeleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Reklam hakkındaki temel kavramları açıklar. | 14, 5, 6, 9 | A, E |
Sosyal ağ sitelerinde temel reklam stratejilerini açıklar. | 14, 5, 6, 9 | A, E |
Dijital ortamda uygulanan temel ağızdan ağıza pazarlama türlerini tanır. | 14, 5, 6, 9 | A, E |
Yeni Medya ortamında reklam kampanyası planlar. | 14, 5, 6, 9 | A, E |
Viral Reklam hazırlar. | 14, 5, 6, 9 | A, E |
Etkin bir dijital kampanyanın temel prensiplerini açıklar. | 14, 5, 6, 9 | A, E |
Podcasting, Weblogging, Vlogging, moblogging uygulamalarını yorumlar. | 14, 5, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yeni İletişim Teknolojileri ve Pazarlama İletişimi İlişkisi | |
2 | Yeni Medya Kavramı ve Kapsamı, Yeni Medyanın Özellikleri | |
3 | Yeni Tüketici, Kuşaklar ve Özellikleri | |
4 | Reklam Kavramı&Reklam Türleri | |
5 | Reklam Mecraları-1 | |
6 | Reklam Mecraları-2 | |
7 | Reklam ve Kreativite | |
8 | Reklam Stratejileri | |
9 | Reklam Üretim Süreci | |
10 | İnternet Reklamcılığı | |
11 | Video Reklamcılığı&Viral Reklamcılık | |
12 | Arama Motoru Optimizasyonu(SEO) &Arama Motoru Pazarlaması(SEM) | |
13 | Sosyal Medya Reklamcılığı&Mobil Reklamcılık | |
14 | Örnek Olay İncelemeleri |
Kaynak |
150 Soruda Geleneksel ve Dijital Reklamcılık, Recep Yılmaz ve M. Nur Erdem, Umuttepe Yayınları, Kocaeli, 2016. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |