Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK UYGULAMALARI -Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Selçuk Uğur ÇOBANOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFotoğrafçılığın sanatsal alt yapısını ortaya çıkarmak. Fotoğraf kültürü ve teknik anlamda bilinçli bir yetkinlik kazandırmak. Hayata iki boyutlu bir bakış açısı kazandırmak. Fotoğraf teknolojisi ve kullanım metotlarına yönelik temel bilginin aktarılması, bir konsept bağlamında fayda sağlayacak biçimde etkin kullanılabilmeleri ve gerçekleştirilen uygulamalarla edinilecek sanatsal duruş ve mesleki tecrübeye katkı sağlaması amaçlanır. Fotoğraf teknik ekipmanlarının/donanımlarının tanıtılması ve özellikleri hakkında farkındalık yaratmak, söz konusu ekipmanların/donanımların amaca uygun kullanımı konusunda bilgi vermek ve kullanım disiplinini kazandırmak amaçlanır.
Dersin İçeriğiBu ders; Fotoğraf nedir? Fotoğrafın bulunuşu ve tarihi. Fotoğrafın teknik
süreci. Fotoğraf makineleri. 35. mm ve digital makinelerin çalışma
prensipleri. Film ve digital materyallerin özellikleri.,Pozlama ve Kontrol sistemleri. Diyafram ve shutter speed tanımları
ve aralarındaki ilişki. Film hızları. İso kullanım alanları. Alan derinliği
ve netleme sistemleri. Kompozisyon bilgisi. Fotoğrafçılıkta
perspektif çalışmaları.
,Objektiflerin tanıtımı. Fiziki çalışma prensipleri. Lens çeşitleri ve
kullanım alanları. Normal, geniş, tele, zoom ve makro objektifler.,Aktüel ortamda uygulamalı açık hava fotoğrafçılığı. Derslik dışında
yapılacaktır. Makine/Diyafram/Enstantane/Lens ilişkileri pratiği.,Öğrencilerin çektikleri fotoğraflar üzerinde tartışma. Grup çalışmalarının
değerlendirilmesi. Adobe Lightroom Programı anlatımı.,Stüdyo fotoğrafçılığı / KURUMSAL PORTRE / MODA fotoğrafçılığı.
Kullanılan yan ekipmanlar. Tripod / Işık / Set kurulumları,Aktüel ortamda uygulamalı açık hava portre fotoğrafçılığı.,Öğrencilerin çektikleri portre fotoğrafları üzerinde değerlendirmeler.,Stüdyo fotoğrafçılığı / ÜRÜN fotoğrafçılığı. Işık kurulumları.,Öğrencilerin çektikleri ürün fotoğrafları üzerinde değerlendirmeler.,Aktüel ortamda uygulamalı İÇ/DIŞ MEKAN fotoğraf çekimi. Perspektif
anlatımı. Derslik dışında yapılacaktır.,Öğrencilerin çektikleri mekan fotoğrafları üzerinde değerlendirmeler.,Hareketli nesnelerin çekimi; ETKİNLİK / enstantane fotoğrafçılığı.
Uygulamalı çalışmalar.,Öğrencilerin çektikleri etkinlik fotoğrafları üzerinde değerlendirmeler.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fotoğrafın tarihi gelişimini kaydedebilecektir14, 2, 5, 6E, H
Kullanacağı ekipmanları doğru tespit edebilecektir14, 2, 5, 6E
Tamamen manuel bir yaklaşımla çekim yapabilen özgün fotoğraf tekniklerini uygulayabilecektir.14, 20, 6E
Kullanılan makinenin, insan bakış açısındaki kontrolünü sınırlandırabilecektir14, 2, 20E, H
Adobe Lightroom fotoğraf düzeltme/işleme programı uygulamalarını uygulamalarını kullanabilecektir.14, 2, 6, 9
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fotoğraf nedir? Fotoğrafın bulunuşu ve tarihi. Fotoğrafın teknik
süreci. Fotoğraf makineleri. 35. mm ve digital makinelerin çalışma
prensipleri. Film ve digital materyallerin özellikleri.
2Pozlama ve Kontrol sistemleri. Diyafram ve shutter speed tanımları
ve aralarındaki ilişki. Film hızları. İso kullanım alanları. Alan derinliği
ve netleme sistemleri. Kompozisyon bilgisi. Fotoğrafçılıkta
perspektif çalışmaları.
3Objektiflerin tanıtımı. Fiziki çalışma prensipleri. Lens çeşitleri ve
kullanım alanları. Normal, geniş, tele, zoom ve makro objektifler.
4Aktüel ortamda uygulamalı açık hava fotoğrafçılığı. Derslik dışında
yapılacaktır. Makine/Diyafram/Enstantane/Lens ilişkileri pratiği.
5Öğrencilerin çektikleri fotoğraflar üzerinde tartışma. Grup çalışmalarının
değerlendirilmesi. Adobe Lightroom Programı anlatımı.
6Stüdyo fotoğrafçılığı / KURUMSAL PORTRE / MODA fotoğrafçılığı.
Kullanılan yan ekipmanlar. Tripod / Işık / Set kurulumları
7Aktüel ortamda uygulamalı açık hava portre fotoğrafçılığı.
8Öğrencilerin çektikleri portre fotoğrafları üzerinde değerlendirmeler.
9Stüdyo fotoğrafçılığı / ÜRÜN fotoğrafçılığı. Işık kurulumları.
10Öğrencilerin çektikleri ürün fotoğrafları üzerinde değerlendirmeler.
11Aktüel ortamda uygulamalı İÇ/DIŞ MEKAN fotoğraf çekimi. Perspektif
anlatımı. Derslik dışında yapılacaktır.
12Öğrencilerin çektikleri mekan fotoğrafları üzerinde değerlendirmeler.
13Hareketli nesnelerin çekimi; ETKİNLİK / enstantane fotoğrafçılığı.
Uygulamalı çalışmalar.
14Öğrencilerin çektikleri etkinlik fotoğrafları üzerinde değerlendirmeler.
Kaynak
1.David Hurn - Fotoğrafçı Olmak; Espas Kuram Sanat Yayınları 2. John Berger - Bir Fotoğrafı Anlamak; Metis Yayınları 3. Jackie Higgins - Fotoğraf Neden Kusursuz Olmak Zorunda Değildir; HayalPerest Kitap 4. Gisele Freund - Fotoğraf ve Toplum; Sel Yayıncılık 5. Roland Barthes - Fotoğraf Üzerine Düşünceler; AltıKırkbeş Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi22040
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer21632
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11616
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK UYGULAMALARI -Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Selçuk Uğur ÇOBANOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFotoğrafçılığın sanatsal alt yapısını ortaya çıkarmak. Fotoğraf kültürü ve teknik anlamda bilinçli bir yetkinlik kazandırmak. Hayata iki boyutlu bir bakış açısı kazandırmak. Fotoğraf teknolojisi ve kullanım metotlarına yönelik temel bilginin aktarılması, bir konsept bağlamında fayda sağlayacak biçimde etkin kullanılabilmeleri ve gerçekleştirilen uygulamalarla edinilecek sanatsal duruş ve mesleki tecrübeye katkı sağlaması amaçlanır. Fotoğraf teknik ekipmanlarının/donanımlarının tanıtılması ve özellikleri hakkında farkındalık yaratmak, söz konusu ekipmanların/donanımların amaca uygun kullanımı konusunda bilgi vermek ve kullanım disiplinini kazandırmak amaçlanır.
Dersin İçeriğiBu ders; Fotoğraf nedir? Fotoğrafın bulunuşu ve tarihi. Fotoğrafın teknik
süreci. Fotoğraf makineleri. 35. mm ve digital makinelerin çalışma
prensipleri. Film ve digital materyallerin özellikleri.,Pozlama ve Kontrol sistemleri. Diyafram ve shutter speed tanımları
ve aralarındaki ilişki. Film hızları. İso kullanım alanları. Alan derinliği
ve netleme sistemleri. Kompozisyon bilgisi. Fotoğrafçılıkta
perspektif çalışmaları.
,Objektiflerin tanıtımı. Fiziki çalışma prensipleri. Lens çeşitleri ve
kullanım alanları. Normal, geniş, tele, zoom ve makro objektifler.,Aktüel ortamda uygulamalı açık hava fotoğrafçılığı. Derslik dışında
yapılacaktır. Makine/Diyafram/Enstantane/Lens ilişkileri pratiği.,Öğrencilerin çektikleri fotoğraflar üzerinde tartışma. Grup çalışmalarının
değerlendirilmesi. Adobe Lightroom Programı anlatımı.,Stüdyo fotoğrafçılığı / KURUMSAL PORTRE / MODA fotoğrafçılığı.
Kullanılan yan ekipmanlar. Tripod / Işık / Set kurulumları,Aktüel ortamda uygulamalı açık hava portre fotoğrafçılığı.,Öğrencilerin çektikleri portre fotoğrafları üzerinde değerlendirmeler.,Stüdyo fotoğrafçılığı / ÜRÜN fotoğrafçılığı. Işık kurulumları.,Öğrencilerin çektikleri ürün fotoğrafları üzerinde değerlendirmeler.,Aktüel ortamda uygulamalı İÇ/DIŞ MEKAN fotoğraf çekimi. Perspektif
anlatımı. Derslik dışında yapılacaktır.,Öğrencilerin çektikleri mekan fotoğrafları üzerinde değerlendirmeler.,Hareketli nesnelerin çekimi; ETKİNLİK / enstantane fotoğrafçılığı.
Uygulamalı çalışmalar.,Öğrencilerin çektikleri etkinlik fotoğrafları üzerinde değerlendirmeler.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fotoğrafın tarihi gelişimini kaydedebilecektir14, 2, 5, 6E, H
Kullanacağı ekipmanları doğru tespit edebilecektir14, 2, 5, 6E
Tamamen manuel bir yaklaşımla çekim yapabilen özgün fotoğraf tekniklerini uygulayabilecektir.14, 20, 6E
Kullanılan makinenin, insan bakış açısındaki kontrolünü sınırlandırabilecektir14, 2, 20E, H
Adobe Lightroom fotoğraf düzeltme/işleme programı uygulamalarını uygulamalarını kullanabilecektir.14, 2, 6, 9
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fotoğraf nedir? Fotoğrafın bulunuşu ve tarihi. Fotoğrafın teknik
süreci. Fotoğraf makineleri. 35. mm ve digital makinelerin çalışma
prensipleri. Film ve digital materyallerin özellikleri.
2Pozlama ve Kontrol sistemleri. Diyafram ve shutter speed tanımları
ve aralarındaki ilişki. Film hızları. İso kullanım alanları. Alan derinliği
ve netleme sistemleri. Kompozisyon bilgisi. Fotoğrafçılıkta
perspektif çalışmaları.
3Objektiflerin tanıtımı. Fiziki çalışma prensipleri. Lens çeşitleri ve
kullanım alanları. Normal, geniş, tele, zoom ve makro objektifler.
4Aktüel ortamda uygulamalı açık hava fotoğrafçılığı. Derslik dışında
yapılacaktır. Makine/Diyafram/Enstantane/Lens ilişkileri pratiği.
5Öğrencilerin çektikleri fotoğraflar üzerinde tartışma. Grup çalışmalarının
değerlendirilmesi. Adobe Lightroom Programı anlatımı.
6Stüdyo fotoğrafçılığı / KURUMSAL PORTRE / MODA fotoğrafçılığı.
Kullanılan yan ekipmanlar. Tripod / Işık / Set kurulumları
7Aktüel ortamda uygulamalı açık hava portre fotoğrafçılığı.
8Öğrencilerin çektikleri portre fotoğrafları üzerinde değerlendirmeler.
9Stüdyo fotoğrafçılığı / ÜRÜN fotoğrafçılığı. Işık kurulumları.
10Öğrencilerin çektikleri ürün fotoğrafları üzerinde değerlendirmeler.
11Aktüel ortamda uygulamalı İÇ/DIŞ MEKAN fotoğraf çekimi. Perspektif
anlatımı. Derslik dışında yapılacaktır.
12Öğrencilerin çektikleri mekan fotoğrafları üzerinde değerlendirmeler.
13Hareketli nesnelerin çekimi; ETKİNLİK / enstantane fotoğrafçılığı.
Uygulamalı çalışmalar.
14Öğrencilerin çektikleri etkinlik fotoğrafları üzerinde değerlendirmeler.
Kaynak
1.David Hurn - Fotoğrafçı Olmak; Espas Kuram Sanat Yayınları 2. John Berger - Bir Fotoğrafı Anlamak; Metis Yayınları 3. Jackie Higgins - Fotoğraf Neden Kusursuz Olmak Zorunda Değildir; HayalPerest Kitap 4. Gisele Freund - Fotoğraf ve Toplum; Sel Yayıncılık 5. Roland Barthes - Fotoğraf Üzerine Düşünceler; AltıKırkbeş Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10