Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HABER YAZMA-Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Yusuf ÖZKIR
Dersi VerenlerProf.Dr. Müge DEMİR AYRAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHaber toplama ve yazma konusunda kullanılacak yöntemleri, yazım kurallarını, haberde kaynak kullanımını ve haber dğgerlerini öğretmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Gazeteciliğe Giriş ve Haber Yazma,Haber tanımları ve haberin öğeleri,Haber toplama ve haber kaynakları,Haber üretim aşamaları
,Haber yazma kuralları ve Haber yazarken kullanılan fiiller
,Haberde Kullanılmaması gereken kelimeler ve imla kuralları,Basın bülteninden haber üretimi I
,Haber Ajansları,Haber örneklerinin öğrencilerin katılımı ile değerlendirilmesi. Magazin haberleri, ekonomi haberleri

,Haber örneklerinin öğrencilerin katılımı ile değerlendirilmesi. Spor haberlerı, polıtıka haberlerı
,Haber yazma konusunda uygulama çalışmaları ve öğrencilerin yazdığı haberlerin değerlendirilmesi
,Haber yazma konusunda uygulama çalışmaları ve öğrencilerin yazdığı haberlerin değerlendirilmesi
,Haber yazma konusunda uygulama çalışmaları ve öğrencilerin yazdığı haberlerin değerlendirilmesi
,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Haber toplama ve yazma konusunda kullanılacak yontemleri kavrar.10, 13, 16, 6, 8, 9A, E
Haberlerin cesıtlerıne gore yazım kurallarını bilir. 10, 16, 6, 9A, E
İmla kurallarını ve noktalama ısaretlerını dogru kullanır.10, 16, 6, 8, 9A, E
Basın bulteninden haber üretiminin yöntemlerini kavrar.10, 13, 14, 16, 6, 9A
Habercilik alanına temel oluşturan kavramları kullanır. 10, 16, 6, 9A, E
Haberin çeşitlerini sınıflandırır.10, 16, 6, 8, 9A
Haberciliğin yapısal özellikleri ve kullanılan dili çözümler.10, 13, 16, 6, 8, 9A
Gündem organizasyonunu gerçekleştirir.10, 16, 6, 9A
Gazetecilikte haber yazmak için kullanılan çeşitli konuları ve yöntemleri ayırt eder. 10, 13, 16, 6, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Gazeteciliğe Giriş ve Haber YazmaTahincioğlu, G. Haber Yazma Teknikleri. Sivil Toplum Kuruluşları İçin Hak Temelli Gazetecilik Kılavuzu, 17.
2Haber tanımları ve haberin öğeleriTorun, N. N. Y. (2022). MEDYA VE İLETİŞİMDE HABER TOPLAMA VE YAZMA.
3Haber toplama ve haber kaynakları
4Haber üretim aşamaları
5Haber yazma kuralları ve Haber yazarken kullanılan fiiller
6Haberde Kullanılmaması gereken kelimeler ve imla kuralları
7Basın bülteninden haber üretimi I
8Haber Ajansları
9Haber örneklerinin öğrencilerin katılımı ile değerlendirilmesi. Magazin haberleri, ekonomi haberleri

10Haber örneklerinin öğrencilerin katılımı ile değerlendirilmesi. Spor haberlerı, polıtıka haberlerı
11Haber yazma konusunda uygulama çalışmaları ve öğrencilerin yazdığı haberlerin değerlendirilmesi
12Haber yazma konusunda uygulama çalışmaları ve öğrencilerin yazdığı haberlerin değerlendirilmesi
13Haber yazma konusunda uygulama çalışmaları ve öğrencilerin yazdığı haberlerin değerlendirilmesi
14Genel Değerlendirme
Kaynak
Kemal Aslan, Ben de Yazarim, Orneklerle Haber Yazma Oya Tokgoz, Temel Gazetecilik
Mebis üzerinden paylaşılacak notlar.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14114
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı14114
Ara Sınav ve Hazırlığı14228
Genel Sınav ve Hazırlığı14342
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)140
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HABER YAZMA-Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Yusuf ÖZKIR
Dersi VerenlerProf.Dr. Müge DEMİR AYRAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHaber toplama ve yazma konusunda kullanılacak yöntemleri, yazım kurallarını, haberde kaynak kullanımını ve haber dğgerlerini öğretmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Gazeteciliğe Giriş ve Haber Yazma,Haber tanımları ve haberin öğeleri,Haber toplama ve haber kaynakları,Haber üretim aşamaları
,Haber yazma kuralları ve Haber yazarken kullanılan fiiller
,Haberde Kullanılmaması gereken kelimeler ve imla kuralları,Basın bülteninden haber üretimi I
,Haber Ajansları,Haber örneklerinin öğrencilerin katılımı ile değerlendirilmesi. Magazin haberleri, ekonomi haberleri

,Haber örneklerinin öğrencilerin katılımı ile değerlendirilmesi. Spor haberlerı, polıtıka haberlerı
,Haber yazma konusunda uygulama çalışmaları ve öğrencilerin yazdığı haberlerin değerlendirilmesi
,Haber yazma konusunda uygulama çalışmaları ve öğrencilerin yazdığı haberlerin değerlendirilmesi
,Haber yazma konusunda uygulama çalışmaları ve öğrencilerin yazdığı haberlerin değerlendirilmesi
,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Haber toplama ve yazma konusunda kullanılacak yontemleri kavrar.10, 13, 16, 6, 8, 9A, E
Haberlerin cesıtlerıne gore yazım kurallarını bilir. 10, 16, 6, 9A, E
İmla kurallarını ve noktalama ısaretlerını dogru kullanır.10, 16, 6, 8, 9A, E
Basın bulteninden haber üretiminin yöntemlerini kavrar.10, 13, 14, 16, 6, 9A
Habercilik alanına temel oluşturan kavramları kullanır. 10, 16, 6, 9A, E
Haberin çeşitlerini sınıflandırır.10, 16, 6, 8, 9A
Haberciliğin yapısal özellikleri ve kullanılan dili çözümler.10, 13, 16, 6, 8, 9A
Gündem organizasyonunu gerçekleştirir.10, 16, 6, 9A
Gazetecilikte haber yazmak için kullanılan çeşitli konuları ve yöntemleri ayırt eder. 10, 13, 16, 6, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Gazeteciliğe Giriş ve Haber YazmaTahincioğlu, G. Haber Yazma Teknikleri. Sivil Toplum Kuruluşları İçin Hak Temelli Gazetecilik Kılavuzu, 17.
2Haber tanımları ve haberin öğeleriTorun, N. N. Y. (2022). MEDYA VE İLETİŞİMDE HABER TOPLAMA VE YAZMA.
3Haber toplama ve haber kaynakları
4Haber üretim aşamaları
5Haber yazma kuralları ve Haber yazarken kullanılan fiiller
6Haberde Kullanılmaması gereken kelimeler ve imla kuralları
7Basın bülteninden haber üretimi I
8Haber Ajansları
9Haber örneklerinin öğrencilerin katılımı ile değerlendirilmesi. Magazin haberleri, ekonomi haberleri

10Haber örneklerinin öğrencilerin katılımı ile değerlendirilmesi. Spor haberlerı, polıtıka haberlerı
11Haber yazma konusunda uygulama çalışmaları ve öğrencilerin yazdığı haberlerin değerlendirilmesi
12Haber yazma konusunda uygulama çalışmaları ve öğrencilerin yazdığı haberlerin değerlendirilmesi
13Haber yazma konusunda uygulama çalışmaları ve öğrencilerin yazdığı haberlerin değerlendirilmesi
14Genel Değerlendirme
Kaynak
Kemal Aslan, Ben de Yazarim, Orneklerle Haber Yazma Oya Tokgoz, Temel Gazetecilik
Mebis üzerinden paylaşılacak notlar.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10