Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DRAMATURJİ UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Selin ULUDOĞAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Selin ULUDOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere teorik Dramaturji bilgilerini uygulama becerilerini kazandırmayı hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dramaturji Nedir? ,Dramatik Analiz ,Klasik Oyunlar ,Tragedya,Dramatik Analiz Formatı ,Dramatik Oyun Analizi,Prodüksiyon Dramaturjisi ,Ara Sınav,Tiyatro Prodüksiyonu ,Sinema Prodüksiyonu,Tiyatro ve Sinema ,Tiyatro ve TV ,Konsept Çalışması,Final Sınavı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler dramaturji dersinde öğrendikleri senaryo analiz formatını kullanarak sahneleme ve prodüksiyon aşamalarını yönetmenlik, oyunculuk, senaryo yazımı ve konsept tasarımı alanlarında uygulayabileceklerdir. Produksiyon dramaturjisi sürecini yönetebileceklerdir. | 9 | A, E, F |
Prodüksiyon dramaturjisi aşamalarını yürütebilir. | F, H, I | |
Gösteri sanatları alanında tanıtım yapabilir. | 9 | E, F, H, I |
Prodüksiyon aşamasında konsept yaratabilir ve uygulayabilir. | 19, 31 | E |
Yönetmenlik, oyunculuk, senaryo yazarlığı ve sahneleme terimlerini bilir. | E, F, H, I |
Öğretim Yöntemleri: | 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 31: Öykü Oluşturma Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, I: Portfolyo Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dramaturji Nedir? | "Hamburg Dramaturjisi" araştırma ödevi |
2 | Dramatik Analiz | Dramatik analiz formatı ödevi |
3 | Klasik Oyunlar | Elizabeth dönemi tiyatrosu araştırma ödevi |
4 | Tragedya | Sofokles Üçlemesi analiz ödevi |
5 | Dramatik Analiz Formatı | Oyun analizi ödevi |
6 | Dramatik Oyun Analizi | senaryo analizi ödevi |
7 | Prodüksiyon Dramaturjisi | Gösteri sanatları terimleri ödevi |
8 | Ara Sınav | Sınav için tekrar |
9 | Tiyatro Prodüksiyonu | Broadway tiyatroları tarihi ödevi |
10 | Sinema Prodüksiyonu | prodüksiyon aşamaları ödevi |
11 | Tiyatro ve Sinema | Ekran uyarlamaları oyunların filmlerini izleme |
12 | Tiyatro ve TV | Shakespeare BBC prodüksiyonları |
13 | Konsept Çalışması | Konsept tasarımı grup çalışması |
14 | Final Sınavı | Sınav için tekrar |
Kaynak |
Aristotles "Poetika", Konstantin Stanislavski "Bir Aktör Hazırlanıyor", Syd Field "Senaryo Yazımının Temelleri"; Blake Snyder "O Kediyi Kurtar"; William Shakespeare "Hamlet", "Romeo & Juliet, "III. Richard", Anton Çehov "Martı", "Vişne Bahçesi"; Henrik Ibsen "Bir Bebek Evi". |
David Wiles, Christine Dymkowski, "Tiyatro Tarihi" |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | X | |||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | X | |||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | X | |||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | X | |||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | X | |||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | X | |||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | X | |||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | X | |||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DRAMATURJİ UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Selin ULUDOĞAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Selin ULUDOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere teorik Dramaturji bilgilerini uygulama becerilerini kazandırmayı hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dramaturji Nedir? ,Dramatik Analiz ,Klasik Oyunlar ,Tragedya,Dramatik Analiz Formatı ,Dramatik Oyun Analizi,Prodüksiyon Dramaturjisi ,Ara Sınav,Tiyatro Prodüksiyonu ,Sinema Prodüksiyonu,Tiyatro ve Sinema ,Tiyatro ve TV ,Konsept Çalışması,Final Sınavı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler dramaturji dersinde öğrendikleri senaryo analiz formatını kullanarak sahneleme ve prodüksiyon aşamalarını yönetmenlik, oyunculuk, senaryo yazımı ve konsept tasarımı alanlarında uygulayabileceklerdir. Produksiyon dramaturjisi sürecini yönetebileceklerdir. | 9 | A, E, F |
Prodüksiyon dramaturjisi aşamalarını yürütebilir. | F, H, I | |
Gösteri sanatları alanında tanıtım yapabilir. | 9 | E, F, H, I |
Prodüksiyon aşamasında konsept yaratabilir ve uygulayabilir. | 19, 31 | E |
Yönetmenlik, oyunculuk, senaryo yazarlığı ve sahneleme terimlerini bilir. | E, F, H, I |
Öğretim Yöntemleri: | 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 31: Öykü Oluşturma Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, I: Portfolyo Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dramaturji Nedir? | "Hamburg Dramaturjisi" araştırma ödevi |
2 | Dramatik Analiz | Dramatik analiz formatı ödevi |
3 | Klasik Oyunlar | Elizabeth dönemi tiyatrosu araştırma ödevi |
4 | Tragedya | Sofokles Üçlemesi analiz ödevi |
5 | Dramatik Analiz Formatı | Oyun analizi ödevi |
6 | Dramatik Oyun Analizi | senaryo analizi ödevi |
7 | Prodüksiyon Dramaturjisi | Gösteri sanatları terimleri ödevi |
8 | Ara Sınav | Sınav için tekrar |
9 | Tiyatro Prodüksiyonu | Broadway tiyatroları tarihi ödevi |
10 | Sinema Prodüksiyonu | prodüksiyon aşamaları ödevi |
11 | Tiyatro ve Sinema | Ekran uyarlamaları oyunların filmlerini izleme |
12 | Tiyatro ve TV | Shakespeare BBC prodüksiyonları |
13 | Konsept Çalışması | Konsept tasarımı grup çalışması |
14 | Final Sınavı | Sınav için tekrar |
Kaynak |
Aristotles "Poetika", Konstantin Stanislavski "Bir Aktör Hazırlanıyor", Syd Field "Senaryo Yazımının Temelleri"; Blake Snyder "O Kediyi Kurtar"; William Shakespeare "Hamlet", "Romeo & Juliet, "III. Richard", Anton Çehov "Martı", "Vişne Bahçesi"; Henrik Ibsen "Bir Bebek Evi". |
David Wiles, Christine Dymkowski, "Tiyatro Tarihi" |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | X | |||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | X | |||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | X | |||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | X | |||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | X | |||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | X | |||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | X | |||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | X | |||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |