Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DRAMATURJİ UYGULAMALARI-Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Selin ULUDOĞAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Selin ULUDOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders öğrencilere teorik Dramaturji bilgilerini uygulama becerilerini kazandırmayı hedeflemektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dramaturji Nedir? ,Dramatik Analiz ,Klasik Oyunlar ,Tragedya,Dramatik Analiz Formatı ,Dramatik Oyun Analizi,Prodüksiyon Dramaturjisi ,Ara Sınav,Tiyatro Prodüksiyonu ,Sinema Prodüksiyonu,Tiyatro ve Sinema ,Tiyatro ve TV ,Konsept Çalışması,Final Sınavı ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler dramaturji dersinde öğrendikleri senaryo analiz formatını kullanarak sahneleme ve prodüksiyon aşamalarını yönetmenlik, oyunculuk, senaryo yazımı ve konsept tasarımı alanlarında uygulayabileceklerdir. Produksiyon dramaturjisi sürecini yönetebileceklerdir. 9A, E, F
Prodüksiyon dramaturjisi aşamalarını yürütebilir. F, H, I
Gösteri sanatları alanında tanıtım yapabilir.9E, F, H, I
Prodüksiyon aşamasında konsept yaratabilir ve uygulayabilir. 19, 31E
Yönetmenlik, oyunculuk, senaryo yazarlığı ve sahneleme terimlerini bilir. E, F, H, I
Öğretim Yöntemleri:19: Beyin Fırtınası Tekniği, 31: Öykü Oluşturma Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, I: Portfolyo Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dramaturji Nedir? "Hamburg Dramaturjisi" araştırma ödevi
2Dramatik Analiz Dramatik analiz formatı ödevi
3Klasik Oyunlar Elizabeth dönemi tiyatrosu araştırma ödevi
4TragedyaSofokles Üçlemesi analiz ödevi
5Dramatik Analiz Formatı Oyun analizi ödevi
6Dramatik Oyun Analizisenaryo analizi ödevi
7Prodüksiyon Dramaturjisi Gösteri sanatları terimleri ödevi
8Ara SınavSınav için tekrar
9Tiyatro Prodüksiyonu Broadway tiyatroları tarihi ödevi
10Sinema Prodüksiyonuprodüksiyon aşamaları ödevi
11Tiyatro ve Sinema Ekran uyarlamaları oyunların filmlerini izleme
12Tiyatro ve TV Shakespeare BBC prodüksiyonları
13Konsept ÇalışmasıKonsept tasarımı grup çalışması
14Final Sınavı Sınav için tekrar
Kaynak
Aristotles "Poetika", Konstantin Stanislavski "Bir Aktör Hazırlanıyor", Syd Field "Senaryo Yazımının Temelleri"; Blake Snyder "O Kediyi Kurtar"; William Shakespeare "Hamlet", "Romeo & Juliet, "III. Richard", Anton Çehov "Martı", "Vişne Bahçesi"; Henrik Ibsen "Bir Bebek Evi".
David Wiles, Christine Dymkowski, "Tiyatro Tarihi"

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
X
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
X
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
X
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
X
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
X
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
X
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
X
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
X
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DRAMATURJİ UYGULAMALARI-Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Selin ULUDOĞAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Selin ULUDOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders öğrencilere teorik Dramaturji bilgilerini uygulama becerilerini kazandırmayı hedeflemektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dramaturji Nedir? ,Dramatik Analiz ,Klasik Oyunlar ,Tragedya,Dramatik Analiz Formatı ,Dramatik Oyun Analizi,Prodüksiyon Dramaturjisi ,Ara Sınav,Tiyatro Prodüksiyonu ,Sinema Prodüksiyonu,Tiyatro ve Sinema ,Tiyatro ve TV ,Konsept Çalışması,Final Sınavı ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler dramaturji dersinde öğrendikleri senaryo analiz formatını kullanarak sahneleme ve prodüksiyon aşamalarını yönetmenlik, oyunculuk, senaryo yazımı ve konsept tasarımı alanlarında uygulayabileceklerdir. Produksiyon dramaturjisi sürecini yönetebileceklerdir. 9A, E, F
Prodüksiyon dramaturjisi aşamalarını yürütebilir. F, H, I
Gösteri sanatları alanında tanıtım yapabilir.9E, F, H, I
Prodüksiyon aşamasında konsept yaratabilir ve uygulayabilir. 19, 31E
Yönetmenlik, oyunculuk, senaryo yazarlığı ve sahneleme terimlerini bilir. E, F, H, I
Öğretim Yöntemleri:19: Beyin Fırtınası Tekniği, 31: Öykü Oluşturma Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, I: Portfolyo Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dramaturji Nedir? "Hamburg Dramaturjisi" araştırma ödevi
2Dramatik Analiz Dramatik analiz formatı ödevi
3Klasik Oyunlar Elizabeth dönemi tiyatrosu araştırma ödevi
4TragedyaSofokles Üçlemesi analiz ödevi
5Dramatik Analiz Formatı Oyun analizi ödevi
6Dramatik Oyun Analizisenaryo analizi ödevi
7Prodüksiyon Dramaturjisi Gösteri sanatları terimleri ödevi
8Ara SınavSınav için tekrar
9Tiyatro Prodüksiyonu Broadway tiyatroları tarihi ödevi
10Sinema Prodüksiyonuprodüksiyon aşamaları ödevi
11Tiyatro ve Sinema Ekran uyarlamaları oyunların filmlerini izleme
12Tiyatro ve TV Shakespeare BBC prodüksiyonları
13Konsept ÇalışmasıKonsept tasarımı grup çalışması
14Final Sınavı Sınav için tekrar
Kaynak
Aristotles "Poetika", Konstantin Stanislavski "Bir Aktör Hazırlanıyor", Syd Field "Senaryo Yazımının Temelleri"; Blake Snyder "O Kediyi Kurtar"; William Shakespeare "Hamlet", "Romeo & Juliet, "III. Richard", Anton Çehov "Martı", "Vişne Bahçesi"; Henrik Ibsen "Bir Bebek Evi".
David Wiles, Christine Dymkowski, "Tiyatro Tarihi"

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
X
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
X
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
X
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
X
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
X
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
X
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
X
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
X
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:14Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:16