Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SENARYO HİKAYE VE KARAKTER KURULUMU-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin daha önce almış oldukları senaryo dersinin üzerine duygular üzerinden yoğunlaşarak, duyguları senaryoda , kullanmayı ve birleştirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; • İzlencenin tartışılması
• Genel değerlendirme,• Duygu: acı, yas
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama
,• Duygu: aşk
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama
,• Duygu: hasret
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama
,• Duygu: şaşkınlık
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama
,• Duygu: kızgınlık
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama
,• Duygu: nefret, öfke
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama,Vize
,• Duygu: intikam
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama
,Duygu: utanç
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama,• Duygu: neşe, sevinç
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama
,• Duygu: güven
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama,• Duygu: kaygı, korku
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İleri düzeyde senaryo yazar. 6, 9A, F
Senaryo yazarken duyguları ve diyalogları etkili biçimde kullanır. E, F
Senaryo sahnesi yazar. F, H
Senaryo analizi yapar. E, F
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1• İzlencenin tartışılması
• Genel değerlendirme
2• Duygu: acı, yas
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama
Sahne yazımı
3• Duygu: aşk
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama
Sahne yazımı
4• Duygu: hasret
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama
Sahne yazımı
5• Duygu: şaşkınlık
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama
Sahne yazımı
6• Duygu: kızgınlık
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama
Sahne yazımı
7• Duygu: nefret, öfke
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama
8Vize
9• Duygu: intikam
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama
Sahne yazımı
10Duygu: utanç
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama
Sahne yazımı
11• Duygu: neşe, sevinç
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama
Sahne yazımı
12• Duygu: güven
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama
Sahne yazımı
13• Duygu: kaygı, korku
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama
Sahne yazımı
14Genel değerlendirme
Kaynak
Bordwell, David & Kristin Thompson (2009). Film Sanatı. Çev: E. Yılmaz, E.S.Onat, Ankara: De Ki

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
X
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
X
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
X
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
X
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
X
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
X
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı14570
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SENARYO HİKAYE VE KARAKTER KURULUMU-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin daha önce almış oldukları senaryo dersinin üzerine duygular üzerinden yoğunlaşarak, duyguları senaryoda , kullanmayı ve birleştirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; • İzlencenin tartışılması
• Genel değerlendirme,• Duygu: acı, yas
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama
,• Duygu: aşk
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama
,• Duygu: hasret
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama
,• Duygu: şaşkınlık
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama
,• Duygu: kızgınlık
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama
,• Duygu: nefret, öfke
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama,Vize
,• Duygu: intikam
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama
,Duygu: utanç
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama,• Duygu: neşe, sevinç
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama
,• Duygu: güven
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama,• Duygu: kaygı, korku
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İleri düzeyde senaryo yazar. 6, 9A, F
Senaryo yazarken duyguları ve diyalogları etkili biçimde kullanır. E, F
Senaryo sahnesi yazar. F, H
Senaryo analizi yapar. E, F
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1• İzlencenin tartışılması
• Genel değerlendirme
2• Duygu: acı, yas
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama
Sahne yazımı
3• Duygu: aşk
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama
Sahne yazımı
4• Duygu: hasret
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama
Sahne yazımı
5• Duygu: şaşkınlık
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama
Sahne yazımı
6• Duygu: kızgınlık
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama
Sahne yazımı
7• Duygu: nefret, öfke
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama
8Vize
9• Duygu: intikam
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama
Sahne yazımı
10Duygu: utanç
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama
Sahne yazımı
11• Duygu: neşe, sevinç
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama
Sahne yazımı
12• Duygu: güven
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama
Sahne yazımı
13• Duygu: kaygı, korku
• Karakter kurulumu
• Hikaye kurulumu
• Uygulama
Sahne yazımı
14Genel değerlendirme
Kaynak
Bordwell, David & Kristin Thompson (2009). Film Sanatı. Çev: E. Yılmaz, E.S.Onat, Ankara: De Ki

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
X
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
X
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
X
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
X
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
X
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
X
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:14Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:16