Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UYGULAMALI MEDYA ESTETİĞİ | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Uygulamalı Medya Estetiği, Radyo/TV/Sinema öğrencileri için bir temel dersidir ve gelecekteki prodüksiyon dersleri için bir ön koşuldur. Dersler, medya örnekleri ve üretim dışı projeler aracılığıyla öğrencilere medya üretiminin evrensel olarak uygulanabilir estetik ilkelerini ve terminolojisini tanıtmak için tasarlanmıştır. Öğrenciler medya unsurlarını ve bunlara tepkilerini tanımlayacak, tartışacak ve değerlendireceklerdir. Bu unsurlar arasında aydınlatma, renk, ekran alanı, zaman, hareket, ses, düzenleme ve hikaye anlatımı bulunmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş ve hikaye anlatıcılığına başlama,Hikâye anlatıcılığı; geçmiş ve şimdiki zaman,Hikaye anlatıcılığı ve ışığın estetiği,Renk estetiği,Temel Efsane: Trajik Aşk,Sınıf Alıştırması / Uzun Metrajlı Film için üç perdelik bir hikaye oluşturun (mevcut bir prime-time televizyon programına dayanan),arasınav,Ses estetiği,Kamera estetiği,Karakter estetiği,Hikaye yazımı: çerçeve adımı,Hikâye yazımı: detaylı tretman/ hikâye,Sınıf alıştırması/başlangıç noktası olarak Faust Efsanesini kullanarak 3 perdeli bir film yaratınız., Review, Workshop and Final Project Presentations Media: Children of Men and Wild Card Film ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Medya estetiği, ışık ve ses gibi bir takım medya unsurlarını, bunların nasıl etkileşime girdiğini ve bunlara algısal tepkilerimizi incelediğimiz bir süreçtir. Video ve film artık tarafsız, basit mesaj dağıtım araçları olarak değil, estetik iletişim sisteminin temel unsurları olarak görülüyor. Uygulamalı medya estetiği yalnızca çeşitli video ve film biçimlerinin analizine değil aynı zamanda bunların yaratımlarının sentezine de hizmet eder. Öğrenciler bu kursu bitirdiğinde medya öğelerini ve tepkimelerini tanımlayabilir, tartışabilir ve değerlendirebilir. Bu unsurlar arasında aydınlatma, renk, ekran alanı, zaman, hareket, ses, düzenleme ve hikaye anlatımı yer alıyor. -görsel kompozisyon, ses tasarımı, müzik ve kurgunun izleyici üzerindeki fizyolojik ve psikolojik etkilerini analiz etmek. - anlatısal ve doğrusal olmayan formlarda kurgu yoluyla sinematik hikaye anlatımının standartlarını doğrulamak - hareketli resimlerin görsel kompozisyonunu kendi orijinal kompozisyonlarıyla karşılaştırmak. -Eski yapımlardan farklı olarak modern yapımlarda estetiğin nasıl kullanıldığının gelişimini analiz etmek. -Tiyatro anlatıları, televizyon anlatıları, kısa anlatılar, müzik videoları, reklamlar ve ilgili biçimler arasındaki estetik ilkelerin nasıl uygulanabileceğine ilişkin farklılıkları tanımlayacak ve açıklayacaktır. | 11, 2, 6, 9 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve hikaye anlatıcılığına başlama | |
2 | Hikâye anlatıcılığı; geçmiş ve şimdiki zaman | |
3 | Hikaye anlatıcılığı ve ışığın estetiği | |
4 | Renk estetiği | |
5 | Temel Efsane: Trajik Aşk | |
6 | Sınıf Alıştırması / Uzun Metrajlı Film için üç perdelik bir hikaye oluşturun (mevcut bir prime-time televizyon programına dayanan) | |
7 | arasınav | |
8 | Ses estetiği | |
9 | Kamera estetiği | |
10 | Karakter estetiği | |
11 | Hikaye yazımı: çerçeve adımı | |
12 | Hikâye yazımı: detaylı tretman/ hikâye | |
13 | Sınıf alıştırması/başlangıç noktası olarak Faust Efsanesini kullanarak 3 perdeli bir film yaratınız. | |
14 | Review, Workshop and Final Project Presentations Media: Children of Men and Wild Card Film |
Kaynak |
-Image Science: Iconology, Visual Culture, and Media Aestheticsbooks.google.com › books W. J. T. Mitchell · 2018 -Keywords in Subversive Film / Media Aesthetics Robert Stam · 2015 -Thinking Media Aesthetics: Media Studies, Film Studies and ...books.google.com › books Liv Hausken · 2013 -Baudelaire's Media Aesthetics -The Gaze of the Flâneur and 19th-Century Media By Marit Grøtta · 2015 -Sight, Sound, Motion: Applied Media Aesthetics By Herbert Zettl · 2011 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 10 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 24 | 48 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 24 | 48 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 158 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(158/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UYGULAMALI MEDYA ESTETİĞİ | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Uygulamalı Medya Estetiği, Radyo/TV/Sinema öğrencileri için bir temel dersidir ve gelecekteki prodüksiyon dersleri için bir ön koşuldur. Dersler, medya örnekleri ve üretim dışı projeler aracılığıyla öğrencilere medya üretiminin evrensel olarak uygulanabilir estetik ilkelerini ve terminolojisini tanıtmak için tasarlanmıştır. Öğrenciler medya unsurlarını ve bunlara tepkilerini tanımlayacak, tartışacak ve değerlendireceklerdir. Bu unsurlar arasında aydınlatma, renk, ekran alanı, zaman, hareket, ses, düzenleme ve hikaye anlatımı bulunmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş ve hikaye anlatıcılığına başlama,Hikâye anlatıcılığı; geçmiş ve şimdiki zaman,Hikaye anlatıcılığı ve ışığın estetiği,Renk estetiği,Temel Efsane: Trajik Aşk,Sınıf Alıştırması / Uzun Metrajlı Film için üç perdelik bir hikaye oluşturun (mevcut bir prime-time televizyon programına dayanan),arasınav,Ses estetiği,Kamera estetiği,Karakter estetiği,Hikaye yazımı: çerçeve adımı,Hikâye yazımı: detaylı tretman/ hikâye,Sınıf alıştırması/başlangıç noktası olarak Faust Efsanesini kullanarak 3 perdeli bir film yaratınız., Review, Workshop and Final Project Presentations Media: Children of Men and Wild Card Film ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Medya estetiği, ışık ve ses gibi bir takım medya unsurlarını, bunların nasıl etkileşime girdiğini ve bunlara algısal tepkilerimizi incelediğimiz bir süreçtir. Video ve film artık tarafsız, basit mesaj dağıtım araçları olarak değil, estetik iletişim sisteminin temel unsurları olarak görülüyor. Uygulamalı medya estetiği yalnızca çeşitli video ve film biçimlerinin analizine değil aynı zamanda bunların yaratımlarının sentezine de hizmet eder. Öğrenciler bu kursu bitirdiğinde medya öğelerini ve tepkimelerini tanımlayabilir, tartışabilir ve değerlendirebilir. Bu unsurlar arasında aydınlatma, renk, ekran alanı, zaman, hareket, ses, düzenleme ve hikaye anlatımı yer alıyor. -görsel kompozisyon, ses tasarımı, müzik ve kurgunun izleyici üzerindeki fizyolojik ve psikolojik etkilerini analiz etmek. - anlatısal ve doğrusal olmayan formlarda kurgu yoluyla sinematik hikaye anlatımının standartlarını doğrulamak - hareketli resimlerin görsel kompozisyonunu kendi orijinal kompozisyonlarıyla karşılaştırmak. -Eski yapımlardan farklı olarak modern yapımlarda estetiğin nasıl kullanıldığının gelişimini analiz etmek. -Tiyatro anlatıları, televizyon anlatıları, kısa anlatılar, müzik videoları, reklamlar ve ilgili biçimler arasındaki estetik ilkelerin nasıl uygulanabileceğine ilişkin farklılıkları tanımlayacak ve açıklayacaktır. | 11, 2, 6, 9 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve hikaye anlatıcılığına başlama | |
2 | Hikâye anlatıcılığı; geçmiş ve şimdiki zaman | |
3 | Hikaye anlatıcılığı ve ışığın estetiği | |
4 | Renk estetiği | |
5 | Temel Efsane: Trajik Aşk | |
6 | Sınıf Alıştırması / Uzun Metrajlı Film için üç perdelik bir hikaye oluşturun (mevcut bir prime-time televizyon programına dayanan) | |
7 | arasınav | |
8 | Ses estetiği | |
9 | Kamera estetiği | |
10 | Karakter estetiği | |
11 | Hikaye yazımı: çerçeve adımı | |
12 | Hikâye yazımı: detaylı tretman/ hikâye | |
13 | Sınıf alıştırması/başlangıç noktası olarak Faust Efsanesini kullanarak 3 perdeli bir film yaratınız. | |
14 | Review, Workshop and Final Project Presentations Media: Children of Men and Wild Card Film |
Kaynak |
-Image Science: Iconology, Visual Culture, and Media Aestheticsbooks.google.com › books W. J. T. Mitchell · 2018 -Keywords in Subversive Film / Media Aesthetics Robert Stam · 2015 -Thinking Media Aesthetics: Media Studies, Film Studies and ...books.google.com › books Liv Hausken · 2013 -Baudelaire's Media Aesthetics -The Gaze of the Flâneur and 19th-Century Media By Marit Grøtta · 2015 -Sight, Sound, Motion: Applied Media Aesthetics By Herbert Zettl · 2011 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |