Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TELEVİZYON YÖNETMENLİĞİ | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Bahtiyar SİS |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İletişim fakültesi öğrencilerinin tüm eğitim süresince kazanmaları gereken en önemli bilgi ve uygulama zorunluluklarından birisi olan TV’de yapım ve yönetim süreçlerini en etkili şekilde özümsemeleri, öğrenmeleridir. Bu dersin amacı, TV’de yapım süreçleri ve yapımcılığın kavranması, öğrencilerin yönetim süreçleri ve yönetmenlik konusunda gerekli bilgi ve beceriye sahip olabilmelerinin sağlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yapım (proje) nedir, nasıl hazırlanır?,Yapım süreçleri nasıl işler?,TV’de yapım ekibi, görev, yetki ve sorumluluklar (ekip çalışması),Yönetmen kimdir, önemi nedir?,Stüdyo yapımları, stüdyo dışı (aktüel) yapımlara ilişkin bilgi ve deneyim paylaşımları.,Stüdyonun kullanılması, reji sisteminin işleyişi ve uygulaması.,Ses, ışık, dekor, kurgu vb. temel konularda bilgi,TV tekniğinde bilinmesi gereken temel terimler, bilgiler ve uygulamalar,Farklı program türleri üzerinde uygulama,Farklı program türleri üzerinde uygulama.,Farklı program türleri üzerinde uygulama.,Farklı program türleri üzerinde uygulama.,Farklı program türleri üzerinde uygulama.,Edinilen teorik ve pratik bilgi ve uygulamaların genel değerlendirmesi.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
TV’de bir yapımın gerçekleşmesi için yapım aşamaları (çekim öncesi, çekim ve çekim sonrası) Bir yapımın gerçekleşmesinde görev alır | 11, 6 | A, E |
TV tekniğinde yapım ve yönetime ilişkin temel terim ve kavrar. | 11, 37, 6 | A, E |
Gerekli teknik araç ve gereçlerle özgün proje hazırlar | 11 | A, E, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yapım (proje) nedir, nasıl hazırlanır? | stüdyonun teknik altyapısının kontrolünün sağlanması ve ilgili içeriğin kontrol edilmesi |
2 | Yapım süreçleri nasıl işler? | stüdyonun teknik altyapısının kontrolünün sağlanması ve ilgili içeriğin kontrol edilmesi |
3 | TV’de yapım ekibi, görev, yetki ve sorumluluklar (ekip çalışması) | stüdyonun teknik altyapısının kontrolünün sağlanması ve ilgili içeriğin kontrol edilmesi |
4 | Yönetmen kimdir, önemi nedir? | stüdyonun teknik altyapısının kontrolünün sağlanması ve ilgili içeriğin kontrol edilmesi |
5 | Stüdyo yapımları, stüdyo dışı (aktüel) yapımlara ilişkin bilgi ve deneyim paylaşımları. | stüdyonun teknik altyapısının kontrolünün sağlanması ve ilgili içeriğin kontrol edilmesi |
6 | Stüdyonun kullanılması, reji sisteminin işleyişi ve uygulaması. | stüdyonun teknik altyapısının kontrolünün sağlanması ve ilgili içeriğin kontrol edilmesi |
7 | Ses, ışık, dekor, kurgu vb. temel konularda bilgi | stüdyonun teknik altyapısının kontrolünün sağlanması ve ilgili içeriğin kontrol edilmesi |
8 | TV tekniğinde bilinmesi gereken temel terimler, bilgiler ve uygulamalar | stüdyonun teknik altyapısının kontrolünün sağlanması ve ilgili içeriğin kontrol edilmesi |
9 | Farklı program türleri üzerinde uygulama | stüdyonun teknik altyapısının kontrolünün sağlanması ve ilgili içeriğin kontrol edilmesi |
10 | Farklı program türleri üzerinde uygulama. | stüdyonun teknik altyapısının kontrolünün sağlanması ve ilgili içeriğin kontrol edilmesi |
11 | Farklı program türleri üzerinde uygulama. | stüdyonun teknik altyapısının kontrolünün sağlanması ve ilgili içeriğin kontrol edilmesi |
12 | Farklı program türleri üzerinde uygulama. | stüdyonun teknik altyapısının kontrolünün sağlanması ve ilgili içeriğin kontrol edilmesi |
13 | Farklı program türleri üzerinde uygulama. | stüdyonun teknik altyapısının kontrolünün sağlanması ve ilgili içeriğin kontrol edilmesi |
14 | Edinilen teorik ve pratik bilgi ve uygulamaların genel değerlendirmesi. | stüdyonun teknik altyapısının kontrolünün sağlanması ve ilgili içeriğin kontrol edilmesi |
Kaynak |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | X | |||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | X | |||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | X | |||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | X | |||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | X | |||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | X | |||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | X | |||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | X | |||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | X | |||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | X | |||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 13 | 1 | 13 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 15 | 30 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 10 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TELEVİZYON YÖNETMENLİĞİ | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Bahtiyar SİS |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İletişim fakültesi öğrencilerinin tüm eğitim süresince kazanmaları gereken en önemli bilgi ve uygulama zorunluluklarından birisi olan TV’de yapım ve yönetim süreçlerini en etkili şekilde özümsemeleri, öğrenmeleridir. Bu dersin amacı, TV’de yapım süreçleri ve yapımcılığın kavranması, öğrencilerin yönetim süreçleri ve yönetmenlik konusunda gerekli bilgi ve beceriye sahip olabilmelerinin sağlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yapım (proje) nedir, nasıl hazırlanır?,Yapım süreçleri nasıl işler?,TV’de yapım ekibi, görev, yetki ve sorumluluklar (ekip çalışması),Yönetmen kimdir, önemi nedir?,Stüdyo yapımları, stüdyo dışı (aktüel) yapımlara ilişkin bilgi ve deneyim paylaşımları.,Stüdyonun kullanılması, reji sisteminin işleyişi ve uygulaması.,Ses, ışık, dekor, kurgu vb. temel konularda bilgi,TV tekniğinde bilinmesi gereken temel terimler, bilgiler ve uygulamalar,Farklı program türleri üzerinde uygulama,Farklı program türleri üzerinde uygulama.,Farklı program türleri üzerinde uygulama.,Farklı program türleri üzerinde uygulama.,Farklı program türleri üzerinde uygulama.,Edinilen teorik ve pratik bilgi ve uygulamaların genel değerlendirmesi.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
TV’de bir yapımın gerçekleşmesi için yapım aşamaları (çekim öncesi, çekim ve çekim sonrası) Bir yapımın gerçekleşmesinde görev alır | 11, 6 | A, E |
TV tekniğinde yapım ve yönetime ilişkin temel terim ve kavrar. | 11, 37, 6 | A, E |
Gerekli teknik araç ve gereçlerle özgün proje hazırlar | 11 | A, E, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yapım (proje) nedir, nasıl hazırlanır? | stüdyonun teknik altyapısının kontrolünün sağlanması ve ilgili içeriğin kontrol edilmesi |
2 | Yapım süreçleri nasıl işler? | stüdyonun teknik altyapısının kontrolünün sağlanması ve ilgili içeriğin kontrol edilmesi |
3 | TV’de yapım ekibi, görev, yetki ve sorumluluklar (ekip çalışması) | stüdyonun teknik altyapısının kontrolünün sağlanması ve ilgili içeriğin kontrol edilmesi |
4 | Yönetmen kimdir, önemi nedir? | stüdyonun teknik altyapısının kontrolünün sağlanması ve ilgili içeriğin kontrol edilmesi |
5 | Stüdyo yapımları, stüdyo dışı (aktüel) yapımlara ilişkin bilgi ve deneyim paylaşımları. | stüdyonun teknik altyapısının kontrolünün sağlanması ve ilgili içeriğin kontrol edilmesi |
6 | Stüdyonun kullanılması, reji sisteminin işleyişi ve uygulaması. | stüdyonun teknik altyapısının kontrolünün sağlanması ve ilgili içeriğin kontrol edilmesi |
7 | Ses, ışık, dekor, kurgu vb. temel konularda bilgi | stüdyonun teknik altyapısının kontrolünün sağlanması ve ilgili içeriğin kontrol edilmesi |
8 | TV tekniğinde bilinmesi gereken temel terimler, bilgiler ve uygulamalar | stüdyonun teknik altyapısının kontrolünün sağlanması ve ilgili içeriğin kontrol edilmesi |
9 | Farklı program türleri üzerinde uygulama | stüdyonun teknik altyapısının kontrolünün sağlanması ve ilgili içeriğin kontrol edilmesi |
10 | Farklı program türleri üzerinde uygulama. | stüdyonun teknik altyapısının kontrolünün sağlanması ve ilgili içeriğin kontrol edilmesi |
11 | Farklı program türleri üzerinde uygulama. | stüdyonun teknik altyapısının kontrolünün sağlanması ve ilgili içeriğin kontrol edilmesi |
12 | Farklı program türleri üzerinde uygulama. | stüdyonun teknik altyapısının kontrolünün sağlanması ve ilgili içeriğin kontrol edilmesi |
13 | Farklı program türleri üzerinde uygulama. | stüdyonun teknik altyapısının kontrolünün sağlanması ve ilgili içeriğin kontrol edilmesi |
14 | Edinilen teorik ve pratik bilgi ve uygulamaların genel değerlendirmesi. | stüdyonun teknik altyapısının kontrolünün sağlanması ve ilgili içeriğin kontrol edilmesi |
Kaynak |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | X | |||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | X | |||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | X | |||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | X | |||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | X | |||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | X | |||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | X | |||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | X | |||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | X | |||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | X | |||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |