Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
POST PRODÜKSİYON ÇALIŞMALARI | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Prodüksiyon ve offline kurgu sonrası üretim aşamalarını ifade eden post-prodüksiyon'da gerçekleşen pratiklere dair öğrenci temel ve orta düzeyde bilgi sahibi olur. 2D animasyon, 3D animason, dekupaj, maskeleme, hareketlendirme, renk düzenleme, renk düzeltme, ses tasarımı, ses kurgusu gibi pratiklerde güncel teknolojileri deneyimlerken, aynı zamanda endüstrideki güncel ve başarılı örnekler konusunda da değerlendirecek bir arka plan inşa eder. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Post Prodüksiyon nedir?,Efekt yazılımlarına başlangıç.,After Effects Arayüzü'ne giriş ,After Effects'de maskeleme,After Effects'de keying,Adobe Audition programına giriş,Ses miksajı ve ses efekti tasarımı.,Renk düzeltmede güncel teknikler.,Renk efektlerine giriş,DaVinci Resolve: efekt, geçiş ve özel başlıklar,Fusion ile 3D efektler 1,Fusion ile 3D effects 2,DaVinci Resolve renk düzenlemesi,Final projesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Post prodüksiyon alanında kalite kontrolü yapabilir. | 10, 16, 6, 9 | |
Video montajı, görsel ve işitsel efektler yapar. | 8 | E, F, H |
Profesyonel renk düzenlemesi yapar. | 10, 5, 6 | F, H |
Post-prodüksiyon sürecinde kullanılan donanım ve yazılımlara ileri düzeyde hakimiyet sağlar. | 11, 8 | E, F |
Teknik, estetik ve içerik olarak endüstri standardında işler üretir. | 11, 6, 8 | F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Post Prodüksiyon nedir? | Online / Offline editing farkına dair internet araştırması yapılır. |
2 | Efekt yazılımlarına başlangıç. | Resmi kılavuzlar için internet taraması yapılır. |
3 | After Effects Arayüzü'ne giriş | After Effects programının güncel arayüzü ile ilgili internet taraması yapılır. |
4 | After Effects'de maskeleme | After Effects programının güncel maskemele arayüzü ile ilgili internet taraması yapılır. |
5 | After Effects'de keying | After Effects programının güncel keyframe arayüzü ile ilgili internet taraması yapılır. |
6 | Adobe Audition programına giriş | Audition programının güncel arayüzü ile ilgili internet taraması yapılır. |
7 | Ses miksajı ve ses efekti tasarımı. | Ses miksajı ve efektleri konusunda güncel ve başarılı film örnekleri derse kadar belirlenir. |
8 | Renk düzeltmede güncel teknikler. | Renk düzenleme konusunda başarılı örnekler adına bir internet araştırması yapılır. |
9 | Renk efektlerine giriş | Renk filtreleme konusunda başarılı örnekler adına bir internet araştırması yapılır. |
10 | DaVinci Resolve: efekt, geçiş ve özel başlıklar | Kullanılan yazılıma dair ipuçları internet kaynakları üzerinden araştırılır |
11 | Fusion ile 3D efektler 1 | Kullanılan yazılıma dair ipuçları internet kaynakları üzerinden araştırılır |
12 | Fusion ile 3D effects 2 | Kullanılan yazılıma dair ipuçları internet kaynakları üzerinden araştırılır |
13 | DaVinci Resolve renk düzenlemesi | Kullanılan yazılıma dair ipuçları internet kaynakları üzerinden araştırılır |
14 | Final projesi | Post prodüksiyon tekniklerinde yaratıcı çözümler sağlayabiliecek bir proje düşünülür. |
Kaynak |
1. Creative Cow: https://creativecow.net/ 2. No Film School: https://nofilmschool.com/ 3. ProVideo Coalition: https://www.provideocoalition.com/ 4. PremiumBeat Blog: https://www.premiumbeat.com/blog/ 5. Film Riot: https://www.youtube.com/user/filmriot 6. Cinema5D: https://www.cinema5d.com/ 7. The Beat - A Blog by PremiumBeat: https://www.premiumbeat.com/blog/ 8. AOTG (Art of the Guillotine): https://www.aotg.com/ 9. Jonny Elwyn - Film Editor: https://jonnyelwyn.co.uk/ 10. Frame.io Blog: https://blog.frame.io/ |
Adobe web sitesi içerisinden güncel ve resmi kılavuzlara erişim sağlanabilir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 5 | 8 | 40 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 5 | 6 | 30 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 5 | 8 | 40 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 5 | 6 | 30 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
POST PRODÜKSİYON ÇALIŞMALARI | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Prodüksiyon ve offline kurgu sonrası üretim aşamalarını ifade eden post-prodüksiyon'da gerçekleşen pratiklere dair öğrenci temel ve orta düzeyde bilgi sahibi olur. 2D animasyon, 3D animason, dekupaj, maskeleme, hareketlendirme, renk düzenleme, renk düzeltme, ses tasarımı, ses kurgusu gibi pratiklerde güncel teknolojileri deneyimlerken, aynı zamanda endüstrideki güncel ve başarılı örnekler konusunda da değerlendirecek bir arka plan inşa eder. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Post Prodüksiyon nedir?,Efekt yazılımlarına başlangıç.,After Effects Arayüzü'ne giriş ,After Effects'de maskeleme,After Effects'de keying,Adobe Audition programına giriş,Ses miksajı ve ses efekti tasarımı.,Renk düzeltmede güncel teknikler.,Renk efektlerine giriş,DaVinci Resolve: efekt, geçiş ve özel başlıklar,Fusion ile 3D efektler 1,Fusion ile 3D effects 2,DaVinci Resolve renk düzenlemesi,Final projesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Post prodüksiyon alanında kalite kontrolü yapabilir. | 10, 16, 6, 9 | |
Video montajı, görsel ve işitsel efektler yapar. | 8 | E, F, H |
Profesyonel renk düzenlemesi yapar. | 10, 5, 6 | F, H |
Post-prodüksiyon sürecinde kullanılan donanım ve yazılımlara ileri düzeyde hakimiyet sağlar. | 11, 8 | E, F |
Teknik, estetik ve içerik olarak endüstri standardında işler üretir. | 11, 6, 8 | F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Post Prodüksiyon nedir? | Online / Offline editing farkına dair internet araştırması yapılır. |
2 | Efekt yazılımlarına başlangıç. | Resmi kılavuzlar için internet taraması yapılır. |
3 | After Effects Arayüzü'ne giriş | After Effects programının güncel arayüzü ile ilgili internet taraması yapılır. |
4 | After Effects'de maskeleme | After Effects programının güncel maskemele arayüzü ile ilgili internet taraması yapılır. |
5 | After Effects'de keying | After Effects programının güncel keyframe arayüzü ile ilgili internet taraması yapılır. |
6 | Adobe Audition programına giriş | Audition programının güncel arayüzü ile ilgili internet taraması yapılır. |
7 | Ses miksajı ve ses efekti tasarımı. | Ses miksajı ve efektleri konusunda güncel ve başarılı film örnekleri derse kadar belirlenir. |
8 | Renk düzeltmede güncel teknikler. | Renk düzenleme konusunda başarılı örnekler adına bir internet araştırması yapılır. |
9 | Renk efektlerine giriş | Renk filtreleme konusunda başarılı örnekler adına bir internet araştırması yapılır. |
10 | DaVinci Resolve: efekt, geçiş ve özel başlıklar | Kullanılan yazılıma dair ipuçları internet kaynakları üzerinden araştırılır |
11 | Fusion ile 3D efektler 1 | Kullanılan yazılıma dair ipuçları internet kaynakları üzerinden araştırılır |
12 | Fusion ile 3D effects 2 | Kullanılan yazılıma dair ipuçları internet kaynakları üzerinden araştırılır |
13 | DaVinci Resolve renk düzenlemesi | Kullanılan yazılıma dair ipuçları internet kaynakları üzerinden araştırılır |
14 | Final projesi | Post prodüksiyon tekniklerinde yaratıcı çözümler sağlayabiliecek bir proje düşünülür. |
Kaynak |
1. Creative Cow: https://creativecow.net/ 2. No Film School: https://nofilmschool.com/ 3. ProVideo Coalition: https://www.provideocoalition.com/ 4. PremiumBeat Blog: https://www.premiumbeat.com/blog/ 5. Film Riot: https://www.youtube.com/user/filmriot 6. Cinema5D: https://www.cinema5d.com/ 7. The Beat - A Blog by PremiumBeat: https://www.premiumbeat.com/blog/ 8. AOTG (Art of the Guillotine): https://www.aotg.com/ 9. Jonny Elwyn - Film Editor: https://jonnyelwyn.co.uk/ 10. Frame.io Blog: https://blog.frame.io/ |
Adobe web sitesi içerisinden güncel ve resmi kılavuzlara erişim sağlanabilir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |