Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
STOP MOTION UYGULAMALARI-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıStop Motion Uygulamaları dersi, öğrencilere stop motion teknikleriyle hareketli görüntüler oluşturmayı öğreterek, öğrencilerin yaratıcı ve teknik becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Bu kapsamda öğrenciler, stop motion animasyon süreçlerini planlama, uygulama ve düzenleme yeteneklerini kazanarak, görsel anlatım becerilerini artırır ve projelerinde kendi tarzlarını geliştirirler.
Dersin İçeriğiBu ders; Stop motionın temellerine giriş,Stop motionın temellerine devam,Görüntünün başlangıcı ve ilk görüntü aygıtları,Görüntü aygıtında uygulamalar
,Fotoğrafın bulunuşu, sinemanın gerçekleşmesi,Flipbook ve örnek analizleri,İlk stop motion örnekleri,Uygulama,Dünya´da stop motion film ve örnek analizleri.
,Günümüzden ve farklı tekniklerden örnekler,Türkiye´de stop motion ve örnekler,Stop motion uygulaması 1,Stop motion uygulaması 2,Proje değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Stop motion animasyonun temel prensiplerini anlar ve bunları pratiğe dökerek hareketli sahneler oluşturur.10, 11, 2, 9A, E
Stop motion projeleri için senaryo yazma becerilerini geliştirir ve animasyon sürecini planlama aşamasında yönlendirici bir rol üstlenir.11, 2, 9A, E
Stop motion setlerini tasarlar, malzemeleri seçer ve karakterlerin fiziksel özelliklerini oluşturarak kendi dünya ve hikayelerini yaratma yeteneği kazanır.11, 2, 9A, E
Stop motion için fotoğraf çekme tekniklerini öğrenir, çekim sırasında dikkate alınması gereken unsurları anlar ve kurgu konusunda bilgi sahibi olur.1, 11, 9A, E
Stop motion animasyonlarını düzenleme sürecini öğrenir ve projelerine ses efektleri, müzik ve diğer ses unsurlarını entegre ederek daha etkileyici animasyonlar oluşturma yeteneği kazanır.11, 2, 9E
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Stop motionın temellerine giriş
2Stop motionın temellerine devamVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
3Görüntünün başlangıcı ve ilk görüntü aygıtlarıVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
4Görüntü aygıtında uygulamalar
Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
5Fotoğrafın bulunuşu, sinemanın gerçekleşmesiÖdev
6Flipbook ve örnek analizleriÖdev
7İlk stop motion örnekleriVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
8Uygulama
9Dünya´da stop motion film ve örnek analizleri.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
10Günümüzden ve farklı tekniklerden örneklerVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
11Türkiye´de stop motion ve örneklerVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
12Stop motion uygulaması 1Ödev
13Stop motion uygulaması 2Ödev
14Proje değerlendirmeFinal projesine hazırlık
Kaynak
https://www.youtube.com/@brickbrosproductions https://www.youtube.com/@MlCHAELHlCKOXFilms/videos https://www.youtube.com/@shortoftheweek https://www.youtube.com/@Insider https://www.youtube.com/@kevinbparry

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
X
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer14228
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14114
Genel Sınav ve Hazırlığı14114
Performans Görevi, Bakım Planı14228
Toplam İş Yükü (Saat)154
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(154/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
STOP MOTION UYGULAMALARI-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıStop Motion Uygulamaları dersi, öğrencilere stop motion teknikleriyle hareketli görüntüler oluşturmayı öğreterek, öğrencilerin yaratıcı ve teknik becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Bu kapsamda öğrenciler, stop motion animasyon süreçlerini planlama, uygulama ve düzenleme yeteneklerini kazanarak, görsel anlatım becerilerini artırır ve projelerinde kendi tarzlarını geliştirirler.
Dersin İçeriğiBu ders; Stop motionın temellerine giriş,Stop motionın temellerine devam,Görüntünün başlangıcı ve ilk görüntü aygıtları,Görüntü aygıtında uygulamalar
,Fotoğrafın bulunuşu, sinemanın gerçekleşmesi,Flipbook ve örnek analizleri,İlk stop motion örnekleri,Uygulama,Dünya´da stop motion film ve örnek analizleri.
,Günümüzden ve farklı tekniklerden örnekler,Türkiye´de stop motion ve örnekler,Stop motion uygulaması 1,Stop motion uygulaması 2,Proje değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Stop motion animasyonun temel prensiplerini anlar ve bunları pratiğe dökerek hareketli sahneler oluşturur.10, 11, 2, 9A, E
Stop motion projeleri için senaryo yazma becerilerini geliştirir ve animasyon sürecini planlama aşamasında yönlendirici bir rol üstlenir.11, 2, 9A, E
Stop motion setlerini tasarlar, malzemeleri seçer ve karakterlerin fiziksel özelliklerini oluşturarak kendi dünya ve hikayelerini yaratma yeteneği kazanır.11, 2, 9A, E
Stop motion için fotoğraf çekme tekniklerini öğrenir, çekim sırasında dikkate alınması gereken unsurları anlar ve kurgu konusunda bilgi sahibi olur.1, 11, 9A, E
Stop motion animasyonlarını düzenleme sürecini öğrenir ve projelerine ses efektleri, müzik ve diğer ses unsurlarını entegre ederek daha etkileyici animasyonlar oluşturma yeteneği kazanır.11, 2, 9E
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Stop motionın temellerine giriş
2Stop motionın temellerine devamVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
3Görüntünün başlangıcı ve ilk görüntü aygıtlarıVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
4Görüntü aygıtında uygulamalar
Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
5Fotoğrafın bulunuşu, sinemanın gerçekleşmesiÖdev
6Flipbook ve örnek analizleriÖdev
7İlk stop motion örnekleriVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
8Uygulama
9Dünya´da stop motion film ve örnek analizleri.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
10Günümüzden ve farklı tekniklerden örneklerVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
11Türkiye´de stop motion ve örneklerVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
12Stop motion uygulaması 1Ödev
13Stop motion uygulaması 2Ödev
14Proje değerlendirmeFinal projesine hazırlık
Kaynak
https://www.youtube.com/@brickbrosproductions https://www.youtube.com/@MlCHAELHlCKOXFilms/videos https://www.youtube.com/@shortoftheweek https://www.youtube.com/@Insider https://www.youtube.com/@kevinbparry

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
X
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:14Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:16