Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TV'DE YAPIM YÖNETİMİ | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Bahtiyar SİS |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İletişim fakültesi RTS öğrencilerinin tüm eğitim süresince kazanmaları gereken en önemli bilgi ve uygulama zorunluluklarından birisi olan TV’de yapım ve yönetim süreçlerini en etkili şekilde özümsemeleri, öğrenmeleridir. Bu dersin amacı, TV’de yapım süreçleri ve yapımcılığın kavranması, öğrencilerin yönetim süreçleri ve yönetmenlik konusunda gerekli bilgi ve beceriye sahip olabilmelerinin sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yapım nasıl geliştirilir?,Yapım süreçlerini anlamak,TV’de yapım ekibi.,TV için proje geliştirmek; fikir.,TV için proje geliştirmek; Görsel Çözümleme.,TV için proje geliştirmek; prodüksiyon tasarımı,Storyboard ve pre prodüksiyon aşamalarına giriş,TV prodüksiyon teknolojilerine giriş,Prodüksiyon süreci; Set,Prodüksiyon süreci; Ses,Prodüksiyon süreci; Görüntü,Prodüksiyon Süreci; Kurgu,Ürün değerlendirme,Genel izleme süreci.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
TV prodüksiyonunda güncel teknolojilerin kullanım metodları öğrenilir | 11, 6 | |
İçerik üretimi süreçleri öğrenilir. | 11, 6, 9 | E |
Ses ve görüntü tasarımında içeriğin ilişkisi öğrenilir. | 10, 11, 15, 6, 9 | H |
TV prodüksiyonunda rol dağılımı öğrenilir. | 10, 11, 16, 6, 9 | E, F, H |
Modern medya endüstrisi için tv için prodüksiyonun önemi öğrenilir. | 10, 11, 6, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yapım nasıl geliştirilir? | İlgi çekici güncel yapımlar üzerine bir ön araştırma yapılır. |
2 | Yapım süreçlerini anlamak | Prodüksiyon aşamaları hakkında internet araştırması |
3 | TV’de yapım ekibi. | Prodüksiyon süreçlerindeki olası roller adına bir internet araştırması yapılır. |
4 | TV için proje geliştirmek; fikir. | Yaratıcı düşünülmüş, tutabilecek bir TV programı fikri düşünülmelidir. |
5 | TV için proje geliştirmek; Görsel Çözümleme. | Yaratıcı düşünülmüş, tutabilecek bir TV programının görsel çözümlemesi düşünülmelidir. |
6 | TV için proje geliştirmek; prodüksiyon tasarımı | Yaratıcı düşünülmüş, tutabilecek bir TV programının prodüksiyon tasarımı düşünülmelidir. |
7 | Storyboard ve pre prodüksiyon aşamalarına giriş | Kült filmlerin storyboardları incelenmelidir. |
8 | TV prodüksiyon teknolojilerine giriş | Güncel medya teknolojilerine dair örnekler üzerine internet araştırması |
9 | Prodüksiyon süreci; Set | Prodüksiyon için teknik kontrol |
10 | Prodüksiyon süreci; Ses | Prodüksiyon için teknik kontrol |
11 | Prodüksiyon süreci; Görüntü | Prodüksiyon için teknik kontrol |
12 | Prodüksiyon Süreci; Kurgu | Prodüksiyon için teknik kontrol |
13 | Ürün değerlendirme | Kurgu sürecinin bitirilmesi gerekir. |
14 | Genel izleme süreci. | Teknik altyapı değerlendirilmesi |
Kaynak |
MasterClass - TV Writing https://www.masterclass.com/classes/ No Film School - TV Production https://nofilmschool.com Script Reader Pro - TV Writing https://www.scriptreaderpro.com Writers Guild of America (WGA) https://www.wga.org Film Courage - YouTube Channel https://www.youtube.com/@filmcourage StudioBinder Blog https://www.studiobinder.com/blog/ TV Tropes - Writing Series https://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/MostWritersAreWriters ScreenCraft - TV Writing https://screencraft.org/pilot/ The Script Lab - TV Writing https://thescriptlab.com BBC Writers Room https://www.bbc.co.uk/writers |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 20 | 40 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 20 | 40 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TV'DE YAPIM YÖNETİMİ | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Bahtiyar SİS |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İletişim fakültesi RTS öğrencilerinin tüm eğitim süresince kazanmaları gereken en önemli bilgi ve uygulama zorunluluklarından birisi olan TV’de yapım ve yönetim süreçlerini en etkili şekilde özümsemeleri, öğrenmeleridir. Bu dersin amacı, TV’de yapım süreçleri ve yapımcılığın kavranması, öğrencilerin yönetim süreçleri ve yönetmenlik konusunda gerekli bilgi ve beceriye sahip olabilmelerinin sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yapım nasıl geliştirilir?,Yapım süreçlerini anlamak,TV’de yapım ekibi.,TV için proje geliştirmek; fikir.,TV için proje geliştirmek; Görsel Çözümleme.,TV için proje geliştirmek; prodüksiyon tasarımı,Storyboard ve pre prodüksiyon aşamalarına giriş,TV prodüksiyon teknolojilerine giriş,Prodüksiyon süreci; Set,Prodüksiyon süreci; Ses,Prodüksiyon süreci; Görüntü,Prodüksiyon Süreci; Kurgu,Ürün değerlendirme,Genel izleme süreci.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
TV prodüksiyonunda güncel teknolojilerin kullanım metodları öğrenilir | 11, 6 | |
İçerik üretimi süreçleri öğrenilir. | 11, 6, 9 | E |
Ses ve görüntü tasarımında içeriğin ilişkisi öğrenilir. | 10, 11, 15, 6, 9 | H |
TV prodüksiyonunda rol dağılımı öğrenilir. | 10, 11, 16, 6, 9 | E, F, H |
Modern medya endüstrisi için tv için prodüksiyonun önemi öğrenilir. | 10, 11, 6, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yapım nasıl geliştirilir? | İlgi çekici güncel yapımlar üzerine bir ön araştırma yapılır. |
2 | Yapım süreçlerini anlamak | Prodüksiyon aşamaları hakkında internet araştırması |
3 | TV’de yapım ekibi. | Prodüksiyon süreçlerindeki olası roller adına bir internet araştırması yapılır. |
4 | TV için proje geliştirmek; fikir. | Yaratıcı düşünülmüş, tutabilecek bir TV programı fikri düşünülmelidir. |
5 | TV için proje geliştirmek; Görsel Çözümleme. | Yaratıcı düşünülmüş, tutabilecek bir TV programının görsel çözümlemesi düşünülmelidir. |
6 | TV için proje geliştirmek; prodüksiyon tasarımı | Yaratıcı düşünülmüş, tutabilecek bir TV programının prodüksiyon tasarımı düşünülmelidir. |
7 | Storyboard ve pre prodüksiyon aşamalarına giriş | Kült filmlerin storyboardları incelenmelidir. |
8 | TV prodüksiyon teknolojilerine giriş | Güncel medya teknolojilerine dair örnekler üzerine internet araştırması |
9 | Prodüksiyon süreci; Set | Prodüksiyon için teknik kontrol |
10 | Prodüksiyon süreci; Ses | Prodüksiyon için teknik kontrol |
11 | Prodüksiyon süreci; Görüntü | Prodüksiyon için teknik kontrol |
12 | Prodüksiyon Süreci; Kurgu | Prodüksiyon için teknik kontrol |
13 | Ürün değerlendirme | Kurgu sürecinin bitirilmesi gerekir. |
14 | Genel izleme süreci. | Teknik altyapı değerlendirilmesi |
Kaynak |
MasterClass - TV Writing https://www.masterclass.com/classes/ No Film School - TV Production https://nofilmschool.com Script Reader Pro - TV Writing https://www.scriptreaderpro.com Writers Guild of America (WGA) https://www.wga.org Film Courage - YouTube Channel https://www.youtube.com/@filmcourage StudioBinder Blog https://www.studiobinder.com/blog/ TV Tropes - Writing Series https://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/MostWritersAreWriters ScreenCraft - TV Writing https://screencraft.org/pilot/ The Script Lab - TV Writing https://thescriptlab.com BBC Writers Room https://www.bbc.co.uk/writers |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |