Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kurumsal Portre, Moda Portre, gece fotoğrafı, uzun pozlama, çoklu pozlama vb. gibi birçok alanı kapsayan profesyonel çekimlerin stüdyo ortamında ve ilgili mekanlarda gerçekleştirilebilmesi için gerekli temel ilkeler ve uygulamaların aktarılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fotoğrafın tarihçesine giriş,Fotoğrafın tarihçesine devam,Fotoğraf makinesi çeşitleri,Diyafram, ISO ve enstantane hızı üzerinden ışığın anlatılması,Pozlama uygulamaları I,Pozlama uygulamaları II,Pozlama uygulamaları III,Genel Uygulama,Fotoğraf tekniği çeşitleri ve uygulamalarıVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması ,Pan, zoom teknikleri ve uygulamaları,Saha uygulaması,Saha uygulaması,Saha uygulaması,Saha uygulaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Medyanın tüm alanlarında gerektiğinde projeler ortaya koyar. | 6, 9 | A, E |
Paraflashlar ile bilinen tüm ışık tiplerini kullanır. | 6, 9 | A, E |
Adobe Lightroom fotoğraf düzeltme/işleme programı uygulamalarını uygulamalarını kullanabilecektir. | 6, 9 | A, E |
Fotoğrafın temel ögelerini bilir. | 11, 6, 9 | A |
Fotoğraf makinesinin temel parçalarını ve bileşenlerini bilir, kullanır. | 11, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fotoğrafın tarihçesine giriş | |
2 | Fotoğrafın tarihçesine devam | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
3 | Fotoğraf makinesi çeşitleri | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
4 | Diyafram, ISO ve enstantane hızı üzerinden ışığın anlatılması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | Pozlama uygulamaları I | Ödev |
6 | Pozlama uygulamaları II | Ödev |
7 | Pozlama uygulamaları III | |
8 | Genel Uygulama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
9 | Fotoğraf tekniği çeşitleri ve uygulamalarıVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
10 | Pan, zoom teknikleri ve uygulamaları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
11 | Saha uygulaması | |
12 | Saha uygulaması | Ödev |
13 | Saha uygulaması | Ödev |
14 | Saha uygulaması | Final projesine hazırlık |
Kaynak |
Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları David Bate - Fotoğraf Anahtar Kavramlar; De Ki Yayınları Walter Benjamin - Fotoğrafın Kısa Tarihçesi, YGS Yayınları Maria Short - Yaratıcı Fotoğrafçılıkta Bağlam ve Anlatım |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | X | |||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kurumsal Portre, Moda Portre, gece fotoğrafı, uzun pozlama, çoklu pozlama vb. gibi birçok alanı kapsayan profesyonel çekimlerin stüdyo ortamında ve ilgili mekanlarda gerçekleştirilebilmesi için gerekli temel ilkeler ve uygulamaların aktarılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fotoğrafın tarihçesine giriş,Fotoğrafın tarihçesine devam,Fotoğraf makinesi çeşitleri,Diyafram, ISO ve enstantane hızı üzerinden ışığın anlatılması,Pozlama uygulamaları I,Pozlama uygulamaları II,Pozlama uygulamaları III,Genel Uygulama,Fotoğraf tekniği çeşitleri ve uygulamalarıVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması ,Pan, zoom teknikleri ve uygulamaları,Saha uygulaması,Saha uygulaması,Saha uygulaması,Saha uygulaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Medyanın tüm alanlarında gerektiğinde projeler ortaya koyar. | 6, 9 | A, E |
Paraflashlar ile bilinen tüm ışık tiplerini kullanır. | 6, 9 | A, E |
Adobe Lightroom fotoğraf düzeltme/işleme programı uygulamalarını uygulamalarını kullanabilecektir. | 6, 9 | A, E |
Fotoğrafın temel ögelerini bilir. | 11, 6, 9 | A |
Fotoğraf makinesinin temel parçalarını ve bileşenlerini bilir, kullanır. | 11, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fotoğrafın tarihçesine giriş | |
2 | Fotoğrafın tarihçesine devam | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
3 | Fotoğraf makinesi çeşitleri | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
4 | Diyafram, ISO ve enstantane hızı üzerinden ışığın anlatılması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | Pozlama uygulamaları I | Ödev |
6 | Pozlama uygulamaları II | Ödev |
7 | Pozlama uygulamaları III | |
8 | Genel Uygulama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
9 | Fotoğraf tekniği çeşitleri ve uygulamalarıVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
10 | Pan, zoom teknikleri ve uygulamaları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
11 | Saha uygulaması | |
12 | Saha uygulaması | Ödev |
13 | Saha uygulaması | Ödev |
14 | Saha uygulaması | Final projesine hazırlık |
Kaynak |
Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları David Bate - Fotoğraf Anahtar Kavramlar; De Ki Yayınları Walter Benjamin - Fotoğrafın Kısa Tarihçesi, YGS Yayınları Maria Short - Yaratıcı Fotoğrafçılıkta Bağlam ve Anlatım |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | X | |||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |