Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SESLENDİRME UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Emin AVANAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; seslendirmenin ilkelerini, hayatın her alanında, Görsel-İşitsel Medyada ki uygulamalarını aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Seslendirmeye giriş,Seslendirme Kuralları,Teknik Bilgiler,Stüdyo tanıtım,Stüdyo kuralları,Reklam Seslendirme,Dialog Seslendirme,Rabarba Seslendirme,Yöre-Ağız Seslendirme,Belgesel Seslendirme,Yerli Film Seslendirme,Yabancı Filmi Seslendirme,Dizi Film Seslendirme,Animasyon Film Seslendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Seslendirme sanatının temelini kavrar. | 2, 6, 9 | |
Doğru-Yanlış Türkçe farkını açıklar. | 6, 8 | F, H |
Seslendirme örnekleri arasında kıyaslama yapar. | 10, 16, 6 | E |
Yerli-Orjinal-Reklam-Kamu Spotu-Radyo vs seslendirmeleri hakkında tartışır. | 14, 2, 5 | |
Seslendirme kurallarını ve uygulama tekniklerini tanımlar. | 16, 6 | A, D, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Seslendirmeye giriş | Seslendirmeye giriş, Hakan Kaçan |
2 | Seslendirme Kuralları | Seslendirmeye giriş, Hakan Kaçan |
3 | Teknik Bilgiler | Seslendirmeye giriş, Hakan Kaçan |
4 | Stüdyo tanıtım | Seslendirmeye giriş, Hakan Kaçan |
5 | Stüdyo kuralları | Seslendirmeye giriş, Hakan Kaçan |
6 | Reklam Seslendirme | Seslendirmeye giriş, Hakan Kaçan |
7 | Dialog Seslendirme | Seslendirmeye giriş, Hakan Kaçan |
8 | Rabarba Seslendirme | Seslendirmeye giriş, Hakan Kaçan |
9 | Yöre-Ağız Seslendirme | Seslendirmeye giriş, Hakan Kaçan |
10 | Belgesel Seslendirme | Seslendirmeye giriş, Hakan Kaçan |
11 | Yerli Film Seslendirme | Seslendirmeye giriş, Hakan Kaçan |
12 | Yabancı Filmi Seslendirme | Seslendirmeye giriş, Hakan Kaçan |
13 | Dizi Film Seslendirme | Seslendirmeye giriş, Hakan Kaçan |
14 | Animasyon Film Seslendirme | Seslendirmeye giriş, Hakan Kaçan |
Kaynak |
Seslendirmeye giriş (Hakan Kaçan) Temel Konuşma (Suat Taşer) |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | X | |||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | X | |||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | X | |||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | X | |||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | X | |||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | X | |||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | X | |||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | X | |||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | X | |||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | X | |||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 15 | 75 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 2 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SESLENDİRME UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Emin AVANAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; seslendirmenin ilkelerini, hayatın her alanında, Görsel-İşitsel Medyada ki uygulamalarını aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Seslendirmeye giriş,Seslendirme Kuralları,Teknik Bilgiler,Stüdyo tanıtım,Stüdyo kuralları,Reklam Seslendirme,Dialog Seslendirme,Rabarba Seslendirme,Yöre-Ağız Seslendirme,Belgesel Seslendirme,Yerli Film Seslendirme,Yabancı Filmi Seslendirme,Dizi Film Seslendirme,Animasyon Film Seslendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Seslendirme sanatının temelini kavrar. | 2, 6, 9 | |
Doğru-Yanlış Türkçe farkını açıklar. | 6, 8 | F, H |
Seslendirme örnekleri arasında kıyaslama yapar. | 10, 16, 6 | E |
Yerli-Orjinal-Reklam-Kamu Spotu-Radyo vs seslendirmeleri hakkında tartışır. | 14, 2, 5 | |
Seslendirme kurallarını ve uygulama tekniklerini tanımlar. | 16, 6 | A, D, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Seslendirmeye giriş | Seslendirmeye giriş, Hakan Kaçan |
2 | Seslendirme Kuralları | Seslendirmeye giriş, Hakan Kaçan |
3 | Teknik Bilgiler | Seslendirmeye giriş, Hakan Kaçan |
4 | Stüdyo tanıtım | Seslendirmeye giriş, Hakan Kaçan |
5 | Stüdyo kuralları | Seslendirmeye giriş, Hakan Kaçan |
6 | Reklam Seslendirme | Seslendirmeye giriş, Hakan Kaçan |
7 | Dialog Seslendirme | Seslendirmeye giriş, Hakan Kaçan |
8 | Rabarba Seslendirme | Seslendirmeye giriş, Hakan Kaçan |
9 | Yöre-Ağız Seslendirme | Seslendirmeye giriş, Hakan Kaçan |
10 | Belgesel Seslendirme | Seslendirmeye giriş, Hakan Kaçan |
11 | Yerli Film Seslendirme | Seslendirmeye giriş, Hakan Kaçan |
12 | Yabancı Filmi Seslendirme | Seslendirmeye giriş, Hakan Kaçan |
13 | Dizi Film Seslendirme | Seslendirmeye giriş, Hakan Kaçan |
14 | Animasyon Film Seslendirme | Seslendirmeye giriş, Hakan Kaçan |
Kaynak |
Seslendirmeye giriş (Hakan Kaçan) Temel Konuşma (Suat Taşer) |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | X | |||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | X | |||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | X | |||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | X | |||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | X | |||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | X | |||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | X | |||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | X | |||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | X | |||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | X | |||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |