Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANİMASYON UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İpek Fatma ERTAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Adobe After Effects ve Illustrator üzerinden, öğrencilere 2D animasyonun temellerini ve tekniklerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Animasyonun temellerine giriş,Adobe After Effects'e giriş,Adobe After Effects'de nesneler üzerinde transform hareketleri,Adobe After Effects'te renk ve efektler,Adobe After Effects'te pen tool kullanımı,Adobe After Effects'te jenerik uygulamaları I,Adobe After Effects'te jenerik uygulamaları II,Genel Uygulama,Adobe Illustrator'da çizim yapma ve şablon hazırlama,Adobe After Effects'te puppet tool kullanımı,Adobe After Effects'te sanal kamera ve ışık teknikleri,Adobe After Effects'te 2D animasyona giriş,Uygulama,Uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Animasyon uygulamaları yapar. | 16, 9 | A, E, F |
Animasyon projeleri ortaya koyar. | 11, 16, 6 | A, E, F |
Animasyonun temel kurallarını öğrenir ve işinde kullanır. | 11, 2, 9 | A, E |
After Effects yazılımında animasyon hazırlar. | 11, 2, 9 | E |
Farklı animasyon tiplerini öğrenir ve çalışmalarında beyin fırtınası sürecine dahil eder. | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Animasyonun temellerine giriş | |
2 | Adobe After Effects'e giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
3 | Adobe After Effects'de nesneler üzerinde transform hareketleri | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
4 | Adobe After Effects'te renk ve efektler | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
5 | Adobe After Effects'te pen tool kullanımı | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
6 | Adobe After Effects'te jenerik uygulamaları I | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
7 | Adobe After Effects'te jenerik uygulamaları II | Ödev |
8 | Genel Uygulama | Ödev |
9 | Adobe Illustrator'da çizim yapma ve şablon hazırlama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
10 | Adobe After Effects'te puppet tool kullanımı | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
11 | Adobe After Effects'te sanal kamera ve ışık teknikleri | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
12 | Adobe After Effects'te 2D animasyona giriş | Ödev |
13 | Uygulama | Ödev |
14 | Uygulama | Final projesine hazırlık |
Kaynak |
https://www.youtube.com/@AlanBeckerTutorials https://www.youtube.com/@Drawfee https://www.youtube.com/@bloopanimation https://www.youtube.com/@AaronBlaiseArt https://www.youtube.com/@ToonBoomAnimation |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANİMASYON UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İpek Fatma ERTAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Adobe After Effects ve Illustrator üzerinden, öğrencilere 2D animasyonun temellerini ve tekniklerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Animasyonun temellerine giriş,Adobe After Effects'e giriş,Adobe After Effects'de nesneler üzerinde transform hareketleri,Adobe After Effects'te renk ve efektler,Adobe After Effects'te pen tool kullanımı,Adobe After Effects'te jenerik uygulamaları I,Adobe After Effects'te jenerik uygulamaları II,Genel Uygulama,Adobe Illustrator'da çizim yapma ve şablon hazırlama,Adobe After Effects'te puppet tool kullanımı,Adobe After Effects'te sanal kamera ve ışık teknikleri,Adobe After Effects'te 2D animasyona giriş,Uygulama,Uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Animasyon uygulamaları yapar. | 16, 9 | A, E, F |
Animasyon projeleri ortaya koyar. | 11, 16, 6 | A, E, F |
Animasyonun temel kurallarını öğrenir ve işinde kullanır. | 11, 2, 9 | A, E |
After Effects yazılımında animasyon hazırlar. | 11, 2, 9 | E |
Farklı animasyon tiplerini öğrenir ve çalışmalarında beyin fırtınası sürecine dahil eder. | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Animasyonun temellerine giriş | |
2 | Adobe After Effects'e giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
3 | Adobe After Effects'de nesneler üzerinde transform hareketleri | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
4 | Adobe After Effects'te renk ve efektler | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
5 | Adobe After Effects'te pen tool kullanımı | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
6 | Adobe After Effects'te jenerik uygulamaları I | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
7 | Adobe After Effects'te jenerik uygulamaları II | Ödev |
8 | Genel Uygulama | Ödev |
9 | Adobe Illustrator'da çizim yapma ve şablon hazırlama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
10 | Adobe After Effects'te puppet tool kullanımı | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
11 | Adobe After Effects'te sanal kamera ve ışık teknikleri | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
12 | Adobe After Effects'te 2D animasyona giriş | Ödev |
13 | Uygulama | Ödev |
14 | Uygulama | Final projesine hazırlık |
Kaynak |
https://www.youtube.com/@AlanBeckerTutorials https://www.youtube.com/@Drawfee https://www.youtube.com/@bloopanimation https://www.youtube.com/@AaronBlaiseArt https://www.youtube.com/@ToonBoomAnimation |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |