Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BELGESEL FİLM KURAMLARI-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBelgesel filmini ön yapım, yapım ve yapım sonrası olarak incelemek ve dersin sonunda öğrenciye bir belgesel filmi yapabilecek teorik ve pratik bilginin verilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; Belgesel Filme Giriş,Belgesel Film nedir?,Belgesel film türleri nelerdir?,Belgesel filmde yapım öncesi,Belgesel filmde biçim,Belgesel Filmde Biçem,Belgesel Filmde Biçem,Belgesel Filmde Yapım,Belgesel Filmde Yönetmenlik,Belgesel Filmde Sinematografi,Belgesel Filmde Yapım Sonrası,Belgesel Filmde Kurgu,Belgesel Filmde Ses,Genel değerlendirme, tekrar ve film çözümleme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Belgesel filmin temel kavramlarını tanımlar.10, 14, 16, 19, 20, 4
2-Temel düzeyde belgesel film yapımını öğrenir.13, 14, 4
3-Belgesel film türlerini ve tek tek filmleri değerlendirir.14, 20, 4
4-Bir belgesel filminin yapım ve yapım sonrasına ilişkin pratik ve teorik bilgiyi birleştirir ve uygular.10, 11, 19, 21, 4
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Belgesel Filme Giriş
2Belgesel Film nedir?
3Belgesel film türleri nelerdir?
4Belgesel filmde yapım öncesi
5Belgesel filmde biçim
6Belgesel Filmde Biçem
7Belgesel Filmde Biçem
8Belgesel Filmde Yapım
9Belgesel Filmde Yönetmenlik
10Belgesel Filmde Sinematografi
11Belgesel Filmde Yapım Sonrası
12Belgesel Filmde Kurgu
13Belgesel Filmde Ses
14Genel değerlendirme, tekrar ve film çözümleme
Kaynak
Bordwell, David, and Kristin Thompson. Film Art: An Introduction. Boston: McGraw-Hill, 2004. Thompson, K., & Bordwell, D. (1994). Film history: An introduction. New York: McGraw-Hill.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
X
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
X
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
X
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
X
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
X
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
X
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BELGESEL FİLM KURAMLARI-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBelgesel filmini ön yapım, yapım ve yapım sonrası olarak incelemek ve dersin sonunda öğrenciye bir belgesel filmi yapabilecek teorik ve pratik bilginin verilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; Belgesel Filme Giriş,Belgesel Film nedir?,Belgesel film türleri nelerdir?,Belgesel filmde yapım öncesi,Belgesel filmde biçim,Belgesel Filmde Biçem,Belgesel Filmde Biçem,Belgesel Filmde Yapım,Belgesel Filmde Yönetmenlik,Belgesel Filmde Sinematografi,Belgesel Filmde Yapım Sonrası,Belgesel Filmde Kurgu,Belgesel Filmde Ses,Genel değerlendirme, tekrar ve film çözümleme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Belgesel filmin temel kavramlarını tanımlar.10, 14, 16, 19, 20, 4
2-Temel düzeyde belgesel film yapımını öğrenir.13, 14, 4
3-Belgesel film türlerini ve tek tek filmleri değerlendirir.14, 20, 4
4-Bir belgesel filminin yapım ve yapım sonrasına ilişkin pratik ve teorik bilgiyi birleştirir ve uygular.10, 11, 19, 21, 4
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Belgesel Filme Giriş
2Belgesel Film nedir?
3Belgesel film türleri nelerdir?
4Belgesel filmde yapım öncesi
5Belgesel filmde biçim
6Belgesel Filmde Biçem
7Belgesel Filmde Biçem
8Belgesel Filmde Yapım
9Belgesel Filmde Yönetmenlik
10Belgesel Filmde Sinematografi
11Belgesel Filmde Yapım Sonrası
12Belgesel Filmde Kurgu
13Belgesel Filmde Ses
14Genel değerlendirme, tekrar ve film çözümleme
Kaynak
Bordwell, David, and Kristin Thompson. Film Art: An Introduction. Boston: McGraw-Hill, 2004. Thompson, K., & Bordwell, D. (1994). Film history: An introduction. New York: McGraw-Hill.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
X
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
X
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
X
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
X
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
X
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
X
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:14Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:16