Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SENARYO UYGULAMALARI-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK
Dersin YardımcılarıDr. Öğr. Üye Kemal ÇELİK
Dersin AmacıSenaryo yazımı için gerekli bütün temel kavramlar ve konuların öğretilmesi ve bir senaryo yazdırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Senaryo nedir? ,Bir fikir bulmak: logline,Karakter ve çatışmanın yaratılması. ,Senaryoda yapı: Üç perdeli yapı,Sinopsis,Tretman ,Diyalog,Vize,Senaryoda Zaman ,Senaryoda Diyalog, Ses, Müzik kullanımı ,Senaryoyla ilgili yeni güncel kuramlar
,Senaryo yazımı,Senaryo yazımı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Senaryo yazımının temel kurallarını sıralar. Yeni anlatı biçimlerinin sinemada nasıl kullanılabileceğini tartışır. Bir fikirden ve öyküden yola çıkarak bir senaryo metni oluşturur. 6, 9A, F
Bir kısa film senaryosu yazmış olur. E, F
Senaryo nasıl yazılır öğrenmiş olur. E, F
Senaryo analizi yapar. E
Senaryo yazım aşamalarını bilir ve buna göre senaryo yazabilir. F, H
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Senaryo nedir?
2Bir fikir bulmak: loglineHotel Rwanda
3Karakter ve çatışmanın yaratılması. Read Beasts of the Southern Wild
4Senaryoda yapı: Üç perdeli yapıThe Godfather, Part 2
5Sinopsis
6Tretman
7Diyalog
8Vize
9Senaryoda Zaman Yağmurdan Önce / Before The Rain (Milcho MANCHEVSKI, 1994)
10Senaryoda Diyalog, Ses, Müzik kullanımı Trois couleurs: Bleu (Krzysztof Kieslowski, 1993)
11Senaryoyla ilgili yeni güncel kuramlar
13Senaryo yazımı
14Senaryo yazımı
Kaynak
Senaryo Yazımının Temelleri, Syd Field

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi10110
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer155
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14040
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)137
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(137/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SENARYO UYGULAMALARI-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK
Dersin YardımcılarıDr. Öğr. Üye Kemal ÇELİK
Dersin AmacıSenaryo yazımı için gerekli bütün temel kavramlar ve konuların öğretilmesi ve bir senaryo yazdırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Senaryo nedir? ,Bir fikir bulmak: logline,Karakter ve çatışmanın yaratılması. ,Senaryoda yapı: Üç perdeli yapı,Sinopsis,Tretman ,Diyalog,Vize,Senaryoda Zaman ,Senaryoda Diyalog, Ses, Müzik kullanımı ,Senaryoyla ilgili yeni güncel kuramlar
,Senaryo yazımı,Senaryo yazımı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Senaryo yazımının temel kurallarını sıralar. Yeni anlatı biçimlerinin sinemada nasıl kullanılabileceğini tartışır. Bir fikirden ve öyküden yola çıkarak bir senaryo metni oluşturur. 6, 9A, F
Bir kısa film senaryosu yazmış olur. E, F
Senaryo nasıl yazılır öğrenmiş olur. E, F
Senaryo analizi yapar. E
Senaryo yazım aşamalarını bilir ve buna göre senaryo yazabilir. F, H
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Senaryo nedir?
2Bir fikir bulmak: loglineHotel Rwanda
3Karakter ve çatışmanın yaratılması. Read Beasts of the Southern Wild
4Senaryoda yapı: Üç perdeli yapıThe Godfather, Part 2
5Sinopsis
6Tretman
7Diyalog
8Vize
9Senaryoda Zaman Yağmurdan Önce / Before The Rain (Milcho MANCHEVSKI, 1994)
10Senaryoda Diyalog, Ses, Müzik kullanımı Trois couleurs: Bleu (Krzysztof Kieslowski, 1993)
11Senaryoyla ilgili yeni güncel kuramlar
13Senaryo yazımı
14Senaryo yazımı
Kaynak
Senaryo Yazımının Temelleri, Syd Field

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:14Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:16