Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
JENERİK TASARIMINA GİRİŞ -Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Cantekin CANTEZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı içerikle uyumlu görsel mesajları alıcıya çarpıcı bir şekilde iletebilmek ve akılda kalıcı yaratıcı konseptler oluşturmak için gerekli altyapıyı kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Jenerik Nedir?Doğuşu ve Tarihsel gelişimi nasıl olmuştur? Sinemadan televizyona jenerik örnekleri,Jenerik türleri, örnekleri ve uygun konsepti yaratma ve tasarım sürecine giriş,Genel program yapısına uygun jenerik senaryosu hazırlama ve kompozisyon yaratma süreci,Jenerik tasarlarken bilmemiz gereken kavramlar (Renk bilgisi ve tipografi),jenerik tasarlarken bilmemiz gereken kavramlar (müzik seçimi, sektörde kullanılan güncel yazılımlar, gerekli görsel efektler),Konsept yaratırken jenerikle birlikte oluşturulması gereken grafikler,Adobe Creative Clouds imkanları ve jenerik tasarlarken kullanılacak uygulamalar. Kaynak siteler,Adobe Premier programında jenerik tasarlamak, programın getirdiği imkanlar,Adobe After Effects programıyla jenerik tasarlamak, programın getirdiği imkanlar,Adobe After Effects ve Premier programıyla bir jenerik uygulaması,Adobe Creative Clouds'la hazır grafiklerden bir jenerik tasarlama ve uygulama,Video çekimi ile grafiği birleştirerek bir jenerik oluşturma,Greenbox teknolojisi ile bir jenerik tasarlama ve uygulama,Greenbox teknolojisi ile bir jenerik tasarlama ve uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Görsel dili etkin şekilde kullanır. 10, 16, 20, 6A, D, E, F
Jenerik tasarım uygulaması yapar.2, 20, 6, 9E, F, G
Jeneriğin kullanım amacını kavrar.10, 16A, D, G
Jenerik amacına uygun içerik oluşturur.2, 6E, H
Adobe After Effects ve Premier programıyla bir jenerik uygulaması yapar.16, 2, 6A, D
Teknolojik gelişmeleri takip eder.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Jenerik Nedir?Doğuşu ve Tarihsel gelişimi nasıl olmuştur? Sinemadan televizyona jenerik örnekleri Göz Kırparken - Walter Murch
2Jenerik türleri, örnekleri ve uygun konsepti yaratma ve tasarım sürecine giriş Göz Kırparken - Walter Murch
3Genel program yapısına uygun jenerik senaryosu hazırlama ve kompozisyon yaratma süreci Göz Kırparken - Walter Murch
4Jenerik tasarlarken bilmemiz gereken kavramlar (Renk bilgisi ve tipografi) Göz Kırparken - Walter Murch
5jenerik tasarlarken bilmemiz gereken kavramlar (müzik seçimi, sektörde kullanılan güncel yazılımlar, gerekli görsel efektler) Göz Kırparken - Walter Murch
6Konsept yaratırken jenerikle birlikte oluşturulması gereken grafikler Göz Kırparken - Walter Murch
7Adobe Creative Clouds imkanları ve jenerik tasarlarken kullanılacak uygulamalar. Kaynak siteler Göz Kırparken - Walter Murch
8Adobe Premier programında jenerik tasarlamak, programın getirdiği imkanlar Göz Kırparken - Walter Murch
9Adobe After Effects programıyla jenerik tasarlamak, programın getirdiği imkanlar Göz Kırparken - Walter Murch
10Adobe After Effects ve Premier programıyla bir jenerik uygulaması Göz Kırparken - Walter Murch
11Adobe Creative Clouds'la hazır grafiklerden bir jenerik tasarlama ve uygulama Göz Kırparken - Walter Murch
12Video çekimi ile grafiği birleştirerek bir jenerik oluşturma Göz Kırparken - Walter Murch
13Greenbox teknolojisi ile bir jenerik tasarlama ve uygulama Göz Kırparken - Walter Murch
14Greenbox teknolojisi ile bir jenerik tasarlama ve uygulama Göz Kırparken - Walter Murch
Kaynak
Görme Biçimleri - John Berger , Göz Kırparken - Walter Murch

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
X
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
X
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
X
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
X
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
X
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
X
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
X
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
X
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
X
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
X
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
X
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
X
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi22040
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer21632
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11616
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
JENERİK TASARIMINA GİRİŞ -Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Cantekin CANTEZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı içerikle uyumlu görsel mesajları alıcıya çarpıcı bir şekilde iletebilmek ve akılda kalıcı yaratıcı konseptler oluşturmak için gerekli altyapıyı kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Jenerik Nedir?Doğuşu ve Tarihsel gelişimi nasıl olmuştur? Sinemadan televizyona jenerik örnekleri,Jenerik türleri, örnekleri ve uygun konsepti yaratma ve tasarım sürecine giriş,Genel program yapısına uygun jenerik senaryosu hazırlama ve kompozisyon yaratma süreci,Jenerik tasarlarken bilmemiz gereken kavramlar (Renk bilgisi ve tipografi),jenerik tasarlarken bilmemiz gereken kavramlar (müzik seçimi, sektörde kullanılan güncel yazılımlar, gerekli görsel efektler),Konsept yaratırken jenerikle birlikte oluşturulması gereken grafikler,Adobe Creative Clouds imkanları ve jenerik tasarlarken kullanılacak uygulamalar. Kaynak siteler,Adobe Premier programında jenerik tasarlamak, programın getirdiği imkanlar,Adobe After Effects programıyla jenerik tasarlamak, programın getirdiği imkanlar,Adobe After Effects ve Premier programıyla bir jenerik uygulaması,Adobe Creative Clouds'la hazır grafiklerden bir jenerik tasarlama ve uygulama,Video çekimi ile grafiği birleştirerek bir jenerik oluşturma,Greenbox teknolojisi ile bir jenerik tasarlama ve uygulama,Greenbox teknolojisi ile bir jenerik tasarlama ve uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Görsel dili etkin şekilde kullanır. 10, 16, 20, 6A, D, E, F
Jenerik tasarım uygulaması yapar.2, 20, 6, 9E, F, G
Jeneriğin kullanım amacını kavrar.10, 16A, D, G
Jenerik amacına uygun içerik oluşturur.2, 6E, H
Adobe After Effects ve Premier programıyla bir jenerik uygulaması yapar.16, 2, 6A, D
Teknolojik gelişmeleri takip eder.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Jenerik Nedir?Doğuşu ve Tarihsel gelişimi nasıl olmuştur? Sinemadan televizyona jenerik örnekleri Göz Kırparken - Walter Murch
2Jenerik türleri, örnekleri ve uygun konsepti yaratma ve tasarım sürecine giriş Göz Kırparken - Walter Murch
3Genel program yapısına uygun jenerik senaryosu hazırlama ve kompozisyon yaratma süreci Göz Kırparken - Walter Murch
4Jenerik tasarlarken bilmemiz gereken kavramlar (Renk bilgisi ve tipografi) Göz Kırparken - Walter Murch
5jenerik tasarlarken bilmemiz gereken kavramlar (müzik seçimi, sektörde kullanılan güncel yazılımlar, gerekli görsel efektler) Göz Kırparken - Walter Murch
6Konsept yaratırken jenerikle birlikte oluşturulması gereken grafikler Göz Kırparken - Walter Murch
7Adobe Creative Clouds imkanları ve jenerik tasarlarken kullanılacak uygulamalar. Kaynak siteler Göz Kırparken - Walter Murch
8Adobe Premier programında jenerik tasarlamak, programın getirdiği imkanlar Göz Kırparken - Walter Murch
9Adobe After Effects programıyla jenerik tasarlamak, programın getirdiği imkanlar Göz Kırparken - Walter Murch
10Adobe After Effects ve Premier programıyla bir jenerik uygulaması Göz Kırparken - Walter Murch
11Adobe Creative Clouds'la hazır grafiklerden bir jenerik tasarlama ve uygulama Göz Kırparken - Walter Murch
12Video çekimi ile grafiği birleştirerek bir jenerik oluşturma Göz Kırparken - Walter Murch
13Greenbox teknolojisi ile bir jenerik tasarlama ve uygulama Göz Kırparken - Walter Murch
14Greenbox teknolojisi ile bir jenerik tasarlama ve uygulama Göz Kırparken - Walter Murch
Kaynak
Görme Biçimleri - John Berger , Göz Kırparken - Walter Murch

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
X
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
X
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
X
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
X
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
X
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
X
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
X
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
X
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
X
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
X
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
X
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
X
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:14Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:16