Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TV YAYINCILIĞI -Bahar Dönemi1+226
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Bahtiyar SİS
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Ömer Said Birol Arş. Gör. Ali Alban
Dersin AmacıDersin amacı, öğrencilere radyo ve televizyon yayıncılığının temel kavram, kuram ve teorilerini öğretmeyi, yayıncılığın tarihsel gelişimi ve günümüzdeki biçimleri hakkında bilgi sahibi olmalarını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yayıncılığın temel kavramları,Televizyon teknolojisinin gelişimi,Televizyon teorisinde modeller: Mc Luhan televizyon teorisi,Dünyada televizyon yayıncılığının gelişimi,Türkiye’de televizyon yayıncılığı,Kamu hizmeti yayıncılığı ve TRT,Tecimsel yayıncılık,Tecimsel yayıncılık,Tematik yayınlar,Karasal ve uydu yayıncılığı,Televizyon yayıncılığında haber ve program,Televizyon program formatı hazırlama,Yeni medya ve enformasyon toplumu,Kitle iletişimde geçmiş, gelecek tasavvuru,Chomsky: İktidar ve Propaganda; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Televizyonun tarihi ve gelişimini, Türkiye'deki televizyon yayıncılığının evrelerini ve güncel durumunu açıklar10A, E, H
Televizyon yayıncılığının temel kavramlarını (yayıncılık sistemleri, program türleri, teknik ekipmanlar vb.) açıklar
Farklı program türlerini (haber, belgesel, eğlence vb.) analiz eder ve kendi program fikrinizi oluşturur
Televizyon programı prodüksiyonunun aşamalarını (ön prodüksiyon, çekim, post-prodüksiyon) ve her aşamada yapılan işleri açıklar
Televizyon yayıncılığında etik ve hukuki çerçeveyi (yayıncılık ilkeleri, telif hakları, medya ahlakı vb.) kullanır
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yayıncılığın temel kavramları
2Televizyon teknolojisinin gelişimi
3Televizyon teorisinde modeller: Mc Luhan televizyon teorisi
4Dünyada televizyon yayıncılığının gelişimi
5Türkiye’de televizyon yayıncılığı
6Kamu hizmeti yayıncılığı ve TRT
7Tecimsel yayıncılık
8Tecimsel yayıncılık
8Tematik yayınlar
9Karasal ve uydu yayıncılığı
10Televizyon yayıncılığında haber ve program
11Televizyon program formatı hazırlama
12Yeni medya ve enformasyon toplumu
13Kitle iletişimde geçmiş, gelecek tasavvuru
14Chomsky: İktidar ve Propaganda
Kaynak
Aziz, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı,Hiperlink, 2013. 1. N. Bay, Radyo ve Televizyon Yayıncılığı, Nüve, 2007. 2. G. Orwell, Bin Dokuz Yüz Seksen Dört 3. A. Huxley, Cesur Yeni Dünya 4. N, Postman, Televizyon Öldüren Eğlence 5. Baudrıllard-Noam Chomsky-Neil Postman-Slavoj Zizek-Marshall Mcluhan, Kadife Karanlık 21. Yüzyıl İletişim Çağını Aydınlatan Kuramcılar (Der: Prof. Dr. Nurdoğan Rigel),

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14570
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi23123
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer111
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı212
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)180
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TV YAYINCILIĞI -Bahar Dönemi1+226
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Bahtiyar SİS
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Ömer Said Birol Arş. Gör. Ali Alban
Dersin AmacıDersin amacı, öğrencilere radyo ve televizyon yayıncılığının temel kavram, kuram ve teorilerini öğretmeyi, yayıncılığın tarihsel gelişimi ve günümüzdeki biçimleri hakkında bilgi sahibi olmalarını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yayıncılığın temel kavramları,Televizyon teknolojisinin gelişimi,Televizyon teorisinde modeller: Mc Luhan televizyon teorisi,Dünyada televizyon yayıncılığının gelişimi,Türkiye’de televizyon yayıncılığı,Kamu hizmeti yayıncılığı ve TRT,Tecimsel yayıncılık,Tecimsel yayıncılık,Tematik yayınlar,Karasal ve uydu yayıncılığı,Televizyon yayıncılığında haber ve program,Televizyon program formatı hazırlama,Yeni medya ve enformasyon toplumu,Kitle iletişimde geçmiş, gelecek tasavvuru,Chomsky: İktidar ve Propaganda; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Televizyonun tarihi ve gelişimini, Türkiye'deki televizyon yayıncılığının evrelerini ve güncel durumunu açıklar10A, E, H
Televizyon yayıncılığının temel kavramlarını (yayıncılık sistemleri, program türleri, teknik ekipmanlar vb.) açıklar
Farklı program türlerini (haber, belgesel, eğlence vb.) analiz eder ve kendi program fikrinizi oluşturur
Televizyon programı prodüksiyonunun aşamalarını (ön prodüksiyon, çekim, post-prodüksiyon) ve her aşamada yapılan işleri açıklar
Televizyon yayıncılığında etik ve hukuki çerçeveyi (yayıncılık ilkeleri, telif hakları, medya ahlakı vb.) kullanır
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yayıncılığın temel kavramları
2Televizyon teknolojisinin gelişimi
3Televizyon teorisinde modeller: Mc Luhan televizyon teorisi
4Dünyada televizyon yayıncılığının gelişimi
5Türkiye’de televizyon yayıncılığı
6Kamu hizmeti yayıncılığı ve TRT
7Tecimsel yayıncılık
8Tecimsel yayıncılık
8Tematik yayınlar
9Karasal ve uydu yayıncılığı
10Televizyon yayıncılığında haber ve program
11Televizyon program formatı hazırlama
12Yeni medya ve enformasyon toplumu
13Kitle iletişimde geçmiş, gelecek tasavvuru
14Chomsky: İktidar ve Propaganda
Kaynak
Aziz, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı,Hiperlink, 2013. 1. N. Bay, Radyo ve Televizyon Yayıncılığı, Nüve, 2007. 2. G. Orwell, Bin Dokuz Yüz Seksen Dört 3. A. Huxley, Cesur Yeni Dünya 4. N, Postman, Televizyon Öldüren Eğlence 5. Baudrıllard-Noam Chomsky-Neil Postman-Slavoj Zizek-Marshall Mcluhan, Kadife Karanlık 21. Yüzyıl İletişim Çağını Aydınlatan Kuramcılar (Der: Prof. Dr. Nurdoğan Rigel),

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:14Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:16