Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TV YAYINCILIĞI | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Bahtiyar SİS |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ömer Said Birol Arş. Gör. Ali Alban |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere radyo ve televizyon yayıncılığının temel kavram, kuram ve teorilerini öğretmeyi, yayıncılığın tarihsel gelişimi ve günümüzdeki biçimleri hakkında bilgi sahibi olmalarını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yayıncılığın temel kavramları,Televizyon teknolojisinin gelişimi,Televizyon teorisinde modeller: Mc Luhan televizyon teorisi,Dünyada televizyon yayıncılığının gelişimi,Türkiye’de televizyon yayıncılığı,Kamu hizmeti yayıncılığı ve TRT,Tecimsel yayıncılık,Tecimsel yayıncılık,Tematik yayınlar,Karasal ve uydu yayıncılığı,Televizyon yayıncılığında haber ve program,Televizyon program formatı hazırlama,Yeni medya ve enformasyon toplumu,Kitle iletişimde geçmiş, gelecek tasavvuru,Chomsky: İktidar ve Propaganda; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Televizyonun tarihi ve gelişimini, Türkiye'deki televizyon yayıncılığının evrelerini ve güncel durumunu açıklar | 10 | A, E, H |
Televizyon yayıncılığının temel kavramlarını (yayıncılık sistemleri, program türleri, teknik ekipmanlar vb.) açıklar | ||
Farklı program türlerini (haber, belgesel, eğlence vb.) analiz eder ve kendi program fikrinizi oluşturur | ||
Televizyon programı prodüksiyonunun aşamalarını (ön prodüksiyon, çekim, post-prodüksiyon) ve her aşamada yapılan işleri açıklar | ||
Televizyon yayıncılığında etik ve hukuki çerçeveyi (yayıncılık ilkeleri, telif hakları, medya ahlakı vb.) kullanır |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yayıncılığın temel kavramları | |
2 | Televizyon teknolojisinin gelişimi | |
3 | Televizyon teorisinde modeller: Mc Luhan televizyon teorisi | |
4 | Dünyada televizyon yayıncılığının gelişimi | |
5 | Türkiye’de televizyon yayıncılığı | |
6 | Kamu hizmeti yayıncılığı ve TRT | |
7 | Tecimsel yayıncılık | |
8 | Tecimsel yayıncılık | |
8 | Tematik yayınlar | |
9 | Karasal ve uydu yayıncılığı | |
10 | Televizyon yayıncılığında haber ve program | |
11 | Televizyon program formatı hazırlama | |
12 | Yeni medya ve enformasyon toplumu | |
13 | Kitle iletişimde geçmiş, gelecek tasavvuru | |
14 | Chomsky: İktidar ve Propaganda |
Kaynak |
Aziz, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı,Hiperlink, 2013. 1. N. Bay, Radyo ve Televizyon Yayıncılığı, Nüve, 2007. 2. G. Orwell, Bin Dokuz Yüz Seksen Dört 3. A. Huxley, Cesur Yeni Dünya 4. N, Postman, Televizyon Öldüren Eğlence 5. Baudrıllard-Noam Chomsky-Neil Postman-Slavoj Zizek-Marshall Mcluhan, Kadife Karanlık 21. Yüzyıl İletişim Çağını Aydınlatan Kuramcılar (Der: Prof. Dr. Nurdoğan Rigel), |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 5 | 70 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 23 | 1 | 23 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 1 | 1 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 1 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TV YAYINCILIĞI | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Bahtiyar SİS |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ömer Said Birol Arş. Gör. Ali Alban |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere radyo ve televizyon yayıncılığının temel kavram, kuram ve teorilerini öğretmeyi, yayıncılığın tarihsel gelişimi ve günümüzdeki biçimleri hakkında bilgi sahibi olmalarını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yayıncılığın temel kavramları,Televizyon teknolojisinin gelişimi,Televizyon teorisinde modeller: Mc Luhan televizyon teorisi,Dünyada televizyon yayıncılığının gelişimi,Türkiye’de televizyon yayıncılığı,Kamu hizmeti yayıncılığı ve TRT,Tecimsel yayıncılık,Tecimsel yayıncılık,Tematik yayınlar,Karasal ve uydu yayıncılığı,Televizyon yayıncılığında haber ve program,Televizyon program formatı hazırlama,Yeni medya ve enformasyon toplumu,Kitle iletişimde geçmiş, gelecek tasavvuru,Chomsky: İktidar ve Propaganda; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Televizyonun tarihi ve gelişimini, Türkiye'deki televizyon yayıncılığının evrelerini ve güncel durumunu açıklar | 10 | A, E, H |
Televizyon yayıncılığının temel kavramlarını (yayıncılık sistemleri, program türleri, teknik ekipmanlar vb.) açıklar | ||
Farklı program türlerini (haber, belgesel, eğlence vb.) analiz eder ve kendi program fikrinizi oluşturur | ||
Televizyon programı prodüksiyonunun aşamalarını (ön prodüksiyon, çekim, post-prodüksiyon) ve her aşamada yapılan işleri açıklar | ||
Televizyon yayıncılığında etik ve hukuki çerçeveyi (yayıncılık ilkeleri, telif hakları, medya ahlakı vb.) kullanır |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yayıncılığın temel kavramları | |
2 | Televizyon teknolojisinin gelişimi | |
3 | Televizyon teorisinde modeller: Mc Luhan televizyon teorisi | |
4 | Dünyada televizyon yayıncılığının gelişimi | |
5 | Türkiye’de televizyon yayıncılığı | |
6 | Kamu hizmeti yayıncılığı ve TRT | |
7 | Tecimsel yayıncılık | |
8 | Tecimsel yayıncılık | |
8 | Tematik yayınlar | |
9 | Karasal ve uydu yayıncılığı | |
10 | Televizyon yayıncılığında haber ve program | |
11 | Televizyon program formatı hazırlama | |
12 | Yeni medya ve enformasyon toplumu | |
13 | Kitle iletişimde geçmiş, gelecek tasavvuru | |
14 | Chomsky: İktidar ve Propaganda |
Kaynak |
Aziz, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı,Hiperlink, 2013. 1. N. Bay, Radyo ve Televizyon Yayıncılığı, Nüve, 2007. 2. G. Orwell, Bin Dokuz Yüz Seksen Dört 3. A. Huxley, Cesur Yeni Dünya 4. N, Postman, Televizyon Öldüren Eğlence 5. Baudrıllard-Noam Chomsky-Neil Postman-Slavoj Zizek-Marshall Mcluhan, Kadife Karanlık 21. Yüzyıl İletişim Çağını Aydınlatan Kuramcılar (Der: Prof. Dr. Nurdoğan Rigel), |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |