Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
RADYO TV SİNEMANIN TEKNİK TEMELLERİ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıRadyo, televizyon ve sinema’da kullanılan teknik terimler, teoriler ve yaklaşımları ele almaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Hareketli Görüntü (veya İmge),Film Sanatı ve Film Yapımı,Film Biçimi,Film Tarzı: Plan,Film Tarzı: Kurgu ve Ses,Filmlerin Türleri,Filmlerin Kritik Analizi,Genel özet ve soru cevaplar, tartışma beyin fırtınası,Değerlendirme Üzerine,Televizyon Çalışmalarına Giriş,Kitle İletişim Aracı Televizyon,Kaliteli Televizyon,Karşılaştırmalı Medya: Film ve TV,Internet Üzerine,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sinema ve Televizyon'un biçimsel ve biçemsel ögelerini araştırmalarda ve projelerde uygular.10, 14, 16, 18, 9
Kitle iletişim, kitle sanat ve popüler kültür üzerine teknik ve eleştirel düşünce yazıları yazar ve tartır.10, 14, 16, 18, 20, 6, 9A, E
Film yapımının temel süreçlerini anlar ve uygulamalı projelerde bu bilgileri uygular. 10, 9C, E, G
Çeşitli film türlerini ele alır ve bunların kritik analizini yaparak sinematik özelliklerini değerlendirir.C, E, G
Televizyon ve film arasındaki farkları inceler ve bu medya biçimlerini karşılaştırmalı olarak analiz eder.A, B, C, G
İnternet ve dijital medyanın film ve televizyon üzerindeki etkilerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.10, 13, 9C, E, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hareketli Görüntü (veya İmge)
2Film Sanatı ve Film YapımıFilm Sanatı, Bölüm 1
3Film BiçimiFilm Sanatı, Bölüm 2
4Film Tarzı: PlanFilm Sanatı, Bölüm 3, Plan
5Film Tarzı: Kurgu ve SesFilm Sanatı, Bölüm 3, Kurgu, Ses ve Özet
6Filmlerin TürleriFilm Sanatı, Bölüm 4
7Filmlerin Kritik AnaliziFilm Sanatı, Bölüm 5
8Genel özet ve soru cevaplar, tartışma beyin fırtınasıKonuların gözden geçirilmesi ve sorulacak soruların hazırlanması
9Değerlendirme ÜzerineNoel Carroll, Beğeniyi Unutun (MEBİSten paylaşılacak)
10Televizyon Çalışmalarına GirişOkuma MEBİS'ten paylaşılacak
11Kitle İletişim Aracı Televizyon
12Kaliteli Televizyon
13Karşılaştırmalı Medya: Film ve TV
14Internet Üzerine
15Genel tekrarönceki konuların gözden geçirilmesi varsa soruların not alınması
Kaynak
Bordwell, David, ve Kristin Thompson. 2012. Film Sanatı. İstanbul: Deki Yayınevi. Mamer, B. R. (2013). Introduction to Media Production: The Path to Digital Media Production. Focal Press. Poynter, D. (2015). The Handbook of Technical Writing. Bedford/St. Martin's. Millerson, G. (2015). Video Production Handbook. Routledge. Litwak, M. J. (2017). Reel Power: The Struggle for Influence and Success in the New Hollywood. University of Texas Press. Blumenthal, R. (2017). Lighting for Cinematography: A Practical Guide to the Art and Craft of Lighting for the Moving Image. Bloomsbury Academic. Katz, S. (2015). Film Directing Shot by Shot: Visualizing from Concept to Screen. Michael Wiese Productions. Ascher, S., & Pincus, E. (2013). The Filmmaker's Handbook: A Comprehensive Guide for the Digital Age. Plume. Viers, R. (2011). The Location Sound Bible: How to Record Professional Dialog for Film and TV. Michael Wiese Productions.
Ascher, Steven, and Edward Pincus. 2013. A Comprehensive Guide for the Digital Age. Penguin Group. ISBN: 978-1-101-61380-1.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
X
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
X
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
X
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
X
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme313
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi31545
Okul Dışı Diğer Faaliyetler2510
Proje Sunumu / Seminer11515
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı248
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)178
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(178/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
RADYO TV SİNEMANIN TEKNİK TEMELLERİ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıRadyo, televizyon ve sinema’da kullanılan teknik terimler, teoriler ve yaklaşımları ele almaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Hareketli Görüntü (veya İmge),Film Sanatı ve Film Yapımı,Film Biçimi,Film Tarzı: Plan,Film Tarzı: Kurgu ve Ses,Filmlerin Türleri,Filmlerin Kritik Analizi,Genel özet ve soru cevaplar, tartışma beyin fırtınası,Değerlendirme Üzerine,Televizyon Çalışmalarına Giriş,Kitle İletişim Aracı Televizyon,Kaliteli Televizyon,Karşılaştırmalı Medya: Film ve TV,Internet Üzerine,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sinema ve Televizyon'un biçimsel ve biçemsel ögelerini araştırmalarda ve projelerde uygular.10, 14, 16, 18, 9
Kitle iletişim, kitle sanat ve popüler kültür üzerine teknik ve eleştirel düşünce yazıları yazar ve tartır.10, 14, 16, 18, 20, 6, 9A, E
Film yapımının temel süreçlerini anlar ve uygulamalı projelerde bu bilgileri uygular. 10, 9C, E, G
Çeşitli film türlerini ele alır ve bunların kritik analizini yaparak sinematik özelliklerini değerlendirir.C, E, G
Televizyon ve film arasındaki farkları inceler ve bu medya biçimlerini karşılaştırmalı olarak analiz eder.A, B, C, G
İnternet ve dijital medyanın film ve televizyon üzerindeki etkilerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.10, 13, 9C, E, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hareketli Görüntü (veya İmge)
2Film Sanatı ve Film YapımıFilm Sanatı, Bölüm 1
3Film BiçimiFilm Sanatı, Bölüm 2
4Film Tarzı: PlanFilm Sanatı, Bölüm 3, Plan
5Film Tarzı: Kurgu ve SesFilm Sanatı, Bölüm 3, Kurgu, Ses ve Özet
6Filmlerin TürleriFilm Sanatı, Bölüm 4
7Filmlerin Kritik AnaliziFilm Sanatı, Bölüm 5
8Genel özet ve soru cevaplar, tartışma beyin fırtınasıKonuların gözden geçirilmesi ve sorulacak soruların hazırlanması
9Değerlendirme ÜzerineNoel Carroll, Beğeniyi Unutun (MEBİSten paylaşılacak)
10Televizyon Çalışmalarına GirişOkuma MEBİS'ten paylaşılacak
11Kitle İletişim Aracı Televizyon
12Kaliteli Televizyon
13Karşılaştırmalı Medya: Film ve TV
14Internet Üzerine
15Genel tekrarönceki konuların gözden geçirilmesi varsa soruların not alınması
Kaynak
Bordwell, David, ve Kristin Thompson. 2012. Film Sanatı. İstanbul: Deki Yayınevi. Mamer, B. R. (2013). Introduction to Media Production: The Path to Digital Media Production. Focal Press. Poynter, D. (2015). The Handbook of Technical Writing. Bedford/St. Martin's. Millerson, G. (2015). Video Production Handbook. Routledge. Litwak, M. J. (2017). Reel Power: The Struggle for Influence and Success in the New Hollywood. University of Texas Press. Blumenthal, R. (2017). Lighting for Cinematography: A Practical Guide to the Art and Craft of Lighting for the Moving Image. Bloomsbury Academic. Katz, S. (2015). Film Directing Shot by Shot: Visualizing from Concept to Screen. Michael Wiese Productions. Ascher, S., & Pincus, E. (2013). The Filmmaker's Handbook: A Comprehensive Guide for the Digital Age. Plume. Viers, R. (2011). The Location Sound Bible: How to Record Professional Dialog for Film and TV. Michael Wiese Productions.
Ascher, Steven, and Edward Pincus. 2013. A Comprehensive Guide for the Digital Age. Penguin Group. ISBN: 978-1-101-61380-1.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
X
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
X
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
X
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
X
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:14Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:16