Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GÖRÜNTÜ YÖNETMENLİĞİ-Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Tevfik ŞENOL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGörüntü yönetmeni, kamerada yönetmenin vizyonunu yakalayan kişi olduğu için hikaye anlatımı sürecinin ayrılmaz bir parçasıdır. Yönetmenin ve görüntü yönetmeninin koordine çalışmasıyla istenilen mizansen ortaya konulmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Görüntü Yönetmenliği Nedir?,Objektif Çeşitleri, Kamera Gövdesi Özellikleri. Temel kullanım alanları.,Diyafram, Enstantane, ISO değerleri tanımı ve uygulamaları. ,Diyafram, Enstantane, ISO tanımları ve örnek olaylarda uygulama yapılması.,Pozlamaya yardımcı göstergeler, Filtreler. ,Sinema filmlerinde örnek olaylar ve tekrar çekim uygulamaları - I,Sinema filmlerinde örnek olaylar ve tekrar çekim uygulamaları - II,Kameranın yerinin, kullanılacak objektif ve filtrelerin, kamera hareketlerinin seçimi.,Atölye çalışmaları I,Sahne ve Oyun Trafiğine Göre Kamera Konumları,Tripod, Dolly, Şaryo,Codec ve Görüntü Formatları, Rolling Shutter / Global Shutter, SD, HDV, FULL HD, 4K, 8K Farkı,Ders Bitirme Projesi Toplantısı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Görüntü Yönetmenliği Nedir?
2Objektif Çeşitleri, Kamera Gövdesi Özellikleri. Temel kullanım alanları.
3Diyafram, Enstantane, ISO değerleri tanımı ve uygulamaları.
4Diyafram, Enstantane, ISO tanımları ve örnek olaylarda uygulama yapılması.
5Pozlamaya yardımcı göstergeler, Filtreler.
6Sinema filmlerinde örnek olaylar ve tekrar çekim uygulamaları - I
7Sinema filmlerinde örnek olaylar ve tekrar çekim uygulamaları - II
8Kameranın yerinin, kullanılacak objektif ve filtrelerin, kamera hareketlerinin seçimi.
9Atölye çalışmaları I
11Sahne ve Oyun Trafiğine Göre Kamera Konumları
12Tripod, Dolly, Şaryo
13Codec ve Görüntü Formatları, Rolling Shutter / Global Shutter, SD, HDV, FULL HD, 4K, 8K Farkı
14Ders Bitirme Projesi Toplantısı
Kaynak
Bordwell, D., Thompson, K., & Smith, J. (1993). Film art: An introduction (Vol. 7). New York: McGraw-Hill. Murch, W. (2001). In the Blink of an Eye (Vol. 995). Los Angeles: Silman-James Press. Canikligil, İ. (2007). Dijital video ile sinema. Pusula.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GÖRÜNTÜ YÖNETMENLİĞİ-Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Tevfik ŞENOL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGörüntü yönetmeni, kamerada yönetmenin vizyonunu yakalayan kişi olduğu için hikaye anlatımı sürecinin ayrılmaz bir parçasıdır. Yönetmenin ve görüntü yönetmeninin koordine çalışmasıyla istenilen mizansen ortaya konulmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Görüntü Yönetmenliği Nedir?,Objektif Çeşitleri, Kamera Gövdesi Özellikleri. Temel kullanım alanları.,Diyafram, Enstantane, ISO değerleri tanımı ve uygulamaları. ,Diyafram, Enstantane, ISO tanımları ve örnek olaylarda uygulama yapılması.,Pozlamaya yardımcı göstergeler, Filtreler. ,Sinema filmlerinde örnek olaylar ve tekrar çekim uygulamaları - I,Sinema filmlerinde örnek olaylar ve tekrar çekim uygulamaları - II,Kameranın yerinin, kullanılacak objektif ve filtrelerin, kamera hareketlerinin seçimi.,Atölye çalışmaları I,Sahne ve Oyun Trafiğine Göre Kamera Konumları,Tripod, Dolly, Şaryo,Codec ve Görüntü Formatları, Rolling Shutter / Global Shutter, SD, HDV, FULL HD, 4K, 8K Farkı,Ders Bitirme Projesi Toplantısı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Görüntü Yönetmenliği Nedir?
2Objektif Çeşitleri, Kamera Gövdesi Özellikleri. Temel kullanım alanları.
3Diyafram, Enstantane, ISO değerleri tanımı ve uygulamaları.
4Diyafram, Enstantane, ISO tanımları ve örnek olaylarda uygulama yapılması.
5Pozlamaya yardımcı göstergeler, Filtreler.
6Sinema filmlerinde örnek olaylar ve tekrar çekim uygulamaları - I
7Sinema filmlerinde örnek olaylar ve tekrar çekim uygulamaları - II
8Kameranın yerinin, kullanılacak objektif ve filtrelerin, kamera hareketlerinin seçimi.
9Atölye çalışmaları I
11Sahne ve Oyun Trafiğine Göre Kamera Konumları
12Tripod, Dolly, Şaryo
13Codec ve Görüntü Formatları, Rolling Shutter / Global Shutter, SD, HDV, FULL HD, 4K, 8K Farkı
14Ders Bitirme Projesi Toplantısı
Kaynak
Bordwell, D., Thompson, K., & Smith, J. (1993). Film art: An introduction (Vol. 7). New York: McGraw-Hill. Murch, W. (2001). In the Blink of an Eye (Vol. 995). Los Angeles: Silman-James Press. Canikligil, İ. (2007). Dijital video ile sinema. Pusula.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:14Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:16